مشاور اوباما: اوکراین حتی با موشک تاروس هم شانس ندارد

مشاور باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و از مقام‌های ارشد سابق این کشور در گفت وگویی تأکید کرد که اوکراین حتی باوجود موشک‌های دوربرد تاروس هم شانسی برای بازپس‌گیری قلمرو خود در جنگ با روسیه ندارد و باید روی حفظ قلمرو فعلی تمرکز کند.
به گزارش تسنیم، چارلز آ کوپچان، مشاور سیاست خارجی دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور وقت آمریکا در مصاحبه‌ای با برلینر سایتونگ به مسئله خطرات تشدید تنش و شانس صلح برای اوکراین پرداخت.چارلز آ کوپچان کارشناس روابط بین‌الملل است. او در زمان باراک اوباما نقش کلیدی در تدوین دستورالعمل‌های سیاست خارجی داشت. از سال 2014، وی مدیر ارشد کاخ سفید در شورای امنیت ملی برای امور اروپا بود.وی درباره موضع‌گیری اخیر امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه برای اعزام نیروی زمینی به اوکراین گفت: من اظهارات ماکرون در مورد استقرار احتمالی نیروهای ناتو در اوکراین را چندان جدی نمی‌گیرم.
وی افزود: آلمان، ایالات‌متحده و متحدانش باید در مورد گام‌های بعدی بحث مشترک داشته باشند. به نفع اوکراین نیست که از موشک‌های دوربرد برای نفوذ به عمق خاک روسیه استفاده کند. چنین سیستم‌های تسلیحاتی باید با محدودیت‌هایی همراه باشند. آن‌ها باید اهداف نظامی مربوطه در اوکراین تحت اشغال روسیه را هدف قرار دهند.اوکراین حتی با موشک‌های تاروس نیز شانس موفقیت درنبرد را ندارد. 
مشاور اوباما: اوکراین حتی با موشک تاروس هم شانس ندارد