هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

کاهش مصرف سوخت با نوسازی ناوگان‌های‌ حمل و نقل

هادی بیگی‌نژاد، نماینده مردم ملایر و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: سالانه مقدار بسیاری سوخت مصرف می‌کنیم و بسیاری از خودروهایمان طی سال‌های گذشته، کاهش مصرف نداشته‌اند. براین اساس می‌توان عنوان داشت که از ۱۲ سال گذشته تا به امروز کاهش مصرف سوخت در خودروهای داخلی رقم نخورده و تکنولوژی بر میزان مصرف سوخت کشور اثرگذار نبوده است. 
وی افزود: در شرایط حال حاضر نوسازی نا‌وگان‌های حمل و نقل عمومی یک ضرورت دارد و می‌بایست اتفاق بیفتد. توام با این روند نیاز است تا کاهش مصرف سوخت نیز در دستورکار قرار بگیرد و یارانه‌های موردنیاز نیز به مردم پرداخت گردد.
بیگی نژاد تصریح کرد: ارائه یارانه و مشوق‌های موردنیاز سبب می‌شود تا مردم از کاهش میزان مصرف سوخت استقبال کنند. چنانچه   10 میلیون لیتر بنزین که یک دوازدهم بنزین کشور می‌باشد، صرفه جویی  شود عدد بسیار قابل توجهی رقم می‌خورد. در راستای محاسبه این عدد می‌توان 10 میلیون را ضربدر قیمت بنزین و ضربدر ۳۶۵ روز کرد. بی‌شک چنین رقمی آورده بسیاری برای کشور رقم خواهد زد و منابع بسیار را تامین خواهد کرد. 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: نوسازی ناوگان‌های حمل و نقل عمومی به منظور کاهش مصرف سوخت و صرفه‌جویی‌در مصرف بنزین سالیانه اجتناب ناپذیر است و می‌بایست به جد در دستورکار قرار گیرد. وی متذکر شد: خوشبختانه موضوع نوسازی ناوگان‌های حمل و نقل عمومی به وسیله فروش اوراق در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مقرر شده است و دراین باره بنده با وزیر صمت و وزیر کشور گفت‌وگو کرده و تحقق این مهم را مطالبه‌ کرده‌ام. نماینده مردم ملایر در پایان این گفت‌وگو همچنین ادامه داد: نوسازی ناوگان‌های حمل و نقل عمومی یک ضرورت است و مجلس همواره پیگیر تحقق آن می‌باشد. امیدواریم با اهتمام دولت و مجلس این موضوع در سال ۱۴۰۳ اجرایی گردد.
 کاهش مصرف سوخت  با نوسازی  ناوگان‌های‌ حمل و نقل