هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس:

توسعه بخش انرژی تنها از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شدنی است

هادی بیگی نژاد، نماینده مردم ملایر و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح لزوم مشارکت بخش خصوصی در توسعه میادین مشترک نفت و گازی پرداخت و با اشاره به اثرات این امر در افزایش تولید و رونق بهره‌وری اظهارکرد: تنها راه توسعه حوزه انرژی گره خوردن منافع بخش خصوصی به توسعه میادین مشترک نفت و گازی می‌باشد که این موضوع نیز خود مستلزم فراهم‌سازی برخی زیرساخت‌هاست. به طورحتم نمی‌توان به‌یک‌باره از بخش خصوصی درخواست حضور و مشارکت در توسعه میادین مشترک را داشت. بخش خصوصی مادامی حضور خواهد یافت که عایدی برایشان رقم بخورد و نفعی در این فرآیند وجود داشته باشد. در این راستا ضرورت دارد تا گازرسانی بخش خصوصی را همواره در دستورکار قرار دهیم و نیاز این بخش را فراهم‌سازیم. 
وی با تأکید بر لزوم حضور بخش خصوصی در تولید انرژی افزود: پیوند نفت بخش خصوصی با توسعه میادین مشترک گامی حائز اهمیت است و نتایج چشمگیری را نیز رقم خواهد زد. در شرایط حال حاضر چاره‌ای جز این وجود ندارد و می‌بایست با اهتمام ویژه حضور بخش خصوصی را قوت ببخشیم. 
بیگی‌نژاد بابیان اینکه امکان تقویت حضور بخش خصوصی تسهیلگری شده است، تصریح کرد: مشارکت بخش خصوصی در توسعه میادین مشترک امری دشوار نیست و نیازمند ارائه مشوق‌های خاص نیز نمی‌باشد. تنها ضرورت است تا نیازهای بخش خصوصی را شناسایی کرد و در ادامه راه از قانون توسعه پتروپالایشگاه و سرمایه‌گذاری مردمی بهره برد. 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: تاکنون چندین نشست مشترک با بخش خصوصی داشته‌ایم و نیازهای این بخش نیز تبیین شده است. همواره مطالبه بخش خصوصی کمک در مسیر تولید بوده و خواستار شده‌اند تا با حمایت از آن‌ها، افزایش تولید رقم بخورد و در زمان اعمال محدودیت مشکلات مرتبط با حوزه انرژی به وجود نیاید. 
نماینده مردم ملایر در مجلس یازدهم در پایان این گفت‌وگو متذکر شد: به طورحتم با حضور بخش خصوصی و مشارکت در توسعه میادین مشترک آورده اقتصادی چشمگیری ایجاد خواهد شد. به بیان دیگرمطابق با آخرین برآورده‌ها عنوان می‌گردد که با حضور بخش خصوصی سالانه چندین میلیارد دلار نفع اقتصادی عاید کشور می‌گردد. 
توسعه بخش انرژی  تنها از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی شدنی است