واکنش‌ها به جنایت کشتار ده‌ها فلسطینی در صف دریافت غذا

دبیرکل سازمان ملل، جنبش انصارالله یمن، ریاست جمهوری و وزارت خارجه فرانسه به بمباران ده‌ها نفر از فلسطینیان در شمال نوار غزه حین تجمع برای دریافت غذا واکنش نشان دادند.
به گزارش تسنیم، حمله نظامیان رژیم اسرائیل به فلسطینیان به هنگام دریافت غذا و کمک‌های انسانی منجر به شهادت 112 نفر و زخمی شدن بیش از 700 تن دیگر شد که این جنایت صهیونیست‌‌ها، واکنش داخلی و خارجی را در پی داشت و انصارالله یمن، سازمان ملل و فرانسه به آن واکنش نشان دادند. وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که اقدام نظامیان رژیم اسرائیل در تیراندازی به سمت غیرنظامیان در غزه که به دنبال غذا هستند، غیرقابل‌توجیه است و نیاز به آتش‌بس فوری و دائمی در غزه برای ورود کمک‌های انسانی به این منطقه است.
رئیس‌جمهور فرانسه نیز در واکنش به این جنایت گفت که از دیدن تصاویر مخابره شده از غزه که غیرنظامیان غزه از سوی نظامیان اسرائیلی هدف قرارگرفته‌اند، خشمگین می‌شوم. اوضاع فاجعه‌بار است و باید از غیرنظامیان حفاظت کرد و آتش‌بس فوری به‌منظور توزیع کمک‌های انسانی برقرار شود.دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن طی بیانیه‌ای شهادت 100 فلسطینی و زخمی شدن 700 نفر حین توزیع کمک‌های انسانی در نوار غزه به دست صهیونیست‌ها را محکوم کرد و گفت که این جنایت وحشیانه دلیل دیگری بر سطح توحش و کینه صهیونیست‌هاست.انصارالله یمن جنایت‌های صهیونیست‌ها را لکه ننگی بر پیشانی جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی دانست که دم از قانون بین‌الملل و حقوق بشر می‌زنند.
انصارالله یمن ضمن دعوت از ملت‌های عربی و اسلامی و آزاده جهان برای پذیرش مسئولیت خود در برابر جنایت‌های رژیم اسرائیل در غزه، تأکید کرد که وتوهای آمریکا علیه درخواست‌ها برای توقف جنگ علیه غزه دلیلی است بر اینکه واشنگتن برای حمایت از جنایت‌های اسرائیل پوشش سیاسی ایجاد می‌کند.رسانه‌های فلسطین از افزایش شمار شهدای حمله نظامیان رژیم اسرائیل به فلسطینیان تجمع‌کننده برای دریافت کمک‌های انسانی در خیابان الرشید خبر دادند که بنا به آخرین آمار 112 نفر در این حمله شهید و بیش از 700 تن زخمی شده‌اند.آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد  نیز در واکنش به شهادت 112 نفر از فلسطینیان خواهان کمک انسانی در شمال غزه گفت: «کشته شدن 100 نفر از نیازمندان به کمک انسانی در غزه نیازمند انجام تحقیقات مستقل و تأثیرگذار است.
واکنش‌ها به جنایت کشتار ده‌ها فلسطینی در صف دریافت غذا