هزینه 20 دلاری خودکشی در غرب!

این روزها اخبار تکان دهنده ای در اروپا در خصوص زمینه سازی برای خودکشی راحت! افراد منتشر می شود. شبکه یورونیوز با افتخار!می گوید «به زودی» و برای اولین بار، استفاده از «کپسول خودکشی قابل حمل» در سوئیس آغاز خواهد شد.
این گروه گفت که استفاده از این سیستم احتمالا در همین سال و ظرف چند ماه آینده آغاز می‌شود و امکان مرگ بدون نظارت پزشکی را فراهم می‌کند.به عبارت بهتر، در صورتی که یک فرد تصمیمی احساسی ( بر اساس نارضایتی های
 مقطعی) در خصوص خودکشی بگیرد، می تواند با پاسخ دادن به چند سوال ساده و قرار گرفتن در کپسول خودکشی به زندگی خود خاتمه دهد! 
این سیستم که «کپسول سارکو» نام دارد، برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ میلادی معرفی و رونمایی شد.هنگام استفاده، اکسیژن داخل آن با نیتروژن جایگزین می‌شود تا به این ترتیب امکان مرگ ناشی از «هیپوکسی» فراهم شود.هزینه استفاده از این کپسول نیز ۲۰ دلار است که درواقع برای مصرف نیتروژن است! یعنی افراد در ازای خودکشی خودخواسته، 20 دلار پرداخت می کنند! 
سازمان لست رپرت که استفاده از این کسپول را ترویج می‌کند، می‌گوید که هیچ مانع قانونی برای استفاده از آن در سوئیس وجود ندارد. زیرا در این کشور «اگر فرد خودش اقدام اصلی برای مرگ را انجام دهد» قانون بطور کلی اجازه کمک به خودکشی را می‌دهد! فلوریان ویلت، مدیر اجرایی این سازمان در یک نشست خبری گفت: «ما واقعاً افرادی را داریم که در صف هستند و درخواست استفاده از کسپول سارکو را دارند؛ به همین دلیل استفاده از آن به احتمال زیاد به زودی آغاز می شود.مردن آن هم در حالی که نفس می‌کشید اما اکسیژنی در آن وجود ندارد و به این ترتیب به خوابی ابدی می‌روید، یک راه زیبا برای مردن است!"
فیلیپ نیچک، مخترع استرالیایی «کپسول سارکو» ، شیوه کار آن را اینگونه توضیح می‌دهد: فردی که مایل به مرگ است پس از یک روانشناسی، به داخل این کپسول می‌رود و در آن را می‌بندد. پس از آن بطور خودکار سوالاتی از او پرسیده می‌شود؛ مانند اینکه کیست، کجاست و آیا می‌داند با فشار دادن دکمه چه اتفاقی می‌افتد؟سپس اگر تایید کرد که می خواهد بمیرد، صدایی می‌گوید: «این دکمه را فشار دهید.با فشار دادن دکمه مربوطه، میزان اکسیژن موجود در هوای کپسول در کمتر از ۳۰ ثانیه از ۲۱ درصد به ۰/۰۵ درصد کاهش می‌یابد. با آغاز نفس کشیدن در چنین هوایی که اکسیژن کمی دارد، فرد ابتدا احساس سردرگمی و ناهماهنگی می‌کند و سپس هوشیاری خود را از دست می‌دهد. فرد سپس برای حدود پنج دقیقه قبل از وقوع مرگ نیز در حالت بیهوشی باقی خواهد ماند.»
اما وقیحانه ترین و وحشتناک ترین بخش ماجرا اینجاست که آیا کسی می‌تواند در آخرین لحظه نظرش را تغییر دهد؟! پاسخ منفی است :"وقتی آن دکمه را فشار دهید، دیگر راهی برای بازگشت وجود ندارد...."
هزینه 20 دلاری خودکشی در غرب!