کریم حسینی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

مجلس درصدد تسهیل‌گری برای را‌ه‌اندازی مشاغل خرد و خانگی است

کریم حسینی، نماینده مردم اهواز و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» اظهارکر‌د: همواره درصدد تسهیل‌گری درحوزه اشتغال به ویژه اشتغال بخش خانگی و همچنین زنان بی سرپرست و بدسرپرست بوده‌ایم تا محرومیت این قشر برطرف گردد و رونق اشتغال نیز در دستورکار قرار گیرد. 
وی با بیان اینکه تسهیل‌گری فرآیند راه  اندازی کسب و کار موجب تقویت مشاغل خانگی و رفع محرومیت این قشر خواهد شد، افزود: بی شک توسعه و تسهیل‌گری روند اشتغال موجب تقویت اشتغال خرد و خانگی خواهد شد. یکی از موانع جدی اشتغال‌های خرد وخانگی، پرداخت تسهیلات ارائه شده در قالب وام از سوی بانک‌ها بود. متقاضیان وام‌ها همواره در فرآیند اخذ و همچنین پرداخت وام دچار مشکل‌بو‌دند و ضرورت داشت تا تسهیل‌گری‌ برا‌یشان رقم بخورد. 
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی‌های کمیسیون تلفیق و برگزاری نشست‌ به منظور تقویت مشاغل خانگی و خرد تصریح کرد: پیش‌تر در فرآیند بررسی وام‌های مشاغل خانگی و توسعه کسب و کارهای خرد پیشنهادات متفاوتی همچون ضامن شدن شورا و دهیاران هرمنطقه عنوان شده بود که از سوی اعضای کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی پذیرفته نشد و درنهایت رد شد. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم در پایان این گفت‌وگو با تاکید بر لزوم توسعه اشتغال خرد و کسب‌و کارهای خانگی همچنین خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون تلفیق اعطای تسهیلات به متقاضیان ایجاد و توسعه کسب و کارهای خرد خانگی تنها بر مبنای اعتبارسنجی و با أخذ سفته از متقاضیان مقرر کردند تا رفع موانع در حوزه اشتغال تحقق یابد و به توسعه مشاغل خانگی به ویژه برای زنان سر‌پرست خانوار کمک شود. 
مجلس درصدد تسهیل‌گری برای را‌ه‌اندازی مشاغل خرد و خانگی است