محمد رزاقی عضو سابق شورای عالی مالیاتی:

لزوم افزایش منابع درآمدی دولت و حرکت به سوی‌ منابع‌ مالی‌ پایدار

محمد رزاقی، عضو سابق شورای عالی مالیاتی در گفت‌وگو با‌ خبرنگار «رسالت» به تشریح لزوم حرکت از‌ منابع غیرپایدار‌ به سمت درآمدهای پایدار‌ اقتصادی پرداخت و دراین باره اظهارکرد: به طورکل در عرصه بین المللی درآمدهای دولت تنها معطوف به یک محل نخواهد بود و همانطور که هزینه‌ها‌ متعدد است، محل درآمدهای نیز‌ متعدد و به یک محل‌ بسنده نخواهد شد. 
وی افزود: تعدد منابع درآمدی امری‌ حائز اهمیت است و راهگشا خواهد بود چراکه‌ممکن است طی بازه زمانی، یکی‌از‌ منابع به درستی تامین درآمد نکند. درچنین مواقعی می‌توان از سایر منابع کمک گرفت  و ظرفیت‌های درآمدی را افزایش داد. 
رزاقی ضمن بیان اینکه با افزودن و شناسایی منابع مالی‌ جدید می‌توان از کسری‌ بودجه جلوگیری‌ کرد تصریح کرد: مادامی که ظرفیت درآمدی متعدد است می‌بایست از آن بهره گرفت و چنانچه عایدی بیش‌تر از حد تصور و هزینه‌ها‌رقم خورد، درآمد را‌ ذخیره کرد.  عضو سابق شورای عالی مالیاتی با بیان اینکه‌‌ باید منابع درآمدی کشور را افزایش داد و از ظرفیت‌های‌ موجود بهره گرفت، همچنین خاطرنشان کرد: حرکت از منابع پایدار به سمت درآمدهای پایدار به طورکل توصیه نمی‌گردد. مطلوب‌ این است که درآمدهای پایدار و غیرپایدار‌ رقم بخورد و از یکایک ظرفیت‌ها بهره گرفته شود. نمی‌توان یک منبع درآمدی را جایگزین منبع دیگری کرد. بهتراین است که منابع درآمدی را افزایش داد و عایدی بیش‌تر از‌ نیاز‌ را برای سال‌های آینده ذخیره کرد. 
او در‌پایان این گفت‌‌وگو با‌ تاکید با لزوم وصول‌ منابع مالیاتی از محل آمارگیری و شناسایی مودیان یادآور شد: نظام مالیاتی را می‌توان بر مبنای آمارها تقویت کر‌د؛ نخست می‌بایست آمارگیری‌درست داشته باشیم، شرایط را‌ بسنجیم و منابع درآمدهای مالیاتی را بشناسیم. به موجب‌ شناسایی‌ مودیان و هوشمندسازی نظام مالیاتی، منابع به درستی وصول خواهد شد. 
 لزوم افزایش منابع درآمدی دولت  و حرکت به سوی‌  منابع‌ مالی‌ پایدار