گاندی تنها بیمارستان ناایمن تهران نیست

گروه قضائی خبرگزاری فارس: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران اعلام کرد به بیمارستان گاندی پنج مرتبه اخطار داده‌شده بود که آخرین اخطار در آبان‌ماه امسال بود. اخطار به ساختمان‌های ناایمن بر عهده آتش‌نشانی است؛ اما اختیارات آتش‌نشانی محدود است و دستگاه قضا باید رسیدگی کند.
هرچند دقایق اولیه این آتش‌سوزی یکی از معاونان دادستان تهران و بازپرس ویژه در محل حاضر شدند و اعلام شد که به‌منظور بررسی حادثه پرونده قضائی تشکیل و قصور و تقصیرهای احتمالی بررسی خواهد شد.
اما گاندی تنها بیمارستان ناایمن نیست و چند مرکز درمانی در تهران هستند که جزء ساختمان‌های ناایمن هستند. بیمارستان فجر، بیمارستان طرفه، بیمارستان شهدای یافت‌آباد و بیمارستان شهید فیاض؛ چهار بیمارستانی هستند كه پانزدهم تیرماه سال جاری از سوی معاون دادستان کل کشور  اسامی آن‌ها اعلام شد. این بیمارستان‌ها ازنظر نقص اطفای حریق که از سوی سازمان آتش‌نشانی به دادستانی معرفی‌شده بود.  
دوازدهم تیرماه سال جاری معاون دادستان کل کشور در نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت بر تشکیل کارگروه ویژه‌ای به‌منظور بررسی و اتخاذ تصمیمات اجرایی عاجل در خصوص ایمن‌سازی، رفع وضعیت مخاطره‌آمیز یا کاهش خطر ساختمان‌های ناایمن مراکز درمانی و بیمارستانی تأکید کرد. نامه‌ای که رسانه‌ای نیز شد. 
اکنون این سؤال مطرح است که پیرو نامه نوشته‌شده به وزیر بهداشت، چه اقدامی صورت گرفته است؟ آیا معاونت حقوق عامه هنوز پیگیری این نامه است؟  پیگیری‌های خبرنگار فارس از یک منبع آگاه حاکی از این است که صرفا این کمیته در وزارت بهداشت تشکیل‌شده و تاکنون اقدام عملی و جدی از سوی این کمیته صورت نگرفته است و باید دادستانی کل کشور به‌صورت جدی و بدون هیچ‌گونه مماشاتی به این موضوع ورود کند.
گاندی تنها بیمارستان ناایمن تهران نیست
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو