ممنوعیت ورود بازرسان سازمان ملل به تل‌آویو!

رژیم صهیونیستی قصد دارد  روادید یکی از کارکنان سازمان ملل را تمدید نکند ضمن آنکه از صدور روادید برای یکی دیگر از کارکنان این سازمان خودداری خواهد کرد.
گزارش‌های منتشرشده از سوی نهادهای سازمان ملل درباره وضعیت ساکنان غزه که گاه از حد ارائه آمار و ارقام فراتر نمی‌روند خشم مقام‌های اسرائیلی را به همراه داشته است. بیش از ۲۰ هزار نفر تاکنون در حملات اسرائیل در غزه به شهادت رسیده‌اند که اکثر آن‌ها غیرنظامی هستند.«الی کوهن»، وزیر امور خارجه رژیم اشغالگر قدس  در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «ما همکاری خود را باکسانی که با سازمان تروریستی حماس همکاری می‌کنند قطع خواهیم کرد. دیگر در برابر ریاکاری! سازمان ملل ساکت نخواهیم نشست.»
وزیر امور خارجه رژیم اشغالگر قدس  علاوه بر این رفتار سازمان ملل بعد از وقایع ۷ اکتبر را «شرم‌آور» توصیف کرد.در روز ۷ اکتبر، حماس در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردند و علاوه بر کشتن  شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.
سازمان ملل از حماس بابت انجام عملیات  ۷ اکتبر انتقاد کرده و بارها خواستار آزادی اسرایی شده که در این روز توسط حماس دستگیرشده‌اند. مقام‌های این سازمان، باوجوداین، اقدام به انتشار گزارش‌هایی میدانی از حملات اسرائیل به مناطق مسکونی، مدارس و بیمارستان‌ها کرده‌اند. در حملات اسرائیل  به  غزه بیش از ۱۰۰ روزنامه‌نگار، ۲۷۰ نفراز کادر درمان و دستکم ۱۳۴ نفر از کارکنان سازمان ملل کشته‌شده‌اند.
آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد بارها خواستار برقراری آتش‌بس شده و بر ضرورت رسیدگی به وضع وخیم انسانی در منطقه غزه تأکید کرده است. طی روزهای گذشته سازمان ملل، سازمان‌های امدادرسانی و گروه‌های حقوق بشری هشدار داده‌اند که فلسطینی‌ها در معرض مرگ از گرسنگی قرار دارند.گوترش چند هفته پیش در اقدامی نادر که از وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه حکایت داشت با استناد به ماده ۹۹ منشور سازمان ملل خواستار برگزاری جلسه‌ای برای رایزنی درباره اوضاع غزه شد.بند ۹۹ جزءاختیارات ویژه‌ای است که در منشور سازمان ملل به دبیر کل اعطاشده است. این بند به دبیر کل اختیار می‌دهد برای اعلام هشدار درباره تهدیدهای جدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی خواستار نشست اعضای شورای امنیت شود.شورای امنیت به دلیل وجود اختلاف در میان اعضای دائم آن تاکنون قادر به انجام اقدامات لازم برای برقراری آتش‌بس در غزه نبوده است. آمریکا، به‌عنوان اصلی‌ترین حامی اسرائیل تاکنون از تصویب هر قطعنامه‌ای که خواستار آتش‌بس در غزه شود جلوگیری کرده است.این در حالی است که مجمع عمومی سازمان ملل متحد چندی پیش با تصویب قطعنامه‌ای از آتش‌بس حمایت کرده بود. مضاف بر این، شورای امنیت چند روز پیش بارأی ممتنع آمریکا قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که از افزایش کمک‌رسانی به غزه حمایت می‌کند اما فاقد بندی در خصوص آتش‌بس است. 
باآنکه کلید زدن بند ۹۹ کمکی به پایان درگیری‌ها در غزه نکرد اما تحلیلگران گفته‌اند استفاده گوترش از آن نشان‌دهنده عمق جنایات رژیم اسرائیل در غزه است. از این بند قبل از این تنها چهار بار دیگر- (کنگو (۱۹۶۰)، پاکستان شرقی (۱۹۷۱)، ایران (۱۹۷۹) و لبنان (۱۹۸۹)- استفاده‌شده است.
ممنوعیت ورود بازرسان سازمان ملل به تل‌آویو!