محمد رشیدی عضو هیئت رئیسه مجلس:

فضای اخلاقی و گفتمان محور موجب حماسه حضور مردم در انتخابات پیش‌رو خواهد شد

محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه و دبیر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح ضرورت حاکم بودن اخلاق در رقابت‌های انتخاباتی پرداخت و با تأکید بر گفتمان محوری و ادامه خط مشی شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، اظهارکرد: انتخابات پیش رو با توجه به شهادت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور کشور متمایز تر از سایر ادوار می‌باشد و می‌بایست با مشارکت بیش از پیش برگزار گردد. انتخابات پیش روبا توجه به بیانات مقام معظم رهبری از منظر پدیده‌ای پر دستاورد برای انتخاب رئیس جمهور انقلابی، کارآمد، با توان سابقه اجرایی قوی برای استمرار راه خدمتگزاری مردم اهمیت فراوانی دارد. 
وی ضمن بیان اینکه باید مسیر شهدای خدمت با قوت دنبال شود، افزود: امتداد خط ترسیم شده از سوی شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی اهمیت بسیاری دارد و امیدواریم این خط به خوبی دنبال شود. 
رشیدی با اشاره به مؤلفه‌های موردنیاز برای شکل‌گیری مشارکت حداکثری تصریح کرد: نیاز به مشارکت مردم مستلزم حمایت و ایجاد بسترهای موردنیاز برای شکل‌گیری مشارکت حداکثری است. در این فرآیند برآیند رفتاری نامزدها اهمیت فراوانی دارد. نامزدها نباید دست به اقدامی بزنند که به موجب آن یأس و ناراحتی میان مردم شکل گیرد. 
دبیر هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر برنامه محوری و اخلاق مداری نامزدهای انتخاباتی همچنین خاطرنشان کرد: اخلاق مداری و برنامه محور بودن، دو رکن مهم برای نامزدهای انتخابات پیش رو می‌باشد. نامزدها می‌بایست ایجابی فعالیت کنند و از رفتارهای سلبی دوری کنند؛ خودو برنامه‌های خود را به ملت شریف معرفی کنند و شاخص‌های مدنظر برای رشد اقتصادی کشور را شرح دهند. بی‌شک به موجب این عوامل مردم نیز با انگیزه هرچه تمام تر در یک فضای اخلاق مدارانه تصمیم به انتخاب عقلانی خواهند گرفت. 
او با تشریح اثرات گفتمان برنامه محور متذکر شد: فضای غبارآلود مانع از تصمیم‌گیری درست است و براین اساس مردم نیز قادر به مشارکت حداکثری نخواهندبود. براین اساس مطالبه‌مان از نامزدها که هریک چهر‌ه‌ای شاخص و برجسته می‌باشند، این است که به سمت و سوی اخلاق و گفتمان برنامه محور حرکت کنند و با صداقت کلام حضور یابند. 
وی در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: فضای اخلاقی و گفتمان محور موجب حماسه حضور مردم خواهد شد و بر این اساس رئیس جمهور آینده مطابق با مشخصات ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری، انتخاب خواهد شد.
فضای اخلاقی و گفتمان محور موجب حماسه حضور مردم  در انتخابات پیش‌رو خواهد شد