غلامرضا شریعتی، عضو کمیسیون عمران مجلس:

سامانه خودنویس در دراز مدت موجب بهبود وضعیت بازار و تعادل قیمت‌ها می‌شود

غلامرضا شریعتی، نماینده مردم بهشهر و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» با اشاره به روند کار سامانه خودنویس و لزوم استمرار رفع دغدغه مستاجران بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی در حوزه مسکن به ویژه بازار اجاره بها، عدم شفافیت است. وجود سامانه‌ای همچون خودنویس کمک می‌کند تا بازار اجاره بها شفاف شود و دسترسی دو طرف از منظر قانونی میسر شود. 
وی با تاکید بر اینکه سامانه خودنویس، سازوکار قانونی و شفاف معاملات مسکن را رقم خواهد زد، افزود: به موجب سامانه اجاره بها، دوطرف قرارداد امکان حضور قانونی خواهند داشت و می‌توانند در مسیر شفافیت، مسیر خود را پیش ببرند. شریعتی با اشاره به لزوم استمرار فعالیت سامانه خودنویس و به کارگیری سازوکار معرفی این سامانه به مالکان و مستاجران تصریح کرد: اگر سامانه خودنویس به درستی اجرا شود و بسترهای این سامانه برای دو طرف قرارداد با موفقیت ادامه یابد، در دراز مدت قیمت مسکن به تعادل خواهد رسید. به موجب سامانه خودنویس موجر و مستاجر دارای حق قانونی خواهند بود و با سهولت عرضه و تقاضا مواجه خواهند شد. 
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مردم را نسبت به استفاده از سامانه خودنویس ترغیب کرد، همچنین خاطرنشان کرد: به منظور کارکرد بهتر سامانه خودنویس مطلوب این است که متصدیان، سامانه را به درستی معرفی کرده و نحوه سازوکار را تبیین کنند. متاسفانه اکنون بسیاری از افراد با این سامانه آشنایی ندارند یا به دلیل عدم شناخت و اطلاعات کافی نسبت به بهره‌گیری از ظرفیت این سامانه ترغیب و تشویق نشده‌اند. باید مردم را تشویق به بهره‌گیری از سامانه خودنویس کرد چراکه به موجب این سامانه کلیه روند معامله مسکن در بستر قانونی انجام خواهد شد. 
وی در پایان این گفت‌وگو با اشاره به مزایای بهره‌گیری از ظرفیت سامانه خودنویس در معاملات بازار مسکن بیان کرد: سازوکار قانونی سامانه خودنویس در دراز مدت موجب بهبود وضعیت بازار و کاهش شکایات ناشی از کلاهبرداری و خلف وعده در این بازار می‌شود.
سامانه خودنویس در دراز مدت موجب بهبود وضعیت بازار و تعادل قیمت‌ها می‌شود