علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس:

تعاونی‌های بخش کشاورزی موجب تعامل بیشتر کشاورزان و مصرف‌کنندگان خواهد شد

علیرضا نظری، سخنگوی کمیسیون کشاورزی و  نماینده مردم خمین در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار‌«رسالت» اظهارکرد: درحوزه کشاورزی می‌بایست حق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را درنظرگرفت چراکه مردم جامعه مصرف کنندگان اصلی تولیدات داخلی هستند و سفره‌شان به سبب این محصولات رنگین می‌شود. بنابراین مادامی که واسطه و دلالان حضور داشته باشند، افزون بر کشاورزان مردم نیز متضرر خواهند شد. 
وی افزود: حضور واسطه‌گران آسیب بسیاری به کشاورزان و مردم خواهد زد چراکه در برخی موارد با اعمال افزایش قیمت نامتعارف سودی بیش‌تر از کشاورز و هزینه تولید نصیب‌شان خواهد شد و مردم نیز ناچار خواهند بود تا محصول موردنیازخود را با قیمت بالا تهیه و خریداری کنند. نظری با بیان اینکه دنیا در حال حرکت به سوی بازارهای دیجیتال است، تصریح کرد: ایجاد پلتفرم‌ها گام مناسبی برای حذف دلالان است. دراین فرآیند می‌بایست مهم به روزرسانی پلتفرم‌ها را درنظر گرفت تا تولید و عرضه بدون خلل ارائه شود و مصرف کننده نیز با قیمت واقعی محصول مور‌دنیاز خود را خریداری کند. 
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس یاز‌دهم همچنین خاطرنشان کرد: ایجاد تعاونی‌ها یکی دیگر از راه‌های کاهش حضور دلالان می‌باشد. به گونه‌ای که واسطه میان تولیدکننده و مصرف کننده باشند و در موعد مناسب پول تولیدکنندگان را پرداخت کنند. به این موجب تولیدکننده محصول خود را با قیمت مناسب عرضه خواهد کرد و نگرانی نسبت به شیوه نگهداری محصول، زمان عرضه و زمان واریز پول خود نخواهد داشت.
او متذکر شد: حضور تعاونی‌ها مشکلات مرتبط با کاهش و کمبود محصول در بازار مصرفی را کاهش می‌دهد و موجب برقراری تعادل و توازن در بازار عرضه و تقاضا خواهند شد. به بیان دیگر نقش تعاونی‌ها در توزیع پررنگ است ‌و اثرات حائز اهمیتی دارد. وی در پایان این گفت‌وگو یادآورشد: به کارگیری پلتفرم‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت تعاونی‌ها می‌تواند حذف واسطه‌ها یا منطقی شدن واسطه‌ها را رقم بزند تا چنانچه سودی از قبل واسطه‌گری‌ کسب می‌شود، به نفع بخش کشاورزی باشد. 
تعاونی‌های بخش کشاورزی  موجب تعامل بیشتر کشاورزان  و مصرف‌کنندگان خواهد شد
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو