این روزها در دانشگاه‌های آمریکا چه می‌گذرد؟

صهیونیسم آمریکایی علیه نهاد علم

تجمعات گسترده دانشجویان آمریکایی علیه رژیم صهیونیستی وحشت سران کاخ سفید، کنگره و نهادهای اطلاعاتی و جریان‌های پنهان و آشکار قدرت در آمریکا را در پی داشته تا جایی که آمریکای به‌اصطلاح مدعی آزادی بیان و مدعی دفاع از حقوق بشر را وادار کرده تا چهره واقعی‌ خود را نمایان کند و حریم دانشگاه را به پادگان مبدل کند. در همین راستا نیروهای امنیتی و تک‌تیرانداز آمریکایی با نصب دوربین‌های امنیتی دانشگاه را به محاصره خود درآورده و اقدام به بازداشت و ضرب و شتم صدها استاد و دانشجو کردند.
 دانشجویان آمریکایی چه می‌خواهند؟
فؤاد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس درباره این موضوع و اینکه خواسته دانشجویان آمریکایی چیست گفت که « درخواست اول این دانشجویان این است که حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی متوقف شود چون همه می‌دانند که پول آمریکایی، سلاح آمریکایی و هدایت و میدان‌داری آمریکایی هست که منجر شده نسل‌کشی در غزه ادامه یابد.
وی درباره درخواست دوم دانشجویان هم تأکید کرد که « دانشگاه‌هایی که ابتدا در این موضوع درگیر شدند مثل دانشگاه کلمبیا، از دانشگاه‌های اصلی آمریکا هستند و در رتبه‌بندی‌ها جزء هفت‌تا هشت دانشگاه اول آمریکا هستند و این دانشگاه‌ها به‌صورت سنتی هم با رژیم صهیونیستی سال‌هاست دارند کار می‌کنند هم با نهادهای اطلاعاتی و نهادهای نظامی آمریکا. این دانشگاه‌ها در شرکت‌های تسلیحاتی سرمایه‌گذاری می‌کنند.»
 درگیری بیش از 200 دانشگاه آمریکا با اعتراضات
این استاد دانشگاه ادامه داد: « خیلی از این نظریه‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی که ما در دانشگاه‌های ایران هم‌درس می‌دهیم از همین دانشگاه‌ها آمده است و عقبه نهاد اطلاعاتی آمریکا و نهاد سیاسی آمریکا دارد. به‌هرحال دانشجویان از کاری که دانشگاه‌ها هم در حمایت از اسرائیل انجام می‌دهند و در عمل به رژیم آمریکا کمک می‌کند، ناراحت هستند.»
ایزدی تأکید کرد: دولت آمریکا هم باید ناراحت باشد چون این دانشجویان کاری رادارند انجام می‌دهند و چیزهایی را زیر سؤال می‌برند که دولت آمریکا روی آن بناشده است؛ ازاین‌جهت باید با دانشجویان و اساتید این دانشگاه‌ها برخورد کند.
عضو هیئت‌علمی دانشگاه مطالعات آمریکا با اشاره به گزارشی درباره بازداشت بیش‌از 550 دانشجو در آمریکا گفت:‌ این دستگیری‌ها را شما در فیلم‌ها دیدید که با اعمال زور و اعمال خشونت پلیس همراه بود. رئیس مجلس نمایندگان کنگره آمریکا  هم گفته که بیش‌از 200 دانشگاه درگیر اعتراضات هستند.
 اعتراض؛ از دانشگاه کلمبیا تا سایر دانشگاه‌های آمریکا
وی گفت: اعتراضات اساتید و دانشجویان از دانشگاه کلمبیا شروع شد و به دانشگاه‌ها دیگر هم منتقل شد. افرادی هم که می‌خواهند یک مقدار درباره آمریکای امروز اطلاع کسب کنند و بدانند در آمریکا چه خبر است و ریشه‌های فکری آمریکا را بدانند از کجا سرچشمه می‌گیرد به نظرم اخبار هفته گذشته آمریکا می‌تواند برای آن‌ها مفید باشد.
صهیونیسم آمریکایی  علیه نهاد علم