علی‌اکبر علیزاده برمی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی:

توسعه صنعت گردشگری مطالبه‌ای ملی و فراجناحی است

علی‌اکبر علیزاده برمی، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح لزوم بهبود اقتصاد صنعت گردشگری پرداخت و با تأکید بر حاکم شدن ضوابط و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بیان کرد: گردشگری از چندین منظر برای کشور اهمیت فراوانی دارد؛ نخست تأکیدات مقام معظم رهبری است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای چندین سال است که بر موضوع اقتصاد به‌عنوان رکن نخست مسائل کشور تأکید می‌دارند و در نام‌گذاری شعارسال، اولویت را بهبود اقتصاد کشور درنظر می‌گیرند. در تمامی نقاط دنیا، توسعه اقتصاد با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود راهکاری حائزاهمیت و عملیاتی می‌باشد. در این فرآیند ظرفیت‌های گردشگری نیز نقش اساسی دارند چراکه با کمترین هزینه می‌توانند بیشترین درآمد را برای اقتصاد رقم بزنند. 
وی افزود: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در حوزه گردشگری ممتاز است و ظرفیت‌های فراوانی دارد. از منظر تاریخی و فرهنگی نیز در این حوزه پیشتاز می‌باشیم و موقعیت مناسب جغرافیایی را دارا می‌باشیم. 
علیزاده برمی تصریح کرد: موقعیت منحصربه‌فرد جغرافیای جمهوری اسلامی ایران موجب شده تا جایگاه ویژه‌ای در دنیا رقم بخورد و نگاه‌های بسیاری به گردشگری کشور معطوف شود. دراین راستا می‌توان عنوان کرد که اگر برنامه‌ریزی صحیح را در دستورکار قرار دهیم و پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل سازیم، بازار عظیمی رقم خواهد خورد. 
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های گردشگری بهره بگیریم و از ظرفیت‌های موجود غافل نشویم. همجواری با کشورهای مسلمان منطقه می‌تواند سیل عظیمی از گردشگران را به راهیان نور، گلزار شهدا، موزه‌ و تاریخ دفاع مقدس رهسپار کند اگر که بسترهای موردنیاز فراهم شود. 
او متذکر شد: در جهان اسلام و محور مقاومت، نقش جمهوری اسلامی ایران غیرقابل‌انکار است .بنابراین می‌بایست به گردشگری زیارتی نیز توجه داشت و از این مسیر توسعه ارتباطات و همچنین بهبود اقتصادی را رقم زد. 
وی یادآور شد: توجه به گردشگری از منظر فرهنگی، اقتصادی و تمدنی برای کشور حائزاهمیت خواهد بود. بنابراین باید نگاه ویژه به این مجموعه داشت تا ظرفیت چشمگیر گردشگری کشور از حصار تنگ کنونی رها شود. 
او در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: گردشگری موضوع سیاسی نیست و نباید معطوف به نگاه‌های سیاسی‌کارانه شود. گردشگری امری ملی و فراجناحی است. امیدواریم این مهم در دولت چهاردهم موردتوجه قرارگیرد و عملیاتی شود. 
 توسعه صنعت گردشگری مطالبه‌ای ملی  و فراجناحی است