محمد رشیدی عضو هیئت‌رئیسه مجلس:

وجود متولی واحد در روستاها تولیدات کشاورزی را تقویت خواهد کرد

گروه اقتصادی 
محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه و عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح تکلف دولت برای تولیت واحد روستاها در جریان برنامه هفتم توسعه پرداخت و دراین‌باره عنوان کرد: کاهش تورم مسئله‌ای حائز اهمیت می‌باشد و اگرچه در سطوح آماری این نرخ کاهشی بوده است اما مردم جامعه چنین احساسی ندارند و اثرات کاهش نرخ تورم برایشان ملموس نیست. نوسانات اخیر نرخ ارز نیز موجب شده تا بازار اقتصادی کشور متلاطم شود و از نرخ ارز تأثیر بپذیرد. 
وی با اشاره به کاهش نرخ تورم روستایی افزود: اگر بخواهیم تولیدات روستایی را حمایت کنیم، می‌بایست استمرار کاهش نرخ تورم را مبنا و موردنظر قرار دهیم. تخصیص نهاده‌های موردنیاز برای تولید محصولات کشاورزی، پروتئینی و لبنی می‌تواند یکی از راهکارهای مهم حمایت از تولیدکنندگان اقتصادی در روستاها باشد. در حال‌حاضر بسیاری از نهاده‌ها با نرخ بالا در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و به‌موجب این امر‌ اثرات کاهش نرخ تورم ملموس نخواهد بود و چه‌بسا برای کشاورز هزینه نیز در پی خواهد داشت. 
رشیدی درخصوص مصوبات حمایتی برنامه هفتم توسعه تصریح کرد: باید از فعالان روستایی حمایت ویژه کنیم و حامی تولیداتشان باشیم. خوشبختانه در جریان برنامه هفتم توسعه موضوع متولی توسعه روستاها مصوب شد. به‌موجب این امر دولت مکلف به ایجاد سازمانی در راستای حمایت از بخش روستایی خواهد بود. 
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: درشرایط حال حاضر موضوع توسعه روستاها و توجه به شرایطشان میان چندین سازمان پراکنده می‌باشد و متولی مشخصی در این بخش وجود ندارد. خوشبختانه با اهتمام مجلس این موضوع در جریان برنامه هفتم توسعه تعیین تکلیف شده و امیدواریم به‌زودی اجرایی و عملیاتی گردد. 
او درخصوص اثرات تولیت واحد روستاها متذکر شد: وجود و حضور یک متولی واحد به‌منظور حمایت از روستائیان گامی حائز اهمیت است و موجب تشویق کشاورزان و تولیدکنندگان در راستای تقویت محصولات و تولیدات روستایی خواهد شد. 
وی با اشاره به انتقاد کشاورزان از بیمه روستایی و عشایر یادآور شد: ترغیب تولیدکنندگان به افزایش تولید گامی مثمرثمر است و مهم حمایت از کشاورزان را عملیاتی خواهد کرد. توأم با این روند ضرورت دارد تا به بیمه کشاورزان روستایی و عشایری نیز بپردازیم. متأسفانه انتقادات جدی در این حوزه مطرح می‌باشند و نگرانی‌‌های بسیاری عنوان می‌شود.  
نماینده مردم کرمانشاه در پایان این گفت‌وگو با تأکید بر لزوم توجه به صندوق بیمه روستائیان بیان کرد: به‌منظور رفع مشکلات بیمه‌ای کشاورزان روستایی و عشایر نیاز است تا قوانین موجود را اصلاح کنیم و مشکلات مرتبط با صندوق بیمه‌ روستائیان و عشایران را مرتفع سازیم. 
وجود متولی واحد در  روستاها تولیدات کشاورزی را  تقویت خواهد کرد