اوجی: آماده صادرات خدمات فنی‌ومهندسی به آنگولا هستیم

وزیر نفت کشورمان در دیدار با همتای آنگولایی خود از آمادگی ایران برای صادرات خدمات فنی و مهندسی خبر داد و گفت: صاحب دانش فنی کاتالیست و صادرکننده آن هستیم.
به گزارش ایرنا از وزارت نفت، جواد اوجی در حاشیه هفتمین نشست سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی‌ئی‌سی‌اف) در الجزایر با دیامانتینو آزودو، وزیر نفت آنگولا دیدار کرد و از توانمندی ایران در تولید گاز و خدمات فنی مهندسی گفت.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۳ درصد سوخت نیروگاه‌های ایران گاز طبیعی است، تصریح کرد: هدف ما جذب سرمایه‌ از منابع داخلی و خارجی است، ضمن اینکه در خشکی و دریا ذخایر مطلوبی داریم و با قدرت و توانمندی کافی به‌دنبال توسعه آنها هستیم، همچنین در صنایع پایین‌دستی هم خودکفا شده‌ایم.
وزیر نفت در این دیدار درباره فناوری سی‌ان‌جی (گاز طبیعی فشرده)، جایگاه‌ها و مصرف آن در کشور، همچنین مجتمع‌های پتروشیمی نیز یادآور شد: صاحب دانش فنی و صادرکننده کاتالایست هستیم و قابلیت توسعه آن به همه کشورهای دوستدار فراهم شده است.
وزیر نفت آنگولا نیز در این دیدار درباره ال‌ان‌جی (گاز طبیعی مایع شده) و توسعه تولید گاز برای مصارف خانگی و صادرات برق سخن گفت و بر توسعه صنعت پتروشیمی و فولاد در آنگولا، همین‌طور افزایش تولید کود شیمیایی با هدف افزایش محصولات کشاورزی تأکید کرد. در این دیدار توانمندی‌های ایران و آنگولا در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مطرح و قرار شد گروه‌های کارشناسی روی ظرفیت‌های موجود برای همکاری به‌ویژه درباره صادرات خدمات فنی و مهندسی و مسائل مورد نیاز آنگولا در صنایع پـتروشیمی و سی‌ان‌جی کار کنند و در عین حال بازدیدهایی از دو کشور برای بررسی ظرفیت‌های همکاری انجام شود.
به گزارش ایرنا، نشست فوق‌العاده وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو جی‌ئی‌سی‌اف با هدف آماده‌سازی اسناد اساسی از جمله بیانیه برای روز نشست سران کشورهای عضو این نهاد در الجزیره پایتخت الجزایر برگزار شد. هفتمین نشست سران دولت‌ها و کشورهای عضو مجمع کشورهای صادرکننده گاز در حال برگزاری است.
اوجی: آماده صادرات خدمات فنی‌ومهندسی به آنگولا هستیم