بازی دوسرباخت نتانیاهو

سرنوشت محتوم قاتل کودکان غزه

گروه  بین الملل 
 بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر  و کودک کش صهیونیستی در حالی از طرف آمریکا به عنوان نزدیکترین متحد تل آویو  برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه تحت فشار قرار دارد که دیگر شرکایش در کابینه  ائتلافی او را تهدید به فروپاشی دولت نامشروع اسرائیل در صورت عدم حمله به رفح کرده‌اند.ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی  رژیم اشغالگر قدس  صراحتا گفته است که  بنیامین نتانیاهو در صورت پایان جنگ غزه و عدم حمله ارتش اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه دیگر نخست‌وزیر نخواهد بود. ایتامار بن گویر، وزیر جنجالی کابینه  اسرائیل با گرایش راست افراطی است. بتسالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل و دیگر شریک ائتلافی بنیامین نتانیاهو نیز وزرا و نمایندگان همسو با خود در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی ) را برای مشورت در مورد آینده کابینه  ائتلافی فراخوانده است. بتسالل اسموتریچ نیز مانند ایتامار بن گویر گرایش راست افراطی دارد و جریان موسوم به   «صهیونیسم مذهبی» را رهبری می‌کند. این در حالی است که گزارش‌ها از «پیشرفت محسوس» مذاکرات غیرمستقیم برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه حکایت دارد. حماس با اصرار و پافشاری بر خواسته های بر حق خود، توانسته است نه تنها در میدان نبرد دشمن صهیونیستی را به زانو در آورد و آن را از رسیدن به اهداف اعلامی اش  بازدارد، بلکه در صحنه مذاکرات نیز امتیازی به دشمنان نداده و حتی تسلیم شیطنت آمریکا و لابی گری های  آن در دوحه، قاهره و آنکارا نشده است.صورت مسئله مشخص است:نتانیاهو متن و فرامتن جنگ غزه را به صورت توامان باخته و هم اکنون هر گامی که بردارد، وضعیت وی را بدتر خواهد کرد.مرگ سیاسی وی قطعی است و نتانیاهو صرفا باید نحوه مرگ خود را انتخاب کند! 
 درخواست انتخابات زودهنگام در اراضی اشغالی 
بنی گانتس، عضو کابینه جنگ اسرائيل که رقیب جدی بنیامین نتانیاهو در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام محسوب می‌شود چند روز پیش خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی در ماه سپتامبر شده بود.گانتس اگرچه رقیب سیاسی نتانیاهو محسوب می شود، اما حضور وی در راس معادلات قدرت در اراضی اشغالی نمی تواند مانع از تحقق شکست نهایی صهیونیستها در منطقه وجنگ غزه شود. ضمن آنکه بحران های داخلی در اراضی اشغالی در دوران پساجنگ غزه به مراتب از آنچه اکنون مشاهده می کنیم نیز پیچیده تر و سخت تر است.جنگ غزه منجر به بروز بحران هایی پایدار و منازعاتی زیربنایی میان دستگاه های اطلاعاتی ، نظامی و سیاسی صهیونیستها شده و همین مسئله، جایی برای تنفس این رژیم منحوس باقی نخواهد گذاشت. در هر حال ، برخی اعضای ارشد کابینه رژیم صهیونیستی اصرار بر حمله به رفح دارند. اما همزمان با این تحولات اعتراض‌ها به عملکرد کابینه  بنیامین نتانیاهو و درخواست‌ برای آزادی گروگان‌ها در اراضی اشغالی  ادامه دارد. 
 تداوم جنگ غزه چه سودی برای نتانیاهو دارد؟
دراین میان، نتانیاهو به وضوح می داند که پایان جنگ(به مانند ادامه جنگ )  ، به معنای پایان وی خواهد بود. بنیامین نتانیاهو سال‌ها خود را در عرصه سیاسی-امنیتی رژیم نامشروع اسرائیل به عنوان تنها سیاستمداری که قادر به تامین امنیت این رژیم  است معرفی می‌کرد. او اکنون در صورت پایان جنگ غزه باید پاسخگوی بزرگترین شکست اطلاعاتی و امنیتی تل آویو  طی دهه‌های اخیر یعنی عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی و تبعات آن باشد. انتظار می‌رود که پس از پایان جنگ یک کمیسیون تحقیق در مورد کاستی‌هایی که زمینه‌ساز حمله هفت اکتبر به اراضی اشغالی  شد تشکیل شود. این کمیسیون تحقیق احتمالا مشابه کمیسیونی خواهد بود که پس از جنگ یوم کیپور در اسرائیل تشکیل شد. گلدا مایر، نخست‌وزیر وقت اسرائیل پس از انتشار گزارش این کمیسیون در انتخابات سال ۱۹۷۳ شکست خورد و از قدرت کنار رفت. بنیامین نتانیاهو و وزرای کابینه اش  در صورت تشکیل کمیسیون تحقیق باید در مورد عملکردشان در روزها و ماه‌های منتهی به عملیات  هفت اکتبر و همچنین روزهای پس از آن پاسخ دهند. یکی از انتقادهایی که در اسرائیل علیه عملکرد کابینه و ارتش این رژیم  مطرح می‌شود عدم واکنش سریع نیروهای نظامی به عملیات طوفان الاقصی( بر اثر شوک ناشی از عملیات ) بوده  است. بسیاری از نظامیان اسرائیلی در آن روز به دستور وزرای راست افراطی در حمایت از اقدامات توحش آمیز شهرک‌نشینان کرانه باختری علیه فلسطینیان، به کرانه  رود اردن اعزام شده بودند. بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که نتیجه بررسی‌های کمیسیون تحقیق در مورد حمله روز هفت اکتبر به شدت به ضرر بنیامین نتانیاهو خواهد بود. به همین دلیل هم به نظر می‌رسد که نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس  در نظر دارد تا حد امکان تشکیل چنین کمیسیونی را با ادامه دادن جنگ یا حتی گسترش آن به تعویق بیندازد.با این حال هدف اصلی تعیین شده از سوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی  مبنی بر نابودی کامل حماس دست نیافتنی به نظر می‌رسد. نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس جهت بقای خود در قدرت، حاضر است جنگ را به دیگر نقاط منطقه نیز گسترش دهد اما تکلیف رژیمی که در برابر رزمندگان حماس و مردم غیور غزه طی هفت ماه نتوانسته به اهداف خود دست یابد، در قبال دیگر اضلاع میدان نبرد نیز مشخص است! 
 وحشت نتانیاهو از انتخابات 
برخی نزدیکان نتانیاهو به وی گفته اند که درگیری گسترده‌تر در منطقه این امکان را به وی  خواهد داد تا هم با توجه به شرایط اضطراری ناشی از درگیری نظامی شرایط را در عرصه سیاست داخلی به نفع خود تغییر دهد و هم احیانا دستاوردی نظامی کسب کند.با این حال، مسجل است که چنین گزاره ای در عمل تحقق نخواهد یافت! واکنش قاطعانه جمهوری اسلامی ایران در عملیات وعده صادق، نقطه آشکارساز تغییر قواعد بازدارندگی در منطقه است. جایی که دیگر صهیونیستها به آخر خط نزدیک می شوند و چاره ای جز پذیرش تباهی و سقوط نهایی خود نخواهند داشت. نتایج نظرسنجی‌های انجام شده در اسرائیل نشان می‌دهد که ائتلاف حاکم به رهبری حزب لیکود در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام اکثریت خود را در کنست از دست خواهد داد.بنا به این نظرسنجی‌ها که همزمان با گذشت 6 ماه پس از آغاز جنگ غزه  انجام شده است ائتلاف «اتحاد ملی» به رهبری بنی گانتس بیشترین تعداد کرسی‌ها را در پارلمان به دست خواهد آورد. تلاش‌های بنیامین نتانیاهو برای جلوگیری از برگزاری انتخابات زودهنگام از طریق تداوم جنگ یا گسترش آن را می‌توان با نتیجه همین نظرسنجی‌ها مرتبط دانست. نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس  علاوه بر این در صورت از دست دادن قدرت با چالش‌های قضائی متعدد در پرونده‌هایی که در آنها به «فساد مالی» متهم است روبه رو خواهد شد.
سرنوشت محتوم قاتل کودکان غزه