سرزمین‌های اشغالی زیر آتش حزب‌الله

گروه  بین الملل 
تحولات سریع در مرزهای شمالی فلسطین اشغالی همگی در این واقعیت خلاصه می‌شود که حزب‌الله درعین‌حال که بخش کوچکی از قدرت خود را به نمایش گذاشته، توانسته است صهیونیست‌ها را در حالت نیم‌خیز نگه‌دارد و آنها هرروز مجبورند منتظر غافلگیری‌های جدید باشند.
«عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم و تحلیلگر شناخته‌شده جهان عرب در یادداشت جدید خود به تحولات جبهه مرزهای جنوب لبنان با شمال اراضی اشغالی و عملیات‌های پیشرفته حزب‌الله علیه مواضع رژیم صهیونیستی اشاره کرده نوشت: این‌که روز سه‌شنبه آژیر خطر در شهر اشغالی حیفا به صدا درآمد و شهرک‌نشینان صهیونیست مجبور شدند به‌دلیل رسیدن دو پهپاد حزب‌الله از جنوب لبنان به حیفا، به‌سمت پناهگاه‌ها فرار کنند، تحولی بسیار مهم و خطرناک در جبهه شمالی فلسطین اشغالی محسوب می‌شود.
  3 تحول بزرگ در شمال فلسطین اشغالی
عطوان افزود: این تحول مقدمه‌ای برای وقوع یک درگیری جامع است؛ زیرا دیگر عمق اراضی اشغالی در سایه شلیک موشک‌های مقاومت به جنوب و شمال فلسطین اشغالی، تحت هیچ شرایطی امن نیست و رژیم اشغالگر نمی‌تواند عواقب این وضعیت را تحمل کند،
باید توجه داشته باشیم که این شرایط همزمان با سه تحول بزرگ در جبهه شمالی فلسطین اشغالی است:
ـ پدافند هوایی مقاومت اسلامی لبنان موفق شد یک پهپاد پیشرفته ارتش رژیم صهیونیستی از نوع هرمس900 را که اخیراً به آسمان لبنان تجاوز کرده بود، ساقط کند.
ـ ارتش اسرائیل اذعان کرد که حزب‌الله 50 موشک را به‌سمت پایگاه‌های نظامی این رژیم و شهرک «کسرمین» در جولان اشغالی پرتاب کرده است که در پی آن آتش سوزی‌های عظیمی رخ داد.
ـ یگان پدافند هوایی مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد موشک‌های پیشرفته‌ای در اختیار دارد که می‌تواند با هر هواپیمای بال‌ثابت ارتش رژیم صهیونیستی همانند اف16 و اف15 مقابله کند و مانع تجاوز آنها به حریم هوایی لبنان گردد. بر اساس این مقاله، همه این تحولات در شمال اراضی اشغالی همزمان با افزایش عملیات‌های یمنی‌ها علیه کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی در دریای سرخ، دریای عرب، دریای مدیترانه و اقیانوس هند است و همین مسئله یکی از دلایل اصلی بود که موجب شد آمریکا به‌سمت برقراری آتش‌بس در نوار غزه حرکت کند.
این تحلیلگر عرب‌زبان تأکید کرد: ارسال پهپادهای حزب‌الله به‌سمت حیفا و موفقیت آنها در عبور از سامانه‌های پدافند ارتش رژیم صهیونیستی پیامی تهدیدآمیز برای سران نظامی و سیاسی رژیم اشغالگر است، مبنی بر اینکه حیفا و دیگر شهرهای فلسطین اشغالی در تیررس مقاومت قرار دارند و هرگونه تحرک اسرائیل برای گسترش جنگ، حمله به لبنان و ادامه کشتارهای وحشیانه این رژیم علیه نوار غزه به‌معنای نابودی همه شهرهای فلسطین اشغالی خواهد بود.عطوان در ادامه این مقاله خود نوشت: حزب‌الله هنوز موشک‌های نقطه‌زن و سنگین خود را که طبق ارزیابی اسرائیلی‌ها تعداد آنها 200 هزار فروند است، مورد استفاده قرار نداده است. این‌که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکنون تهدیدات پوچ خود علیه لبنان مبنی بر برگرداندن این کشور به عصر حجر را عملی نکرده، به‌دلیل آن است که از این توانمندی‌های حزب‌الله و پاسخ قاطع آن و عواقب وحشتناکی که برای رژیم ازهم‌پاشیده اسرائیل دارد، آگاه است.
این تحلیلگر شناخته‌شده فلسطینی تصریح کرد: حملات حزب‌الله علیه صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی که منجر به ویرانی گسترده در این منطقه، آتش‌سوزی‌های بزرگ و نیز آوارگی 200 هزار شهرک‌نشین صهیونیست شده است، تنها در صورتی متوقف می‌شود که جنگ نسل‌کشی اشغالگران علیه غزه به‌شکل کامل پایان یابد، به همین دلیل آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هشتمین سفر منطقه‌ای خود را انجام داد تا تحت نظارت میانجی‌های عرب به‌ویژه مصر و قطر به توافقی برای آتش‌بس در غزه برسد.
سرزمین‌های اشغالی زیر آتش حزب‌الله