نسخه Pdf

عباس مقتدایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی‌ مجلس:

عملیات موشکی سپاه پاسداران نافی حق حاکمیت هیچ کشوری نیست

عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی‌ مجلس شورای اسلامی در واکنش به عملیات موشکی سپاه پاسداران علیه نیروهای تروریستی در منطقه به خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: عملیات موشکی ایران به مقرهای تروریستی در خاک عراق دفاع مشروع است. به‌بیان‌دیگر جمهوری اسلامی ایران در راستای مقابله با تهدیدات اقداماتی را انجام داده که این اقدامات نافی حق حاکمیت هیچ کشوری نیست.
وی بابیان اینکه رفتار ایران منطبق با حقوق بین‌الملل بوده است، تصریح کرد: دو کشور ایران و عراق روابط خوبی دارند و هر دو به‌حق حاکمیت یکدیگر احترام می‌گذارند اما مقابله با تروریست‌ها به جهت اینکه زمان پاسخگویی محدود است و چنانچه پاسخ لازم داده نشود اقدامات خرابکارانه تروریستی مشابهی انجام می‌گردد، ضرورت داشت.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی‌ مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد:مطابق با حقوق بین‌الملل و مفاهیم حقوقی که در منشور ملل متحد هم پذیرفته‌شده است، هرگاه اقدامات تروریستی و نقض‌کننده‌ حقوق یک کشور انجام پذیرد، کشوری که مورد آسیب قرارگرفته می‌تواند به کانون خرابکاری و تروریستی و نقض‌کننده‌ حقوق بین‌المللی حمله نماید. او در پایان این گفت‌وگو متذکر شد: براساس آنچه که در حقوق بین‌الملل پذیرفته‌شده است دفاع مشروع به‌عنوان یکی از قواعد اساسی به رسمیت شناخته‌شده است. اکنون‌که مقرهای گروه‌های تروریستی منهدم شده می‌توان اظهارداشت که جمهوری اسلامی ایران در راستای مقابله با تهدیدات اقداماتی را انجام داده و این اقدام نافی حق حاکمیت هیچ کشوری نیست چراکه این مقرها فکر و عملیات آن‌ها بوده است و می‌توانست آسیب‌های غیرقابل جبرانی را به کشور وارد کنند. 
عملیات موشکی سپاه پاسداران  نافی حق حاکمیت هیچ کشوری نیست