رئیسی در دیدار امیر قطر:

دولت‌های منطقه در قبال مسئله فلسطین به «بی‌عملی» دچار شده‌اند

رئیس‌جمهور کشورمان در دیدار امیر قطر، از دچارشدن دولت‌های منطقه به بی‌عملی و محافظه‌کاری مفرط در قبال مسئله فلسطین انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» بعد از ظهر شنبه در حاشیه هفتمین نشست مجمع سران کشورهای صادرکننده گاز که به میزبانی الجزایر برگزار شد، در دیدار شیخ «تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر با خوب توصیف‌کردن سطح روابط فی‌مابین، بر اجرایی‌شدن هر چه سریع‌تر توافقات صورت‌گرفته بین دو کشور تاکید و آن را لازمه توسعه بیش از پیش روابط تهران-دوحه دانست.
رئیس جمهور در ادامه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه ضمن انتقاد از انفعال و بی‌عملی برخی کشورهای اسلامی در قبال جنایتگری صهیونیست‌ها گفت: از زمان برگزاری نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در ریاض تاکنون هیچ اقدام عملی مؤثری برای توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه صورت نگرفته و همچنان روابط اقتصادی برخی دولت‌های منطقه با رژیم صهیونیستی ادامه دارد.
رئیسی ضمن ابراز تأسف عمیق از دچارشدن دولت‌های منطقه به بی‌عملی و محافظه‌کاری مفرط در قبال مسئله فلسطین، تصریح کرد: در حالی که امروز ملت مسلمان فلسطین، چشم انتظار اقدام عملی و مؤثر دولت‌های اسلامی هستند، باید دید برخی دولت‌های عربی و اسلامی در برابر بی‌تفاوتی نسبت به قتل‌عام مردم مظلوم فلسطین چه پاسخی برای ملت‌های خود دارند.
رئیس‌جمهور روابط اقتصادی با رژیم صهیونیستی را به منزله حمایت مالی از این رژیم دانست و با بیان اینکه سیلی اقدامات این دولت‌ها به صورت خودشان خواهد خورد، افزود: این اتفاقات در جهان اسلام در شرایطی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی ضمن تداوم جنایت و نسل‌کُشی در غزه به دنبال وقت‌کُشی و خرید زمان برای ادامه جنایات خود هستند.
شیخ «تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط دو کشور در بهترین شرایط تاریخ خود قرار دارد، این سطح روابط را موجب افتخار دولت قطر دانست.
امیر قطر همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در دیدار با رئیسی ضمن  تشریح آخرین تحولات منطقه تصریح کرد: قتل‌ عام مردم بی‌گناه غزه در صف دریافت کمک‌های بشردوستانه هیچ‌گاه از حافظه تاریخی مردم جهان فراموش نخواهد شد.
دولت‌های منطقه در قبال مسئله فلسطین به «بی‌عملی» دچار شده‌اند