ایران امروز!

محمدکاظم انبارلویی
رهبر انقلاب اسلامی از پیشرفت‌ها و توانمندی‌های تولید داخلی در حوزه‌های انرژی، صنایع خودروسازی، معدنی و فلزی، فناوری اطلاعات و ساخت ماهواره و نیز صنایع غذایی و کشاورزی و تجهیزات پزشکی و... بازدید کردند.
دو روز قبل از این هم دولت رئیسی با رکورد پرتاب 11 ماهواره ظرف مدت دو سال جایگاه ایران را در باشگاه هوافضای جهان ارتقاء داد و در تازه‌ترین پرتاب، سه ماهواره ایرانی با ماهواره‌بر سیمرغ با موفقیت به فضا پرتاب شد.پیشرفت‌های علمی و فنی ایرانیان امروز در کانون توجهات جهانی قرار دارد. در خصوص ایران امروز و جایگاه آن در جهان چند کلمه گفتنی است:  
1- ایران برای قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای مهم است. هر روز که رهبران جهان برمی‌خیزند به ایران و نقش ملت ایران در سرنوشت بشر فکر می‌کنند. کارتابل جمهوری اسلامی ایران روی میز آن‌ها است. از آن گریزی نیست. ایران تنها کشور جهان است که 250 کانال تلویزیونی با سرمایه سرویس‌های جاسوسی غرب دست‌اندرکار جنگ روانی و جنگ شناختی با ملت ایران هستند!
غرب مأموریت دارد با ارتش رسانه‌ای خود تمام پنجره‌هایی که به‌سوی واقعیت در ایران باز است ببندد و نگذارند حقیقت آنچه در ایران امروز می‌گذرد دیده شود.
2- ایران امروز درگیر یک جنگ نرم تمام‌عیار و یک جنگ سخت پنهان است.
رسانه‌های دشمن مأموریت دارند ، ازآنچه به‌عنوان واقعیت در ایران می‌گذرد مدام «صورت‌سازی» و «روایت‌سازی» وارونه کنند.
اما ملت هوشیار ایران توانست با مهارت و هوشمندی خاص طی نزدیک به نیم قرن از فرازوفرودها و پستی‌وبلندی‌های چنین جنگی عبور کند.
هرروز که از خواب بلند می‌شویم فهرستی از سیاهی‌ها و تباهی‌ها در اخبار و تحلیل‌های دشمن روانه سرزمین ما می‌شود. اما جامعه ایران همچنان فعال ، متکثر،‌متحد ، سرپا، زنده، پویا و امیدوار روبه‌جلو می‌رود.
3- غرب مدام مسائل ایران را «بزرگ‌نمایی» و گاهی «ویژه‌سازی» می‌کند. فکر می‌کند با این دو مفهوم می‌تواند ضربه‌ای به آنچه که به‌عنوان «واقعیت» در ایران امروز می‌گذرد بزند. 
حال‌آنکه با این بزرگ‌نمایی و ویژه‌سازی ایران را در مرکز ثقل توجهات جهانی قرار می‌دهد و این هزینه‌ای که ملت ما باید برای آن همت گمارد را از جیب غفلت و جهل خود می‌پردازد.
4- یکی از میادین نبرد نرم دشمن در نیم‌قرن اخیر بسیج جامعه‌شناسان ، مردم شناسان، علمای علم سیاست و مورخان برای وارونه‌سازی تحلیل تحولات اجتماعی و سیاسی است . به آن‌ها مأموریت داده شد که بروید و بگویید :
ایران یک جامعه جنبشی ازهم‌گسیخته است.
ایران یک جامعه در حال گذار از سنت به مدرنیته است.
ایران در مسیر عرفی شدن و سکولاریزاسیون است.
ایران در حال عبور از طبقه متوسط و مشغول سرکوب طبقه متوسط است.
ایران امروز شبیه ایران دیروز یعنی روزهای آخر پهلوی است.
ایران دچار شکاف قومی ، مذهبی، زبانی و نژادی است.
ایران دچار شکاف دولت – ملت است.
به برخی حضرات اساتید دانشکده‌های علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی مأموریت دادند بروید تکثر در جامعه ایران را به شکاف تعبیر کنید، شکاف را به تقابل و تقابل را دو قطبی‌سازی کنید تا شاید مقدمات بازگشت «دیکتاتوری» و «استبداد و استعمار خارجی» فراهم شود.
گفتند بروید : «آشفتگی اجتماعی» به وجود بیاورید و آن را به «فروپاشی اجتماعی» ترجمه کنید.
گفتند بروید «داشته‌ها» را پنهان کنید نگذارید دیده شود. عوامل و عناصر پایداری اجتماعی و سیاسی را که عمدتا در اعتقادات دینی و ادب و آداب ایرانی بودن را سرکوب کنید و به سخره و استهزاء بگیرید. نگذارید مردمی‌ترین نظام سیاسی در ایران وجهان در جغرافیای غرب آسیا شکل بگیرد.
5- واقعیت امروز ایران چه تصویری را نشان می‌دهد . ایران از 15 خرداد 42 تاکنون در حال عبور از چارچوب‌های طاغوتی به موازین و مناسبات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی اسلامی، الهی و وحیانی است. این اراده ملت ایران است و هیچ قدرتی نمی‌تواند جلوی این اراده پولادین را بگیرد.اگر یک نمودار واقعی از حرکت تاریخی ملت از نیمه خرداد 1342 تا به امروز ترسیم کنیم ظهور یک قدرت الهی را در ایران خواهیم دید که رو به رشد، توسعه و ترقی دارد و با مهارت و توانمندی خاص از همه موانع عبور کرده و به سمت‌وسوی تحقق اهداف و آرمان‌های خود به‌پیش می‌رود.
سطح آگاهی‌های اجتماعی و سیاسی در ایران به‌قدری بالاست که قد و قواره توطئه‌های دشمن به ارتفاع آن نمی‌رسد.
ملت ایران 11 اسفند به‌پای صندوق‌های رأی می‌روند تا پاسخ همه شکاف‌های موهوم و ترویج و تبلیغ‌شده دشمن را بدهند و تصویری از وحدت ملی و انسجام اسلامی در پاسداشت امنیت ملی و رفاه عمومی ارائه دهند. ملت ایران هیچ‌گاه در پاسداشت از «جمهوریت» و «اسلامیت» نظام کم نگذاشتند. چون نیک می‌دانند این رویکرد پاسخ توطئه‌های دشمن و نشانه آن‌ها در حضور در جهاد اکبر و جهاد اصغر و فلاح و رستگاری خود است.
ملت ایران پشت قلعه‌های هژمونی آمریکا در منطقه و جهان خیمه زده است و یکی پس از دیگری این قلعه‌ها را فتح خواهد کرد ، هر کس در این واقعیت تردید کند در مقام انکار واقعیت‌های تاریخی نیم‌قرن اخیر در منطقه و جهان است.
6- از روز 12 بهمن 57 که امام خمینی (ره) پای در میهن اسلامی گذاشت برکات الهی بر این ملت نازل شد. امید به آینده افزایش یافت. «صدق» به‌عنوان اکسیری در شکل‌گیری اقتدار ملی ظاهر شد و از ناراستی و سیاهی عبور کردیم.
ایران امروز!