علی‌اکبر علیزاده نماینده مردم دامغان در مجلس:

گشایش اقتصادی درگرو تقویت پول ملی است

علی‌اکبر علیزاده، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» با اشاره به‌ضرورت تقویت استفاده از پول ملی در مبادلات اقتصادی اظهارکرد: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشورهایی که با دلار مبادلات تجاری انجام می‌دهند، حمل تابوت ورشکستگی آمریکا بر دوش ملت‌شان است. به‌عبارت‌دیگر آمریکا هیچ ندارد مگر تابوت ورشکسته دلار که می‌کوشد به زمین نیفتد و خود را با آن حفظ کند. امروز کسری بودجه آمریکا به گردن سایر کشورهاست و این کشورها بدون آنکه آگاه باشند، درصدد جبران کسری‌ بودجه آمریکا هستند و به ملت خود فشار می‌آورند. در این راستا ضرورت دارد تا تمامی کشورها به سمت‌وسوی تقویت پول ملی خود حرکت کنند و دلارزدایی با اهتمام ویژه را در دستورکار قرار دهند و در مبادلات خود از این واحد پول استفاده نکنند. 
وی افزود: دلارزدایی شیشه عمر آمریکا را خواهد شکست و موجب نابودی‌شان خواهد شد. یکی از مؤلفه‌های مهم در تحقق این امر، اتحادیه‌های مهم اقتصادی است. ازجمله اتحادیه‌های مهم اقتصادی حال حاضر بریکس و سازمان همکاری شانگهای می‌باشد که بی‌شک حضور در آن‌ها اثرات قابل‌توجهی خواهد شد. بریکس امروز متشکل از کشورهای نوظهور صنعتی است که به برکت اقدامات شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی، جمهوری اسلامی ایران نیز عضو مؤثر این مجموعه شد. به‌موجب حضور در بریکس، تلاش‌ها برای حذف دلار عملیاتی خواهد شد و افزون براین ارتباط با همسایگان بیش‌ازپیش محقق خواهد شد. شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار خود با نخست‌وزیر سوریه تفاهم کردند که ارز مبادله‌ای میان بازرگانان ایران و سوریه، ارز‌ دو کشور باشد. بدین معنا که بازرگان ایرانی ریال ببرد و در مقابل لیر سوری دریافت کند. بازرگان سوری نیز لیر وارد کند و ریال ایران را دریافت کند. بی‌شک نتیجه این تصمیم‌گیری چیزی جز توسعه ارتباطات اقتصادی نخواهد بود و ثبات اقتصاد را نیز رقم خواهد زد. 
علیزاده تصریح کرد: مادامی‌که پول ملی وسیله مبادله تجاری با سایر کشورها بشود، بانک مرکزی آن کشور و سیستم اقتصادی آن کشور کوشش خواهند کرد تا ارزش پول ملی حفظ شود چراکه عدم ثبات پول ملی برای دیگر کشورها جذابیت نخواهد داشت و خودبه‌خود پول ملی یک کشور از رده مبادلات تجاری خارج خواهد شد. 
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: تقویت استفاده از پول ملی به معنای حفظ ارزش پول ملی است. چنانچه ارزش پول ملی یک کشور حفظ شود و چه‌بسا افزایش یابد، ثبات قیمت‌ها رقم خواهد خورد و کاهش تورم عملیاتی خواهد شد. مادامی‌که تورم کاهشی شود، تولید تقویت می‌شود و جهش تولید نیز تحقق پیدا خواهد کرد. براین اساس می‌توان اظهارداشت که گشایش اقتصادی درگرو تقویت استفاده از پول ملی است. 
 گشایش اقتصادی  درگرو تقویت پول ملی است