روح الله متفکر آزاد عضو هیئت رئیسه مجلس:

خون‌های به ناحق ریخته شده مردم غزه و رفح آمریکا و رژیم صهیونیستی را به انزوا کشانده است

روح الله متفکر آزاد، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دوازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار‌ «رسالت» به تشریح کوشش سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان برای تصویب قطعنامه علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران پرداخت و در این باره اظهارکرد: فشارها و‌ تلاش‌های سه کشور اروپایی؛ انگلیس، فرانسه و آلمان از دو مسیر نشأت می‌گیرد؛ نخست مسیر استیصال غرب و آمریکا در قبال موضوع اسرائیل می‌باشد. امروز غربی‌ها دچار استیصال شده‌اند و رژیم صهیونیستی نیز در بن بست کامل قرار گرفته است. براین اساس می‌کوشند تا تمرکز دنیا را تغییر دهند. 
وی افزود: امروز خون‌های به ناحق ریخته شده مردم مظلوم غزه و رفح، آمریکا و رژیم صهیونیستی را به نهایت انزوا و استیصال کشانده است. تصور غربی‌ها این بوده است که طی جریانات اخیر دنیا و پس از شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان‌شان کشور دچار سردرگمی در موضع‌گیری یا خلاء قدرت خواهد شد. براین اساس متصور شدند که با فشارهای ناشی از تصویب قطعنامه می‌توانند مسیر را به نفع خود تغییر دهند. خوشبختانه چنین روندی شکل نگرفت و امیدواریم با حضور قاطع و مشارکت حداکثری مردم شریف کشور، حماسه پرشور حضور شکل گیرد و انتقال حماسه بدرقه شهدای خدمت به حماسه انتخابات بدل شود تا تمامی فشارها و نقشه‌های سیاسی دشمنان کشور خنثی گردد. 
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دوازدهم با اشاره به واکنش کشورهای موسوم به گروه همفکر که در آستانه رای‌گیری شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با صدور بیانیه‌ای مشترک، تصویب قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران را در سایه تعاملات ایران و آژانس برای حل‌وفصل مسائل باقی‌مانده، اشتباه محاسباتی خوانده و هشدار دادند که چنین اقدامی نتیجه معکوس خواهد داشت، همچنین خاطرنشان کرد: جامعه جهانی پس از خونریزی‌های سفاکانه‌ رژیم صهیونیستی در غزه و رفح اکنون به ماهیت جریان غرب‌گرا پی برده است و دنیا متوجه افکار ناپسند و شوم غربی‌ها و رژیم صهیونیستی می‌باشد. براین اساس است که تلاش‌های جریان استکبار و صهیونیستی با شکست مواجه می‌گردد و امیدواریم با بیداری هرچه تمام‌تر جامعه جهانی، شکست غربی‌ها و رژیم صهیونیستی بیش از پیش رقم بخورد و در عرصه جهانی مبرهن شود.
 خون‌های به ناحق ریخته شده مردم غزه و رفح آمریکا و رژیم صهیونیستی را به انزوا کشانده است