رسوایی بزرگ در برلین

اولاف شولتس، صدراعظم سرزمین ژرمن‌ها همچنان در آتش جنگ و نسل‌کشی در غزه می‌دمد و کاهش شدید محبوبیت دولت ائتلافی وی به دلیل حمایت از کشتار کودکان غزه نیز تاکنون جلودار  وی نبوده است! اولاف شولتس با درخواست کشورهای عربی و مسلمان برای آتش‌بس دائمی و حتی طولانی از سوی رژیم اشغالگر قدس مخالف می‌باشد زیرا مدعی است براثر این آتش‌بس، حماس امکان تجدید نیرو می‌یابد! این ادعای شولتس در حالی مطرح می‌شود که طی هفته‌های اخیر اسنادی از افزایش10 برابری صادرات تسلیحاتی آلمان به رژیم صهیونیستی در طول ماه‌های گذشته و اخیر منتشرشده است.فراتر از آن، ملاقات‌های رسمی و غیررسمی مقامات آلمانی و صهیونیست‌ها در خلال جنگ غزه، باهدف استفاده از ظرفیت  پایگاه‌های نظامی آلمانی ( مخصوصا رامشتاین)  و حتی تجهیزات امنیتی این کشور برای هدف قرار دادن ساکنان غزه صورت گرفته است. 
درست در چنین فضا و فرامتنی،اولاف شولتس، صدراعظم آلمان مخالفت خود را با درخواست کشورهای عربی و مسلمان برای آتش‌بس طولانی‌تر یا دائمی اعلام کرده است! شولتس در یک سخنرانی در شهر هایلبرون آلمان گفت: از وقفه‌های بشردوستانه !حمایت می‌کند تا کمک‌ها به نوار غزه برسد یا اتباع خارجی بتوانند کشور را ترک کنند.
بااین‌حال بر همگان مسجل است که تنها هدف شولتس، استمرار جنگ باهدف کاسبکاری بنگاه‌های نظامی و امنیتی در آلمان و تنفس مصنوعی به رژیم صهیونیستی و کابینه کودک کش نتانیاهو می‌باشد. شولتس در سخنانش، کمترین اشاره‌ای به نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه نکرده و مدعی شده است :«درخواست برای یک آتش‌بس فوری یا یک وقفه طولانی‌مدت، ازنظر من درست نیست، زیرا این بدان معناست که اسرائیل به حماس اجازه بازسازی (نیروهایش را) بدهد.خواسته کشورهای اسلامی، خواسته دولت آلمان نیست که در کنار اسرائیل ایستاده است. اسرائیل حق دفاع !از خود را دارد. « دولت آلمان نه‌تنها در حال حاضر، بلکه همواره تلاش کرده است جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه کودکان بی‌دفاع را مصداق دفاع مشروع قلمداد کرده و از این طریق، مانع از تمرکز افکار عمومی دنیا بر این جنایات شود. بااین‌حال به نظر می‌رسد این بار بیشتر از هر زمان دیگری تیر شولتس و دیگر مقامات آلمانی به سنگ خورده است! ژرمن‌ها اکنون در کنارآمریکا،  فرانسه و انگلیس به اصلی‌ترین حامیان کودک کشی در غزه تبدیل‌شده‌اند. فراتر از آن، افکار عمومی آلمان نیز از دولت ناتوان شولتس که به نماد شکست تمام‌عیار در تحلیل و مواجهه با تبعات دوجنگ اوکراین و غزه شده است، شدیدا ناامید شده‌اند. این ناامیدی خود را در قالب اعتراضات گسترده خیابانی و اجتماعی در آلمان نشان داده است. حتی جرم انگاری هرگونه اعتراض علیه جنایات رژیم صهیونیستی در آلمان نیز نتوانسته است منجر به خاموش شدن اعتراضات ضد اسرائیلی شود.  در این معادله خونین،تفاوتی میان سیاستمداران آلمانی وجود ندارد. اورزولا فن در لاین، رئیس آلمانی کمیسیون اروپا نیز در روز‌های اخیر حتی اجازه محکوم کردن کودک کشی صهیونیست‌ها را در نوار غزه از سوی این مجموعه نداد و در مقابل، بانی تصویب بیانیه‌های متعددی از سوی اروپا در حمایت مطلق از رژیم اشغالگر قدس بوده است.دو جریان سیاسی اصلی آلمان (احزاب سوسیال‌دموکرات و دموکرات مسیحی) به همراه احزاب دموکرات‌های آزاد و سبز اهمیتی نسبت به افزایش تصاعدی نفرت عمومی شهروندان آلمانی از رژیم صهیونیستی و ماهیت تروریستی آن قائل نمی‌شوند. مهرماه سال جاری در بزرگ‌ترین معامله تسلیحاتی میان برلین و تل‌آویو، وزیران دفاع آلمان و جنگ رژیم صهیونیستی قرارداد سامانه پدافند موشکی به ارزش ۴ میلیارد یورو امضا کردند.این سامانه قرار است تا پایان سال ۲۰۲۵ میلادی به آلمان تحویل داده شود. حتی ژرمن‌ها در راستای نهایی کردن این معامله تسلیحاتی رضایت آمریکا را نیز (که در مقطعی با انعقاد این قرارداد مخالف بود) جلب کردند. در فرامتن قرارداد توافقات پنهانی میان تل‌آویو، برلین و واشنگتن شکل‌گرفته که وفق آن، آلمان به متحد مطلق صهیونیست‌ها در تمامی ابعاد نظامی و امنیتی تبدیل‌شده است.
رسوایی بزرگ در برلین
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو