گزارشی از دومین سفر رئیس‌جمهور به استان هرمزگان

هرمزگان؛ خطه غیرت و قدرت

سید ابراهیم رئیسی روز جمعه سیزدهم بهمن در دومین روز سفر استانی به هرمزگان برای سرکشی استان و بررسی مسائل و مشکلات مردم و افتتاح طرح‌ها به بازدید صبحگاهی از نمایشگاه راهیان پیشرفت نیروی دریایی سپاه پاسداران رفت و از آخرین دستاوردها و توانمندی‌های فنآورانه و دانش‌بنیان نیروی دریای سپاه از جمله شناورهای تندرو و موشک‌انداز نسل جدید نیروی دریایی سپاه، موشک‌های دریایی با بردهای بیش از ۷۵۰ کیلومتر، پهپادهای دریایی برد بلند موشک‌انداز، بمب‌افکن، شناسایی و انهدامی، سامانه‌های راداری و جنگ الکترونیک و زیر سطحی‌های هوشمند و مدیریت‌پذیر از راه دور بازدید کرد.
به گزارش ایرنا، رئیس‌جمهور پس از الحاق شناور پیشرفته و تمام ایرانی شهید سلیمانی و شناور شهید ابومهدی المهندس، پیام این نمایشگاه را برای مردم ایران را «ما می‌توانیم» و برای دشمن «هرگز نخواهید توانست» دانست و گفت: دشمن هر کاری علیه کشور ما از دستش بربیاید انجام می‌دهد اما امروز دشمن توانایی ندارد علیه ما کاری انجام دهد؛ چون می‌داند که نیروهای ما، قدرتمند و توانمند هستند. امروز توانایی نظامی، علمی و فناوری برای کشور ایجاد شده است.
حجت الاسلام رئیسی سپس در اجتماع پرشور مردم میناب، گفت: بارها گفته‌ایم که آغاز کننده هیچ جنگی نخواهیم بود؛ اما اگر کشوری یا نیروی ظالمی بخواهد قلدری کند، جمهوری اسلامی ایران جواب او را محکم و مقتدرانه خواهد داد. رئیس‌جمهور افزود: قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران در منطقه تهدیدی برای هیچ کشوری نیست، بلکه قدرت ما امنیت‌ساز است و کشورهای منطقه می‌توانند به این قدرت اتکا کنند، ابزار نظامی بخشی از توان نظامی ماست و اساس قدرت این نظام نیروی برتر ایمان است.
وی یادآور شد: در گذشته هرگاه می‌خواستند با ایران اسلامی سخن بگویند، مانند دیگر کشورها با زبان تهدید صحبت می‌کردند و می‌گفتند گزینه نظامی روی میز است، اکنون دیگر این حرف‌ها شنیده نمی‌شود، حتی می‌گویند قصد هیچ درگیری با جمهوری اسلامی ایران را نداریم. رئیس جمهور ادامه داد: این قدرت مردم متدین همیشه در صحنه و قدرت نیروهای حماسه ساز و نیروهای مسلح  کشور است؛  اگر کشوری بخواهد قلدری بکند جمهوری اسلامی جواب محکم و پشیمان کننده ای خواهد داد.
 رئیسی تاکید کرد: در گذشته با ایران اسلامی با زبان زور و تهدید سخن می‌گفتند و اعلام می‌کردند که گزینه نظامی هم روی میز است؛ ‌ اما امروز دیگر خبری از این حرف‌ها نمی‌شنویم. وی ادامه داد: ابزار نظامی تنها یک بخش از توان نظامی ایران است، آنچه که این قدرت را شکل می‌دهد قدرت ایمان و ایستادگی برابر دشمن است. همان نسخه‌ای که امروز در غزه می‌بینیم، مگر غزه نیروی هوایی، دریایی و تجهیزات کافی در نیروی زمینی دارد، نیروی مقاومت آنچه دارد قدرت ایمان است.
رئیسی خاطرنشان کرد: امروز در غزه قدرت ایمان مقابل قدرت‌های متجاوز به پیروزی رسید. شاهدیم که پس از ۱۱۰ روز، پیروز میدان نبرد، مردم غزه و شکست‌خورده این میدان رژیم صهیونیستی و حامیان او است. وی تاکید کرد: امروز دشمن نمی‌خواهد ما رشد اقتصادی داشته باشیم؛ اما ما تصمیم گرفته‌ایم هم رشد تولید و هم رشد اقتصادی داشته باشیم. شاید نیمی از تولید ناخالص ملی بسیاری از کشورها که با دریا ارتباط دارند از طریق دریا تامین می‌شود؛ اما کشور ما علیرغم داشتن سواحل گسترده، بهره‌وری پایینی دارد که با تلاش دولت و مردم باید بهبود یابد.
رئیس‌جمهور همچنین روز پنج شنبه در روز اول سفر استانی رئیس جمهور به استان هرمزگان، آیت‌الله رئیسی پای درد دل کارگران و صیادان هرمزگانی نشست و در جریان مشکلات آنها طی سال‌های گذشته قرار گرفت. کارگران و صیادان در این دیدار صمیمانه، ضمن بیان مشکلاتشان، از رئیس جمهور و دولت سیزدهم برای بهبود وضعیتشان در دو سال اخیر، قدردانی کردند.
همچنین در روز اول این سفر، جشن اهدای ۱۴ هزار واحد مسکونی و ۱۱ هزار قطعه زمین در قالب نهضت ملی مسکن به متقاضیان هرمزگانی با حضور رئیس جمهور برگزار شد. رئیس جمهور با اشاره به گزارش وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تحویل ۶ هزار واحد مسکونی به متقاضیان در گذشته و تحویل ۱۴ هزار واحد مسکونی در سفر دوم دولت مردمی به هرمزگان و نیز تحویل۱۱ هزار قطعه زمین به متقاضیان گفت: تلاش دولت در زمینه تامین نیاز مردم به مسکن در شهرها و روستاها با قوت ادامه خواهد یافت.
   آغاز اقدامات اجرایی تکمیل پل خلیج فارس از سوی سازمان منطقه آزاد قشم
حجت الاسلام رئیسی پنج‌شنبه شب و در ادامه برنامه‌های دومین سفر دولت مردمی به استان هرمزگان در نشست پیگیری موضوعات ویژه استان حضور یافت و ضمن دریافت گزارش از موانع، مشکلات، مسائل و موضوعات اولویت‌دار هرمزگان، دستورات لازم برای رفع یا بررسی این موانع را صادر کرد. رئیس جمهور در این نشست، موضوعات ویژه هرمزگان، موانع تکمیل پل خلیج فارس،
چگونگی جلوگیری از رسوب کالاها در بنادر استان، بازآفرینی بافت ناکارآمد شهری در هرمزگان و چرایی ممنوعیت استقرار واحدهای صنعتی در فاصله ۲ کیلومتری سواحل مکران را مورد بررسی قرار داد.
 رئیس جمهور روز گذشته به همراه تعدادی از اعضای کابینه خود در دور دوم سفرهای استانی وارد هرمزگان شد. افتتاح چندین طرح و پروژه مهم و دیدار با مردم استان هرمزگان از جمله برنامه های دومین سفر استانی رئیس جمهور به دروازه پیشرفت ایران است. وزیران کشور، بهداشت درمان و آموزش پزشکی، علوم، صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، رئیس سازمان انرژی اتمی، رئیس مرکز ارتباطات مردمی رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در این سفر ۲ روزه، حجت الاسلام رئیسی را همراهی می‌کنند. 
رئیس‌جمهور به همراه هیئت دولت امروز و فردا برای بهره‌برداری از یک هزار و ۳۲ طرح عمرانی به ارزش ۱۰۵ همت (یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال) مهمان مردم خونگرم و ولایتمدار هرمزگان است. افتتاح ۲ بیمارستان و تعدادی طرح بهداشتی و درمانی، تکمیل برخی پروژه های ریلی نیمه تمام، تامین تجهیزات آزمایشگاهی در دانشگاههای استان، تکمیل و تجهیز مجتمع توانبخشی ایثارگران، تکمیل، بازسازی و تجهیز پروژه‌های نیمه تمام ورزشی، اجرای طرح‌های هادی روستایی و ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر، اجرای طرح‌های کشاورزی، تکمیل و تجهیز مجتمع های فرهنگی و تکمیل و بهره برداری از کتابخانه مرکزی بندرعباس از جمله برنامه‌های دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان هرمزگان است. استان هرمزگان با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت و ۷۱ هزار کیلومتر مربع مساحت و با سواحل طولانی و ۱۴ جزیره ایرانی بزرگ و کوچک در پهنه گسترده آب های خلیج فارس و دریای عمان در حدود چهار درصد مساحت و ۱/۸ درصد جمعیت کشور را در بر گرفته است و از آن به عنوان پایتخت اقتصادی و دروازه پیشرفت ایران یاد می‌شود.
هرمزگان؛ خطه غیرت و قدرت
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو