وزیر کشور انگلیس برکنار شد

رسانه‌های انگلیسی گزارش کردند که «ریشی سوناک» نخست‌وزیر بریتانیا، «سوئلا بریورمن» وزیر کشور جنجالی انگلیس را برکنار کرد.
یکی از مقام‌های دفتر نخست‌وزیری انگلیس اعلام کرد که سوناک از بریورمن خواسته تا دولت را ترک کند و وزیر کشور انگلیس نیز دستور نخست‌وزیر بریتانیا را که ظاهرا بخشی از تغییر گسترده کابینه است، پذیرفت.
شبکه «یورونیوز» اخیرا در گزارشی به جنجال‌هایی که با اظهارات وزیر کشور بریتانیا به راه افتاده بود، اشاره کرد و نوشت که بریورمن که مسئولیت پلیس و امنیت ملی انگلیس را برعهده دارد، سابقه‌ای طولانی در اظهارات بحث‌برانگیز و جنجالی دارد .
روز شنبه (۱۱ نوامبر، ۲۰ آبان ماه)، تظاهرات‌های گسترده‌ای در سراسر انگلیس در اعتراض به حملات اسرائیل به فلسطینیان غزه به‌صورت آرام و صلح‌آمیز برگزار شد و پس‌ازآن طبق گزارش یورونیوز، وزیر کشور برکنار شده بریتانیا با طرح این ادعا که شرکت‌کنندگان در این تجمعات خواهان نابودی اسرائیل هستند، تظاهرات حامیان فلسطین را «راهپیمایی‌های نفرت» خوانده و علی‌رغم صلح‌آمیز و بدون خشونت برگزار شدن این راهپیمایی‌ها، شرکت‌کنندگان در آن را «اوباش» توصیف کرد.
روزنامه فایننشال‌تایمز در خصوص برکناری بریورمن نوشت، سوناک پس‌ازآن بریورمن را اخراج کرد که با انتقاد از نحوه برخورد پلیس لندن با معترضان حامی فلسطین در روزهای اخیر موجب برانگیخته شدن خشم عمومی گسترده‌ای شده بود.
وزیر کشور انگلیس برکنار شد
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو