شماره خبر : 920
منتشر شده در مورخ : ۱۸ دی ۱۴۰۲
ساعت : 20:22
اختصاص 200 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان استان زنجان از سوی صندوق نوآوری

همزمان با سفر رییس جمهور به استان زنجان محقق شد؛

اختصاص 200 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان استان زنجان از سوی صندوق نوآوری

همزمان با سفر رییس جمهور به استان زنجان، وضعیت زیست‌بوم فناوری و نوآوری این استان با حضور جمعی از مسئولان صندوق نوآوری و شکوفایی مورد بررسی قرار گرفت و 200 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان استان زنجان اختصاص یافت.به گزارش روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، همزمان با سفر رییس جمهور به استان زنجان در هفته جاری، جمعی از مسئولان صندوق نوآوری با هدف بررسی وضعیت زیست‌بوم فناوری و نوآوری زنجان، راهی این استان شدند.
در جریان این سفر، نشست‌های مختلفی میان مسئولان شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی دریافت تسهیلات و خدمات از صندوق نوآوری و شکوفایی در محل پارک علم و فناوری استان زنجان برگزار شد.یکی از برنامه‌های این سفر، معرفی خدمات و تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش‌بنیان بود. دکتر سیاوش ملکی‌فر، معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، خدمات و تسهیلات صندوق در چهار دسته کلی تسهیلات، ضمانت‌نامه، توانمندسازی و سرمایه‌گذاری را برای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حاضر در این نشست‌ها تشریح کرد. شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان متقاضی دریافت خدمات و تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی نیز با توجه به ضوابط و شرایط موجود، درخواست‌های خود را برای دریافت تسهیلات ارائه کردند.

مهندس مهرداد خلیلی، مدیر تسهیلات و خدمات اهرمی صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به بررسی تمامی درخواست‌‌های ارائه‌شده، گفت: در راستای حمایت هرچه بیشتر از شرکت‌های دانش‌بنیان استان زنجان و افزایش میزان تولید در این شرکت‌ها، با ارزیابی دقیق طرح شرکت‌های متقاضی، با اختصاص ۲۳ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۹.۷ میلیارد تومان به این شرکت‌ها موافقت شد.
همچنین در جریان این سفر و با حضور دکتر عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت معدن و تجارت و دکتر محمدصادق خیاطیان، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، واحد‌ «تولید ورق کبالت از پسماندهای روی» در استان زنجان افتتاح شد. این طرح دانش‌بنیان شامل راه‌اندازی خط تولید کبالت با ظرفیت یک هزار تن در سال و بازیابی کبالت از فیلتر کیک گرم کارخانه‌های روی است که زمینه اشتغال ۱۶۰ نیروی کار جدید و حل مشکل زیست محیطی پسماند روی را فراهم می‌کند.

دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو