ژست تبلیغاتی ونس
جی دی ونس معاون رئیس جمهور آمریکا در تازه ترین اظهارات خود مدعی شده است : " برخی از حامیان اسرائیل تفاوتی میان منافع ایالات متحده و منافع اسرائیل قائل نیستند و انتقاد از یک دولت خاص را با یهودستیزی اشتباه میگیرند."
این مقام ارشد آمریکایی، به گونه ای سخن می گوید که گویا هزاران نفر دانشجو و انسان بیگناه در ایالات گوناگون کشورش بابت انتقاد از جنایات رژیم اشغالگر و نامشروع صهیونیستی درغزه، لبنان و ایران در زندان به سر نمی برند! سال گذشته، مجلس نمایندگان آمریکا با حمایت اکثریت هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه طرحی را به تصویب رسانده که با گستردهتر کردن دامنه تعریف «یهودستیزی» به دنبال محدود کردن انتقادها از رژیم صهیونیستی در بحبوحه گسترش اعتراضات در این کشور علیه این رژیم به دلیل جنگ در غزه بود. به عبارتی گویاتر، هر نوع انتقاد از رژیم صهیونیستی در داخل آمریکا مصداق جرم ( و حتی نه اتهام) محسوب می شود. در اینجا، قانونگذاران و مقامات سیاسی-امنیتی آمریکا کمترین تفاوتی میان یهود ستیزی و صهیونیسم ستیزی قائل نیستند!
در چنین شرایطی دی ونس به عنوان معاون رئیس جمهور آمریکا، در تله ای گرفتار شده که خود و دیگر مقامات کشورش علیه انسانهای آزاده و دادگر ایجاد کرده اند! هم اکنون حتی نفر دوم کاخ سفید باید بابت اختلاف مواضع خود با مقامات رژیم صهیونیستی به دنبال بهانه تراشی و توجیه باشد و تاکید کند چنین موضوعی مصداق یهود ستیزی نیست! همگان به یاد دارند که ونس و ترامپ، پس از اینکه دانشجویان دانشگاه هاروارد مخالفت قاطعانه خود را با نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه به نمایش گذاشتند، بودجه عمومی ( دولتی) این دانشگاه را قطع کرده و مقامات ارشد آن را برکنار کردند! ونس در حالی از تفکیک یهودستیزی و صهیونیسم ستیزی سخن به میان می آورد که در حال حاضر، هزاران تن از مخالفان جنایات رژیم منحوس اسرائیل در زندانهای ایالاتی به سر می برند و حتی رسانه های پرادعای آمریکایی نیز کمترین اشاره ای به نقض حقوق آنها نمی کنند!
در چنین شرایطی باید مراقب بود تا فریب آدرس سیاستمدارانی مانند ترامپ و ونس در خصوص وجود اختلاف میان واشنگتن و تل آویو را نخورد! بهتر است ونس به جای آنکه خود را فردی ضد نتانیاهو جلوه دهد، بابت حمایتهای مکرر کاخ سفید ، پنتاگون و سنتکام از جنایات رژیم صهیونیستی در نقاط گوناگون منطقه غرب آسیا و جهان پاسخگو باشد. تاریخ مصرف این ژستهای سیاسی و تبلیغاتی پوچ مدتهاست به سر رسیده است!
این مقام ارشد آمریکایی، به گونه ای سخن می گوید که گویا هزاران نفر دانشجو و انسان بیگناه در ایالات گوناگون کشورش بابت انتقاد از جنایات رژیم اشغالگر و نامشروع صهیونیستی درغزه، لبنان و ایران در زندان به سر نمی برند! سال گذشته، مجلس نمایندگان آمریکا با حمایت اکثریت هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه طرحی را به تصویب رسانده که با گستردهتر کردن دامنه تعریف «یهودستیزی» به دنبال محدود کردن انتقادها از رژیم صهیونیستی در بحبوحه گسترش اعتراضات در این کشور علیه این رژیم به دلیل جنگ در غزه بود. به عبارتی گویاتر، هر نوع انتقاد از رژیم صهیونیستی در داخل آمریکا مصداق جرم ( و حتی نه اتهام) محسوب می شود. در اینجا، قانونگذاران و مقامات سیاسی-امنیتی آمریکا کمترین تفاوتی میان یهود ستیزی و صهیونیسم ستیزی قائل نیستند!
در چنین شرایطی دی ونس به عنوان معاون رئیس جمهور آمریکا، در تله ای گرفتار شده که خود و دیگر مقامات کشورش علیه انسانهای آزاده و دادگر ایجاد کرده اند! هم اکنون حتی نفر دوم کاخ سفید باید بابت اختلاف مواضع خود با مقامات رژیم صهیونیستی به دنبال بهانه تراشی و توجیه باشد و تاکید کند چنین موضوعی مصداق یهود ستیزی نیست! همگان به یاد دارند که ونس و ترامپ، پس از اینکه دانشجویان دانشگاه هاروارد مخالفت قاطعانه خود را با نسل کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه به نمایش گذاشتند، بودجه عمومی ( دولتی) این دانشگاه را قطع کرده و مقامات ارشد آن را برکنار کردند! ونس در حالی از تفکیک یهودستیزی و صهیونیسم ستیزی سخن به میان می آورد که در حال حاضر، هزاران تن از مخالفان جنایات رژیم منحوس اسرائیل در زندانهای ایالاتی به سر می برند و حتی رسانه های پرادعای آمریکایی نیز کمترین اشاره ای به نقض حقوق آنها نمی کنند!
در چنین شرایطی باید مراقب بود تا فریب آدرس سیاستمدارانی مانند ترامپ و ونس در خصوص وجود اختلاف میان واشنگتن و تل آویو را نخورد! بهتر است ونس به جای آنکه خود را فردی ضد نتانیاهو جلوه دهد، بابت حمایتهای مکرر کاخ سفید ، پنتاگون و سنتکام از جنایات رژیم صهیونیستی در نقاط گوناگون منطقه غرب آسیا و جهان پاسخگو باشد. تاریخ مصرف این ژستهای سیاسی و تبلیغاتی پوچ مدتهاست به سر رسیده است!
تیتر خبرها
تیترهای روزنامه



