بازی خطرناک آمریکا در کاراکاس

پس از آن که مقامات انتخاباتی ونزوئلا نیکلاس مادورو، رئیس جمهور  این کشور را به‌طور رسمی پیروز انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند، اعتراضات گسترده‌ای در چندین شهر ونزوئلا برگزار شد و معترضان مادورو را به تقلب متهم کردند.آمریکابه مانند همیشه در پشت پرده این تحرکات قرار دارد. در ادوار گذشته انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، هم در دوران ریاست جمهوری چاوز و هم مادورو، شاهد بروز چنین تحولات و بحران‌هایی در کاراکاس و دیگر مناطق ونزوئلا بوده ایم. کاراکاس، تبدیل به کانون آمریکا ستیزی درآمریکای لاتین شده و این مسئله از سوی دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان آمریکا همواره به مثابه یک تهدید مزمن و دامنه دار مورد شناسایی و محاسبه قرار گرفته است. در چنین شرایطی بار دیگر، برخی از سیاستمداران وابسته به غرب در ونزوئلا، در کسوت مهره های واشنگتن در آمریکای لاتین وارد مبارزه با خواست و اراده مردم این کشور شده اند. 
در شهر کورو، مرکز ایالت ساحلی فالکون، تظاهرکنندگان مجسمه مادورو را سرنگون کردند و  آمریکا در صدد آن است  که با تداوم این اعتراضات، موج جدیدی از ناآرامی‌ها در ونزوئلا آغاز شود. در سال‌های قبل، هر نوع تظاهرات خیابانی توسط ارتش این کشور که همواره حامی مادورو و سلف او هوگو چاوز بوده، کنترل شده است. حمایت ارتش ونزوئلا از دولت‌های منتخب این کشور، تبدیل به یکی از اصلی‌ترین موانع پیشبرد استراتژی ها و تاکتیک‌های خطرناک کاخ سفید در آمریکای لاتین شده است. 
اخیرا  نیکلاس مادورو اعلام کرد ،دولتش «می‌داند چگونه با این وضعیت مقابله کند و کسانی که خشونت‌طلب هستند را شکست دهد.»
 او تأکید کرده است  که اکثر معترضان، جنایتکارانی پر از نفرت هستند و این اعتراضات در ایالات متحده طراحی شده است.
با این وجود ایلان ماسک، میلیارد آمریکایی و مالک شرکت‌هایی همچون ایکس و تسلا، با انتشار ویدئویی مداخله گرایانه، تلاش کرد تا اعضای ارتش ونزوئلا را جهت کودتا علیه دولت مادورو ترغیب کند. 
خورخه رودریگز، قانونگذار حزب حاکم و مدیر ستاد انتخاباتی مادورو، از هواداران خود خواست تا در حمایت از دولت راهپیمایی کنند.
ولادیمیر پادرینو، وزیر دفاع این کشور نیز نسبت به تکرار «رویدادهای وحشتناک سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ میلادی» هشدار داد. در حالی که مادورو و «شورای ملی انتخابات» بر صحت این انتخابات اصرار دارند، اپوزیسیون مدعی شده  که نمایندگانش قادر به ورود به مقر شورای ملی انتخابات (CNE) در هنگام شمارش آرا نبودند و مقامات انتخاباتی نیز مانع از بررسی آرای بیشتر شده‌اند.
ایالات متحده روز دوشنبه ضمن حمایت از گروه‌های جامعه مدنی ونزوئلا و مخالفان، از دولت ونزوئلا خواست تا «فورا» اطلاعات روشنی درباره نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری منتشر کند! مقامات دولت بایدن مادورو را به «دستکاری در انتخابات» متهم کردند زیرا نمی‌توانند شکست سنگین خود در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا و مانور قدرتمندانه مخالفان کاخ سفید در کاراکاس را برای حداقل 5 سال دیگر بپذیرند.  رویکرد مداخله گرایانه برخی  کشورهای آمریکای لاتین  باعث شد که دولت ونزوئلا اعلام کند که کارکنان دیپلماتیک آرژانتین، شیلی، کاستاریکا، پرو، پاناما، جمهوری دومینیکن و اروگوئه را اخراج می‌کند؛ زیرا آن‌ها «دولت‌های تابع واشنگتن» هستند که «مواضع ایدئولوژیک فاشیستی دارند.»
بازی خطرناک آمریکا  در کاراکاس