در راستای حضور گسترده و میلیونی مردم در جشن ۴۵ سالگی انقلاب مطرح شد:

مانور وفاق ملی

گروه سیاسی 
در بیست و دومین روز بهمن ماه ۱۴۰۲  که مصادف با نخستین روز‌ از ماه مبارک شعبان می‌باشد، مر‌دم ایران در شهرها و روستاهای سراسر کشور قرار افتخار و ۴۵ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند. حضور پرشکوه مردم، مظهر اقتدار ملی و نمایش وحدت و انسجام  ملت شریف ایران اسلامی می‌باشد که بار دیگر با حضور پررنگ خود، زمینه شکست پروژه دشمنان را عملیاتی و آنان را به انزوا‌ کشانده است. براساس آمار‌های موجود حضور‌مردم به طور متوسط بیش از ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل یافته و در برخی استان‌ها نیز افزایش حضور مردم بیش از ۵۰ درصد گزارش شده است.معاون امنیتی وزیر کشور با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲  بهمن عنوان کرده است: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در شرایط خاصی برگزار شد، از یک سو با توجه به اتفاقی که در کرمان افتاد برخی رسانه‌ها تلاش کردند که کشور را ناامن نشان دهند و مردم را برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن منصرف کنند و در دل آنها خوف ایجاد کنند ازسوی دیگر با توجه به اینکه تا ایام انتخابات فاصله چندانی نیست جریانات ضد انقلاب و بیگانه تلاش زائد الوصفی را برای عدم حضور مردم در راهپیمایی انجام دادند. میزان حضور مردم در راهپیمایی شاخص مهمی برای ارزیابی حضور مردم در پای صندوق‌های رای است، ضمن اینکه خود این راهپیمایی ارزش
 فوق العاده مهمی را در حوزه امنیت ملی، منافع ملی و تهدیدات کشور دارد، دشمنان تلاش های بسیاری برای عدم حضور مردم در این راهپیمایی انجام دادند. میراحمدی، معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور همچنین تاکید کرده است که در سایه تلاش‌ها و مجاهدات‌نیروهای امنیتی، سربازان گمنام امام زمان و همه دستگاه‌ها و شورای تامین استان ها و شهرستان‌ها این راهپیمایی با شکوه بسیار در تمام نقاط کشور و میهن اسلامی برگزار شد و به لطف پروردگار هیچ گونه حادثه امنیتی نیز نداشتیم.
 حجت الاسلام رئیسی، رئیس‌جمهور کشور نیز در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن عنوان کرده است: دشمن جنگ‌های مختلف اعم از نظامی، اقتصادی، رسانه‌ای و روانی و اخیرا نیز جنگ ترکیبی را برای متوقف کردن ملت بزرگ ایران به راه انداخت اما ملت بزرگ ایران پیروزمندانه از همه این عرصه‌ها عبور کرد و توانست دشمن را مأیوس کند. در بررسی بیش‌تر این موضوع و در راستای حضور گسترده و میلیونی مردم در جشن ۴۵ سالگی انقلاب و پاسخ به جنگ‌اقتصادی، رسانه‌ای و روانی نظام سلطه علیه کشور به گفت‌وگو با ابراهیم عزیزی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و کریم حسینی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس پرداختیم که در ادامه می‌خوانید. 

ابراهیم عزیزی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: 
مسئولان قدرشناس این مردم فهیم  و آگاه هستند
ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور گسترده و میلیونی مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن ماه و پاسخ صریح به جنگ اقتصادی، رسانه‌ای و نظام سلطه علیه کشور  به خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: مردم عزیز و بصیر ایران اسلامی با حضور یکپارچه و وحدت‌آفرین خود در جشن پیروزی انقلاب اسلامی باری دیگر اثبات کرده‌اند که پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند. حضور پرشور مردم شعار «ما‌ ایستاده‌ایم» را تحقق بخشید و  بار دیگر ارزش‌های انقلاب اسلامی را به جهان اسلام تبیین کرد.  وی افزود: حضور آگاهانه مردم نشان داد که‌ جمهوری اسلامی ایران به ‌رغم تمامی دشمنی‌ها و کینه‌توزی‌ها، سر افرازانه بر‌اصول و موازین خود ایستاده‌ و از پشتوانه عظیم مردمی برخوردار است. 
عزیزی با بیان اینکه‌ حضور پرشکوه مردم موجب‌ یأس‌ دشمنان انقلاب اسلامی‌ شد، تصریح کرد: حضور و اقتداری که مردم در جشن پیروزی انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند، موجب‌پیش‌برد اهداف  بلند انقلاب اسلامی خواهد شد و سیاست‌های نظام سلطه و دشمنان کشور را با شکست مواجه خواهد کرد. نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم عمل و اجرای وعده‌های عنوان از سوی‌ مسئولان همچنین خاطرنشان کرد: تمامی ارکان نظام جمهوری اسلامی با وحدت و یکپارچی‌ تلاش خواهند کرد تا قدرشناس مردم فهیم و آگاه ایران اسلامی باشند. بی‌شک با عمل به وعده‌های عنوان شده و کوشش‌های شبانه روزی
 که در آینده نیز‌ بیش‌تر خواهد شد، از عظمت آفرینی و خلق حماسه از سوی مردم قدردانی خواهد شد.
 او متذکر شد: حضور با شکوه مردم پیامی‌داشت تا مسئولان کشور دریابند که مطابق همیشه می‌بایست خود را خادم مردم بدانند. دشمن ملت ایران نیز آگاه باشند که با ملتی ایستاده، مقاوم و شجاع رو به رو هستند که نه تنها در تهران و مراکز بزرگ استان‌ها بلکه در شهرستا‌ن‌های کوچک و روستاها نیز پای‌‌کارند و با تمامی وجود از ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند.
 نماینده مردم شیراز یادآور شد: باید ا‌ز حضور یکپارچه، تحول آفرین و مقتدر مردم قدردانی کرد. امیدواریم درک درستی از ظرفیت عظیم مردمی شکل‌ گیرد و بیش از پیش وحدت رقم بخورد. جمهوری اسلامی ایران همواره با اتکا به چند‌مولفه‌‌ اهداف خود را پیش برده است و حیات طیبه را پشت سرگذاشته است؛ در این میان مولفه اصلی همواره مردم بوده‌اند. به بیان دیگر‌رکن اصلی پیروزی انقلاب اسلامی نیز حضور مردم بوده و مردم همواره وارث انقلاب اسلامی بوده، هستند و خواهند‌ بود. عزیزی گفت: وحدت مردم همواره عامل‌ تعیین کننده در بزنگاه‌های تاریخی بوده و پیروزی‌های بسیاری را رقم زده است. تمامی دلدادگان مکتب نبوی اثبات گر این هستند که در تمامی این سال‌ها بزرگترین خالق حماسه‌ها بوده‌اند و از اصل رهبری و ولایت فقیه که عامل پیروزی کشور است، بهره برده‌اند. در آینده انقلاب اسلامی نیز رهبری، ولایت فقیه و یکپارچگی‌ آحاد جامعه عامل موفقیت خواهد بود و موجب خواهد تا تمامی صحنه‌ها با حضور آگاهانه مردم پشت سرگذاشته شود و با‌ پیروزی‌ مردم و شکست دشمنانی که آرزو عدم حضور مردم در صحنه‌های‌ مختلف را دارند، همراه گردد.
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان این گفت‌وگو همچنین ا‌دامه داد: به سبب حضور باشکوه مردم یقین داریم که ۱۱ اسفندماه سال جاری بار دیگر زمینه شکست دشمنان را فراهم خواهد کرد و برای ملت عزیز ایران روز‌ امید به آینده و تلاش در مسیر تحول گرایی با انتخاب درست خواهد بود. به طورحتم صحنه‌های‌ پیش رو، صحنه‌های کارآمدی نظام اسلامی و شکست نظام سلطه خواهد بود. 

کریم حسینی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:
راهپیمایی امسال پاسخ قاطع ملت  به نظام سلطه بود
کریم حسینی، نماینده مردم اهواز‌ و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در‌گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» با اشاره به لزوم وحدت و وفاق ملی هرچه بیش‌تر حول محور ولایت فقیه و رهبری به عنوان پیشران اصلی پیروزی ایران اسلامی برای عبور از بحران‌ها و بزنگاه‌های‌پیش‌روعنوان کرد: حضور مر‌دم در میدان همواره موجب شده تا پیروزی‌ها در بخش‌های مختلف بیش از پیش ملموس‌گر‌دد. طی سالیان گذشته تا به امروز موفقیت‌های‌ بسیاری به سبب حضور مردم رقم خورده است چراکه همواره محاسبات دشمنان را برهم ریخته و با حضور پرشکوه خود حماسه آفرین می‌شوند و صحنه‌های قابل توجهی از آینده را رقم می‌زنند که طنین انداز امید در دل‌ دوست‌داران انقلاب و ایران اسلامی است. 
وی افزود: مردم  در جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم گلایه‌ها‌ از مسائل روز اقتصادی و عملکرد برخی از مسئولان کشور اما‌ همواره پای ارزش‌های خود ایستاده‌اند و مانع از تحقق اهداف دشمنان شده‌اند. مادامی‌ که زمان اعلام موجودیت می رسد، مردم بی‌درنگ در صحنه سیاسی شرکت می‌کنند. 
حسینی با اشاره به شکست پروژه نظام سلطه برای حضور کمرنگ مردم در صحنه‌های سیاسی همچون روز گرامی داشت پیروزی‌ انقلاب اسلامی تصریح کرد: حضور با شکوه مردم در راهپیمایی
 ۲۲ بهمن ماه  پروژه عدم حضور مردم در صحنه‌های سیاسی را با شکست مواجه کرد. حضور مردم در گرامی داشت پیروزی انقلاب اسلامی، افکار و تحلیل دشمنان نظام را‌ برهم زد و حماسه‌ای عظیم آفرید. حضور‌مردم در جشن ۲۲ بهمن ماه سال جاری بسیار با شکوه‌تر‌ از ادوار‌گذشته بود و این بدین معنا بود که هرچه دشمنی‌ها‌ و فشار دشمنان بر ایران اسلامی‌ بیش‌تر شود، حضور مردم و پاسخ‌ کوبنده‌شان صریح و قوی‌تر‌ خواهد بود. 
نماینده مردم اهواز‌ در‌پایان این گفت‌وگو با بیان اینکه‌ همبستگی‌ مر‌دم حماسه آفرین است،  همچنین اظهار کرد: بی‌شک مر‌دم فهیم ایران اسلامی همواره در صحنه‌اند و حضور پرشکوه‌شان همواره ادامه‌ پیدا خواهد کرد. به موجب وحدت و همبستگی هرچه تمام تر مر‌دم،  دشمنانی که‌ دلبسته حضور کمرنگ در راهپیمایی روز گرامی داشت
 پیروزی انقلاب اسلامی بو‌ده‌اند، شکست خوردند و حال آگاهند که‌ در صحنه‌های آینده همچون انتخابات‌مجلس نیز‌ آگاه خواهند بود و با حضور درپای صندوق‌های‌ رأی به دور از هرگونه ترسی حضور‌ خود را در میدان عمل‌اثبات خواهند کرد و‌به زودی شاهد حماسه دیگری از مردم ایران در جای جای‌ ایران زمین خواهیم بود. 
مانور وفاق ملی
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو