دیدار روسای جمهور ایران و تونس

کشورهای اسلامی روابط اقتصادی‌ با رژیم صهیونیستی را قطع کنند

رئیس جمهور توسعه روابط با کشورهای اسلامی را از اولویت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران عنوان و بر آمادگی کشورمان برای اشتراک‌گذاری تجربیات متخصصان و دانشمندان ایرانی در حوزه علم و فناوری با تونس تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر دیروز - شنبه - در حاشیه اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز در الجزایر، در دیدار آقای «قیس سعید» رئیس جمهور تونس، توسعه روابط با کشورهای اسلامی را از اولویت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران عنوان و بر آمادگی کشورمان برای اشتراک‌گذاری تجربیات متخصصان و دانشمندان ایرانی در حوزه علم و فناوری با تونس تاکید کرد.
رئیسی با بیان اینکه روابط اقتصادی ایران و تونس به میزان عمق پیوندهای قلبی و روابط سیاسی فیمابین توسعه پیدا نکرده است، تصریح کرد: اراده جدی جمهوری اسلامی ایران تعمیق روابط اقتصادی با کشورهای اسلامی به ویژه در شمال آفریقاست.
رئیسی همچنین نگاه مشترک میان دو کشور در قبال مسئله فلسطین را زمینه‌ای مناسب برای برداشتن گام‌های موثر در راستای احقاق حقوق مردم فلسطین دانست و اظهار داشت: وضعیت امروز غزه نتیجه ساختار ناعادلانه امروز جهان است و بنا به فرموده رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران کشورهای اسلامی برای توقف جنایتگری صهیونیست‌ها باید روابط اقتصادی‌شان را با این رژیم قطع کنند.
«قیس سعید» رئیس جمهور تونس نیز در این دیدار با بیان اینکه تونس خواستار توسعه و ارتقای روابط با جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: دولت تونس در قبال مسئله فلسطین نیز هیچ اختلاف موضعی با جمهوری اسلامی ایران ندارد.
کشورهای اسلامی روابط اقتصادی‌ با  رژیم صهیونیستی را قطع کنند