محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس:

افزایش سرمایه‌گذاری بدون پشتوانه ممکن نیست

محمدصالح جوکار، نماینده مردم یزد و رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» پیرامون دیدار رئیس‌جمهور منتخب مردم با فعالان ستادهای مردمی و تأکید بر ضرورت حضور تولیدکنندگان و کارشناسان درصحنه ملی و اقتصادی اظهارکرد: پیشران حرکت دولت در بهبود وضعیت اقتصادی، حمایت از تولید است و این مهم هیچ‌گاه بدون پرداخت تسهیلات و حمایت از تولیدکنندگان ممکن نخواهد بود. متأسفانه بسیاری از تولیدکنندگان در زمینه تأمین منابع مالی دچار مشکل هستند و ضرورت دارد تا با حمایت بیشتر  زمینه تسهیل کارشان را فراهم‌سازیم. 
وی با تأکید بر لزوم افزایش تعامل با بخش خصوصی افزود: دولت در حوزه اقتصادی باید به نسبت به حضور و حمایت از تولیدکنندگان اهتمام دوچندان بورزد و با بخش خصوصی تعامل بیشتری داشته باشد. شایان‌ذکر است تا بگوییم که در شرایط کنونی تنها حدود ۴۰ درصد از شرکت‌های کشور دولتی است و حدود ۶۰ درصد از شرکت‌های‌ موجود، خصوصی می‌باشد. 
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زیرساخت‌های موردنیاز برای افزایش سرمایه‌گذاری تصریح کرد: به طورحتم افزایش سرمایه‌گذاری بدون پشتوانه ممکن نخواهد بود. در این راستا ضرورت دارد تا بستر حمایت از فعالان، کارآفرینان، ایده پردازان و سایر فعالان حوزه اقتصادی فراهم گردد تا افزایش سرمایه‌گذاری عملیاتی شود. 
نماینده مردم یزد در مجلس دوازدهم بابیان اینکه افزایش سرمایه‌گذاری در گرو توجه بیشتر به بخش خصوصی است، همچنین خاطرنشان کرد: وفاق ملی یک ضرورت است و آنچه که مقام معظم رهبری از مجلس شورای اسلامی درخواست کرده‌اند، همین امر مهم می‌باشد. ایشان در دیدار با نمایندگان مجلس دوازدهم بر اهمیت وفاق ملی و تعامل تأکید داشتند و ضرورت دارد تا نسبت به تحقق این مهم، اهتمام مضاعف داشته باشیم. 
او با اشاره نسبت به اهمیت تعامل سازنده مجلس شورای اسلامی و دولت چهار‌دهم متذکر شد: در سایه تعامل باید به تصمیم‌گیری برای کشور پرداخت و توأمان با این روند می‌بایست به مؤلفه‌های عنوان‌شده از سوی مقام معظم رهبری توجه داشت. 
وی با اشاره به انتخاب اعضای کابینه دولت یادآور شد: مقام معظم رهبری در جریان دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی تکلیف و وظیفه دولت و مجلس را مبرهن فرمودند و امیدواریم در سایه تعامل و درنظرگیری شاخصه‌های موردتأکید رهبر معظم انقلاب برای انتخاب وزرا، در راستای پیشبرد اهداف کشور گام برداریم. 
وی در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: مجلس و دولت باید در سایه تعامل سازوکارهای حمایت از تولید را فراهم سازند و وزرای کارآمد، کاردان، امین و متدین را برگزینند.
 افزایش سرمایه‌گذاری بدون پشتوانه ممکن نیست