مجتبی یوسفی،عضو هیئت‌رئیسه مجلس:

مردم کارنامه با برنامه را می‌خواهند و وعده‌های فاقد امکان اجرا را نمی‌پذیرند

مجتبی یوسفی،عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان دستگاه قضا و توصیه‌‌های ایشان خطاب به نامزدهای انتخابات و لزوم پرهیز از حرف دشمن‌پسند و دشمن شادکن به خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری توجه بدارند که فردای انتخاباتی هم هست و اگر رئیس‌جمهور منتخب ملت هم شوند می‌بایست نسبت به اظهارات خود پاسخگو باشند هرچند که مردم نشان داده‌اند که درک  فهمشان نسبت به مسائل کشور ازجمله مسئله مهم انتخابات بسیار بالاست به‌ویژه پس از شهادت یک رئیس‌جمهور پرکار و سخت‌کوش که همواره با مردم صادق بود و صادقانه نیز خدمت می‌کرد. شهید آیت‌الله رئیسی نتیجه خدمت صادقانه خود را دید و خداوند نیز پاداش دنیوی و اخروی را به وی بخشید و مردم نیز از او قدرشناسی ویژه کردند. به‌موجب این امر می‌توان اظهارداشت که مردم خادمان را به‌خوبی می‌شناسند و در این مقطع مهم و حساسی زمانی، به مقایسه می‌پردازند و رئیس‌جمهوری را انتخاب خواهند کرد که پس از یک رئیس‌جمهور شهید بتواند در ادامه همان راه رأس امور گیرد. بی‌شک مردم محور وحدت را فراموش نخواهند کرد و به فردای انتخابات توجه خواهند داشت.  او متذکر شد: مردم امروز تخریب و سیاه‌نمایی‌ها را به‌خوبی می‌شناسند و از دودستگی‌ها پرهیز می‌کنند. در برخی مواقع کوشش می‌گردد تا سیاه‌وسفید نشان داده شوند و دودستگی ایجاد گردد. متأسفانه برخی نامزدها وارد موضوعاتی شدند که پرداخت به ‌آن به‌منزله مخاطره امنیت ملی است. خوشبختانه مردم همواره نشان داده‌اند که به این‌گونه موضوعات اهمیت نمی‌دهند و لزوم وحدت میان اقوام را به‌خوبی می‌شناسند.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نامزدهای ریاست جمهوری می‌بایست تنها به شرح برنامه‌های خود بپردازند. متأسفانه در جریان دو مناظره گذشته برخی کوشیدند تا ناامیدی و نمی‌شود را به جامعه تزریق کنند. همچنین کوشش برای تفرقه‌افکنی نیز شکل گرفت که ناپسند بود. در چنین فضای حیاتی نباید با تفرقه‌افکنی بیان داشت که در حق یک جریان سیاسی یا یک صنف ظلم شده است. چه کسی ظلم کرده است وقتی‌که مبنای نظام جمهوری اسلامی ایران و اسلام بر مبنای عدل است. امام راحل و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جمهوری اسلامی ایران را متعلق به‌تمامی ایرانیان می‌دانند. امروز هرآن کس که ایرانی است به ملیت خود افتخار می‌کند.
یوسفی همچنین خاطرنشان کرد: امروز ایرانیان مقیم خارج کشور نیز حق رأی دارند و بی‌شک در چنین مسیری در زمره محدود کشورهایی قرار داریم که چنین فرصت و حق رأی را فراهم کرده‌ایم.  او یادآور شد: بحث معاندین جدا است و فارغ از آن‌ها جمهوری اسلامی ایران متعلق به تمام ملت می‌باشد. بنابراین در این فضا دسته‌بندی پذیرفتنی نیست و می‌بایست از سیاه نمایی پرهیز کرد.
یوسفی گفت: مردم نشان داده‌اند که هرچه سیاه نمایی شکل‌گیرد، بیش‌تر نسبت به آن افراد عکس‌العمل منفی نشان خواهند داد. بی‌شک پس از یک رئیس‌جمهور شهید مردم درصدد کارنامه با برنامه خواهند بود.
او بیان کرد: وعده‌های توخالی انتخاباتی پذیرفتنی نیست به‌ویژه برای نامزدها که هریک طی دوره‌ای در مجموعه‌ای مشخص مسئولیت داشته‌اند. امروز کارنامه هریک مبرهن است و وعده‌های پوشالی موردقبول نیست. بی‌شک مردم‌فریب این‌گونه بحث‌ها را نخواهند خورد و به برنامه‌های دارای امکان عملیاتی رأی خواهند داد.
وی در پایان این گفت‌‌وگو اظهارداشت: مردم با حضور حداکثری خود به امنیت پایدار جمهوری اسلامی ایران کمک خواهند کرد و با انتخاب رئیس‌جمهور، قدرت در ابعاد ملی و بین‌المللی را تقویت خواهند کرد. بی‌شک با حضور مردم و پس از خدمات بی‌منت دولت سیزدهم، دولت دوم رئیس‌جمهور شهید شکل خواهد گرفت و مسیر انقلابی و خدمت پرقدرت ادامه پیدا خواهدکرد.

 مردم کارنامه با برنامه را می‌خواهند و وعده‌های فاقد امکان اجرا را نمی‌پذیرند