الله‌وردی دهقانی، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد:

ضرورت نوسازی حمل‌ونقل عمومی برای کاهش آلودگی هوا

الله وردی دهقانی، نماینده مردم ورزقان  و عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: حمل و نقل عمومی یکی از موضوعات مهم کشور می‌باشد. حجم بالای ترافیک و آلودگی در کلان شهرها به سبب ناوگان‌های فرسوده می‌باشد. بنابراین به منظور کاهش ترافیک و آلودگی هوا ضرورت دارد تا موضوع نوسازی ناوگان‌های حمل و نقل عمومی در دستورکار قرار بگیرد. بی‌شک این موضوع به هوای کلان شهرها کمک بسیاری خواهد کرد و موجب کاهش ترافیک بین شهری خواهد شد. 
وی افزود: نوسازی ناوگان‌های حمل و نقل عمومی مشکلات جاده‌ای را کاهش خواهد داد و مسیر انتقال مسافر را بی خطر و به روز خواهد کرد. 
دهقانی تصریح کرد: با توجه به مسائل مربوط به تحقق منابع بودجه ۱۴۰۳، دولت به منظور تحقق نوسازی ناوگان‌های حمل و نقل عمومی فروش اوراق را درنظر گفته است. بی‌شک درنظرگیری اوراق برای این حوزه نشان از اهتمام ویژه دولت نسبت به نوسازی ناوگان‌های حمل و نقل عمومی و کاهش ترافیک و آلودگی در کلان شهرها می‌باشد.
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین خاطرنشان کرد: توسعه و نوسازی ناوگان‌های حمل و نقل عمومی یک ضرورت است و دراین راستا مجلس و دولت کوشیده‌اند تا این مهم در لایحه بودجه سال آینده مطرح و مقرر شود. 
او متذکر شد: نوسازی ناوگان‌های حمل و نقل عمومی موجب کاهش مصرف سوخت خواهد شد چراکه بسیاری از افراد به موجب فرسودگی ناوگان‌ها‌ از خودروهای تک سرنشین استفاده می‌کنند. 
وی در پایان این گفت‌وگو یادآور شد: افزایش مصرف سوخت مشکلات جدی را رقم می‌زند و موجب آلودگی بسیار هوا در کلان شهرها خواهد شد. بنابراین نوسازی ناوگان‌های حمل و نقل عمومی به همت مجلس و دولت، وزارت نفت و انرژی و همچنین وزارت راه و شهرسازی موجب مدیریت منابع انرژی کشور خواهد شد.
ضرورت نوسازی  حمل‌ونقل عمومی  برای کاهش آلودگی هوا