فدا حسین مالکی، نماینده مردم زاهدان در مجلس مطرح کرد:

لزوم تشریح نگاه‌های جدید در حوزه سیاست خارجی

فدا حسین مالکی، نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه مهم‌ترین موضوعات حوزه سیاست خارجی چیست و چه مسائلی می‌بایست موردتوجه کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری باشد، اظهار کرد: سیاست خارجه یکی از موضوعات بسیار مهم است و ازاین‌رو ضرورت دارد تا کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشند. وی با اشاره به‌ضرورت برنامه‌ریزی‌های بلندمدت در حوزه سیاست خارجی افزود: تاکنون برنامه جامع و مدونی در حوزه سیاست خارجی مطرح نشده است و ضرورت دارد تا موضع‌گیری‌ها ‌دراین‌باره مطرح گردد. موضع‌گیری‌ها می‌بایست در جهت تربیت سیاست خارجی، حمایت از قانون اقدام راهبردی مرتبط با مسئله برجام باشد. قانون راهبردی موضوع مهمی بود که از سوی مجلس یازدهم به تصویب رسید و حال ضرورت دارد تا این مسئله به اجرا برسد و با اولویت در دستورکار قرار گیرد. نماینده مردم زاهدان در مجلس دوازدهم با تأکید بر لزوم تقویت هرچه‌تمام‌تر ارتباط با همسایگان همچنین تصریح کرد: نوع نگرش به دیپلماسی سیاست خارجی اهمیت فراوانی دارد. همچنان ضرورت دارد تا موضوع ارتباط با همسایگان اولویت باشد و فرآیند این ارتباطات برای مردم تشریح گردد. 
مالکی خاطرنشان کرد: حوزه سیاست خارجی نیازمند نگاه‌های جدید است و کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری می‌بایست این نگاه‌ها را برای مردم تشریح کنند. 
او در پایان این گفت‌وگو ضمن بیان اینکه باید سیاست‌هایمان را در جهت تحقق منافع ملی متمرکزسازیم، متذکر شد: نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باید سیاست‌های حوزه امورخارجه را نسبت به سیاست‌های کلان نظام در خصوص دستگاه دیپلماسی عنوان بدارند. جمهوری اسلامی ایران کشوری پویا و صاحب‌نظر می‌باشد. همچنین اثرگذاری جمهوری اسلامی ایران در منطقه بسیار بالا می‌باشد. به همین سبب است که اهمیت توجه به سیاست خارجی بیش‌ازپیش شده و نیازاست تا همواره این حوزه را رصد کنیم.
لزوم تشریح نگاه‌های جدید در حوزه سیاست خارجی