محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

برای دومین سال متوالی نیازی به واردات گندم نداریم

 علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در حاشیه جلسه هیئت دولت، گفت: روز محیط‌بان به احترام شهدای خدمت در منطقه حفاظت‌شده دیزمار برگزار می‌شود.وی از برگزاری بیست‌ویکمین جلسه ستاد ملی هماهنگی گردوغبار کشور با حضور دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مربوطه در سازمان حفاظت از محیط‌زیست خبر داد و تصریح کرد: تالاب‌ها و مناطق گردوغبار خیز شناسایی‌شده‌اند. وزارت جهاد کشاورزی، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مکلف شدند که به‌منظور مقابله با ریزگردها کار خود را به نحو احسن انجام دهند.سلاجقه افزود: قرار است در منطقه سرخس که رئیس‌جمهور نیز در دو مرحله حضور پیدا کردند، کارهای مفصلی با همکاری وزارتخانه‌های مربوطه به‌ویژه وزارت نفت برگزار می‌شود.رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست تأکید کرد: همچنین در سفر آیت‌الله رئیسی به منطقه تالاب شادگان، طرح جامعی برای مدیریت منطقه مطرح شد که بلافاصله در دستور کار قرار گرفت. طرح جامع گردشگری و طبیعت‌گردی این منطقه با همکاری دستگاه‌های مربوطه آماده شده است که ظریف اشتغال‌زایی آن بالای ۳۰۰ هزار نفر است.
به گزارش فارس، محمد دهقان، معاون حقوقی ریاست‌جمهوری گفت:‌ از ۴۸ فرشی که به سرقت رفته، هنوز یکی از آن‌هم تحویل ما داده نشده و هیچ فرشی هنوز پیدا نشده است.
دهقان همچنین در مورد رأی صادرشده در دادگاه کانادا در مورد هواپیمای اوکراینی گفت: رأی صادر شده در دادگاه کانادا درمورد هواپیمای اوکراینی رأی خوبی بوده و قاضی رأی عادلانه‌ای صادر کرده است. در دادگاه کانادا ادله‌ها منطقی بوده است، این اتفاق دل‌خراش هیچ سودی برای کشور نداشته و صرفا اشتباه رخ داده است.
عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه هیئت دولت گفت: برای موضوع انتخابات، بسته ویژه تبلیغاتی برای نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در فضای شبکه‌های اجتماعی داخلی پیش‌بینی کرده‌ایم.وی افزود: در این بسته‌ها کانال‌های هواداران و کانال‌های استانی پیش‌بینی شده و بسته‌های تبلیغاتی برای معرفی کانال‌ها به مخاطبان در پیام‌رسان‌های داخلی در نظر گرفته شده است. وزیر ارتباطات اظهار کرد: یک بسته رایگان هدیه ۲۰ گیگابایتی برای ترافیک پیام‌رسان‌های داخلی در نظر گرفتیم.زارع‌پور عنوان کرد: امروز یک پیامک برای همگان ارسال می‌شود و هر کس می‌تواند با کد دستوری که اعلام می‌شود این بسته را فعال کند و در ایام انتخابات استفاده از این پیام‌رسان‌ها و سکوی تلویزیون رایگان خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: این هدیه وزارت ارتباطات برای مردم در آستانه انتخابات است تا در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی در جریان نقطه نظرات نامزدها قرار بگیرند.
صولت مرتضوی، وزیر کار در حاشیه جلسه هیئت دولت، گفت: ۸۵ درصد از جمعیت
 ۲۰ میلیونی خانوار کالابرگ دریافت می‌کنند.وزیر کار با اشاره به عملکرد این وزارتخانه در سال‌های اخیر گفت: یک طرح بسیار مطلوبی در وزارت کار اجرا شد که طرح کالابرگ الکترونیکی بود و ما توانستیم بالغ‌بر ۸۵ درصد از جمعیت ۲۰ میلیونی خانوارهای کشور را پوشش بدهیم.وی افزود:‌ ایجاد اشتغالی که در این دولت صورت گرفته، در چند دهه اخیر رکورد محسوب می‌شود. در این سال‌ها نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان و بانوان کاهش پیدا کرده است.
وی افزود: از سوی دیگر یک طرح بسیار مطلوبی در وزارت کار اجرا شد که طرح کالابرگ الکترونیکی بود که ما توانستیم بالغ‌بر 85 درصد از جمعیت 20 میلیونی خانوارهای کشور را پوشش بدهیم. همچنین ما در حوزه مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد افزایش سطح خدمات را داشتیم و از حیث ریالی در طول این دولت معادل 180 درصد افزایش پیدا کرد.مرتضوی خاطرنشان کرد: در حوزه افزایش تخت‌های بیمارستانی اقدامات قابل‌توجهی صورت گرفت. علاوه بر این‌همه تلاش ما این است که همسان‌سازی بازنشستگان را در سازمان تأمین اجتماعی و سازمان بازنشستگی کشوری عملیاتی کنیم. در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بالغ‌بر 5 میلیون نفر دوره آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اجرا شد.وزیر کار عنوان کرد: در این سال‌ها با همکاری قوه قضائیه بالغ‌بر 100 هزار میلیارد تومان از اموال صندوق‌های بازنشستگی که به انحای مختلف توسط برخی افراد حقیقی و حقوقی تصرف شده بود برگردانده شد و بالغ‌بر 100 هزار میلیارد تومان حکم به نفع صندوق‌های بازنشستگی گرفتیم.
امیر محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع و در جمع خبرنگاران درباره وضعیت هواپیمای ترابری سیمرغ گفت: آزمایش‌های پروازی این هواپیما با همکاری سازمان هواپیمایی کشور در حال انجام است و پس از طی این مرحله هواپیمای سیمرغ وارد ناوگان پروازی خواهد شد.
وزیر دفاع در ادامه از در دست ساخت بودن فروند دوم هواپیمای ترابری نظامی سیمرغ خبر داد.
امیر آشتیانی درباره ساخت هواپیمای مسافربری هم گفت: مأموریت ساخت این هواپیما توسط رئیس‌جمهور شهید به وزارت دفاع داده شده بود که این مأموریت در حال اجرا است. وی ادامه داد: البته بخشی از آن در داخل کشور تأمین ‌می‌شود و برای تأمین بخش دیگری از آن باید با برخی کشورهای خارجی همکاری کنیم که در حال انجام است.وزیر دفاع همچنین در پایان عنوان کرد: بودجه احداث آزادراه بوشهر - شیراز در حال تأمین شدن است.
محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به خرید تضمینی گندم از گندمکاران، گفت: با توجه روند مثبتی که دارد انجام می‌شود، به امید خدا و با زحماتی که کشاورزان کشیده‌اند و پشتیبانی‌های فنی و اجرایی که انجام شد و نیز به‌موقع تأمین نهاده‌ها، امسال بیش از پارسال، گندم از کشاورزان خرید خواهیم کرد و این برای دومین سال افتخاری برای کشور است که نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت.وی با اشاره به چگونگی پرداخت مطالبات گندمکاران، اظهار کرد: نزدیک به 50 درصد از طرف سازمان برنامه‌وبودجه پرداخت شده و مسئولیت پرداخت مطالبات گندمکاران، امسال برعهده سازمان‌های برنامه‌وبودجه و هدفمندسازی یارانه‌هاست و ما اسناد را برای پرداخت به آن‌ها ارائه می‌دهیم.وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به زمان پرداخت مابقی مطالبات گندمکاران، خاطرنشان کرد: طبق آخرین پیگیری‌هایی که دیروز داشتم، قرار شد تا اوایل هفته آینده نیز الباقی مطالبات گندمکاران را پرداخت کنند.
نیکبخت اضافه کرد: در ارتباط با تب کنگو نگرانی دراین‌باره وجود ندارد و این مسئله کنترل‌شده است.وی اظهار کرد: تأمین دام موردنیاز برای عید قربان به‌خوبی دارد انجام می‌شود و مردم از این نظر نگرانی نداشته باشند و بنا شده تا نظارت بهداشتی در این حوزه نیز توسط سازمان دامپزشکی اعمال شود. وزیر جهاد کشاورزی افزود: در بحث تنظیم بازار امروز ما به یک ثبات رسیده‌ایم و وضعیت فعلی قابل‌مقایسه با سال ۱۴۰۲ نیست، ما هم ازنظر موجودی کالاهای اساسی در بازار و هم ازنظر قیمت کالاها نوسانات زیادی داشتیم؛ از طرف دیگر ازآنجایی‌که محصولات کشاورزی در همه‌جا فصلی هستند، یک نوسان حداقلی در همه کشورها وجود دارد، اما با همه این‌ها ما امروز در بحث تأمین این کالاها و قیمت‌‎ها آن‌ها به ثبات رسیده‌ایم.نیکبخت تصریح کرد: در ارتباط با گوشت قرمز، جلوگیری از مولدکُشی و همچنین بازسازی در حال انجام است و همان‌طور که مرغ و تخم‌مرغ کنترل‌شده، گوشت قرمز نیز کنترل خواهد شد.
پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: وظیفه کمیسیون تبلیغات انتخابات است که اگر در هنگام برنامه‌های زنده مطلب خلافی علیه شخص غایبی مطرح شود؛ کمیسیون زمانی را برای فرد در نظر می‌گیرد که در مدت زمانی که قانون تعیین کرده از خود دفاع کند.وی ادامه داد: فشرده شدن زمان تبلیغات و مناسب‌های پیش رو کار را سخت کرده است. تمام تلاش خود را به کار گرفتیم اما تغییری در جداول مناظره‌ها نخواهیم داشت.
جبلی گفت: ما روز قبل از سکوت انتخاباتی، برنامه مناظره نداریم و در دوره‌های قبل هم نداشتیم و تنها زمانی که باقی‌ می‌ماند روز ماقبل سکوت انتخاباتی یعنی روز سه‌شنبه و روز عید غدیر است و برنامه مناظره هم شب برگزار می‌شود و تداخل زمانی مستقیمی با برنامه‌ای که برای روز عید غدیر تعیین شده ندارد.
روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: مردم به فردی که اعتقاد دارد این مملکت باید به بالاترین مراتب ممکن برسد و به قدرت و توان مردم و همکاری با مردم اعتقاد دارد، رأی دهند.دهقانی اولویت دولت بعد در حوزه علم و فناوری را اقتصاد دانش‌بنیان عنوان کرد و با اشاره به برگزاری برنامه آبادایران در مصلی تهران اظهار داشت: در این رویداد بیش از ۳۴۰ شرکت با ۴۵ نهاد محرومیت‌زدایی برای حل مسائل کف اقتصاد کشور و حل مسائل اقتصاد مناطق محروم همکاری دارند.
محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه هیئت دولت گفت: تشکل‌های دانشجویی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دعوت کنند می‌توانند در دانشگاه‌ها حاضر شوند.وی افزود: دوست دارم کسی رئیس‌جمهور شود که مشی و روشی شبیه به شهید آیت‌الله رئیسی داشته باشد و یک پهلوان سیاسی باشد به‌جای قهرمان سیاسی.وزیر علوم عنوان کرد: میان قهرمان و پهلوان تفاوت وجود دارد. در بازی فوتبال وقتی بازیکن جلو می‌زند مدافع برخی مواقع پای آن را لگد می‌کند و معتقد است پنالتی می‌شود که نتیجه آن پنجاه _ پنجاه است و بالاخره قهرمان می‌شود. در قهرمان شدن شما اگر مقررات را رعایت نکنید هزینه‌اش را پرداخت می‌کنید اما در پهلوان شدن، باید اخلاق، ایمان، تقوا، وجدان، مرام و معرفت را رعایت کنید مانند پهلوان تختی.زلفی‌گل تصریح کرد: در عالم سیاست، شهید رئیسی یک پهلوان سیاسی بود. علی‌رغم اینکه می‌توانست برخی جاها جواب بدهد هیچ زمانی این کار را نکرد و تقوایی سیاسی را رعایت کرد. هیچ‌گاه گذشتگان را منکوب نکرد و همواره تقدیر می‌کرد و گناه را گردن گذشتگان نمی‌انداخت.
گفتنی است، مناظره‌های انتخاباتی در روزهای دوشنبه (۲۸ خرداد)، پنج‌شنبه (۳۱ خرداد)، جمعه (۱ تیر)، دوشنبه (۴ تیر) و سه‌شنبه (۵ تیر) برگزار خواهد شد، مناظره‌ها نیز از ساعت ۲۰ تا ۲۴ خواهد بود.براساس این گزارش، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در روز جمعه، هشتم تیر 1403 برگزار می‌شود.
علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت،‌ گفت: افت قیمت وسایل نقلیه هم جزو خسارت‌های پرداختی شرکت‌های بیمه است.وی افزود: تا امروز ۱۳ آیین‌نامه تکلیفی بودجه امسال به تصویب رسیده است. آیین‌نامه ساماندهی نحوه هزینه کرد تبلیغات و فعالیت‌های رسانه‌ای در دستگاه‌های اجرایی به تصویب رسید تا تنطیم‌گری در این زمینه وجودت داشته باشد.سخنگوی دولت گفت: هم‌چنین دولت با اصلاح آیین‌نامه اجرایی اصلاح مقررات صادرات و واردات موافقت کرد. با این آیین‌نامه تجارت خارجی تسهیل شده و تشریفات در بنادر و گمرکات تسهیل می‌شود.وی افزود: با اصلاحی که در آیین‌نامه اجرایی قانون بیمه اجباری خسارات وارده به شخص ثابت تصویب شد، از این به بعد خسارت‌هایی که منجر به کسر قیمت و یا اُفت قیمت وسایل نقلیه موتوری می‌شود، مشمول خساراتی قرار گرفت که بیمه‌گر مکلف به پرداخت آن می‌شود‌ و شرکت بیمه‌گر حق ندارد حق بیمه بیشتری برای این دریافت کند‌.
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره خریدهای اینترنتی کتاب از سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: براساس گزارشاتی که دریافت می‌کنیم به نظر می‌رسد همه بسته‌ها رسیده است و مردم هم راضی هستند.وی ضمن قدردانی از شرکت ملی پست ایران و وزارت ارتباطات، تأکید کرد: همکاری این وزارتخانه با نمایشگاه کتاب بسیار خوب بود.وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه در مورد نمایشگاه امسال فرصت نشد و روزی که قرار بود اخبار نمایشگاه را اعلام کنم خبر مفقود شدن هلیکوپتر رئیس‌جمهور و هیئت همراه منتشر شد، اضافه کرد: رقم فروش کتاب در نمایشگاه امسال به ۶۰۰ میلیارد افزایش پیدا کرد که نسبت به رقم ۴۰۰ میلیاردی سال گذشته، افزایش  ۵۰ درصدی را نشان می‌دهد.اسماعیلی از بهره‌برداری ۴۰ کتابخانه ملی تا پایان دولت سیزدهم خبر داد و گفت: سرانه مطالعه هر ایرانی فارغ از کتاب‌های درسی ۳۵ دقیقه است.
 برای دومین سال متوالی نیازی به واردات گندم نداریم
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو