حسین کنعانی‌مقدم، کارشناس مسائل غرب آسیا:

اتاق فرمان ترور سید مقاومت در آمریکاست

حسین کنعانی‌مقدم، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل فقید حزب‌الله لبنان بر حتمیت پیروزی محور مقاومت تأکید و بیان کرد:«مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا»از ميان مؤمنان مردانى هستند كه آنچه را با خداوند پيمان بسته بودند صادقانه وفا كردند (و خود را آماده‌ جهاد نمودند)، برخى از آنان پيمانشان را عمل كردند (و به شهادت رسيدند) و بعضى ديگر در انتظار (شهادت) هستند، و هرگز (عقيده و پيمان خود را) تغيير ندادند.وی افزود: شهادت سید حسن نصرالله را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‌ای (مدظله العالی)،ملت ایران، حزب‌الله و ملت فلسطین ولبنان و سراسر جامعه اسلامی تسلیت می‌گوییم و تکلیف آینده مقاومت را پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، مقام معظم رهبری می‌دانیم. رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره قضایای اخیر لبنان پیام مهمی صادر و اعلام کردند: همه‌ مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند.کنعانی مقدم تصریح کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی فرض را همبستگی مسلمانان و ایستادگی در کنار مردم لبنان و حزب‌الله دانستند. بی‌شک این تکلیف ادا خواهد شد و راه مقاومت ادامه خواهد یافت. 
کارشناس مسائل غرب آسیا همچنین خاطرنشان کرد: سکوت مجامع بین‌المللی در قضایای اخیر لبنان بخشی به ترس و واهمه‌‌شان برمی‌گردد که بی‌شک این واهمه راه را برای استمرار جنایات رژیم سفاک صهیونیستی بازخواهد کرد. در این راستا ضرورت دارد تا از سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای، مجامع بین‌المللی، شورای امنیت، سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب جهت اقدام فوری و قاطع علیه رژیم صهیونیستی  براساس قوانین بین‌المللی مطالبه بداریم و تلاش کنیم تا رژیم صهیونیستی محکوم و تنبیه گردد. بی‌شک برای این تنبیه می‌بایست ضمانت‌های اجرایی نیز دردستورکار قرارگیرد. 
او بابیان اینکه آرزوی قلبی سید مقاومت شهادت بود، متذکر شد: سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان عاشق شهادت بود و برای شهادت لحظه‌‌شماری می‌کرد و اینک پس از شهادت او، حزب‌الله لبنان جهانی شد و زین پس شاهد ظهور و بروز هسته‌ای حزب‌الله در سراسر جهان خواهیم بود. 
وی در پایان این گفت‌وگو یادآور شد: در ادامه پرقدرت راه مقاومت تکلیف مسلمانان سنگین‌تر خواهد بود چراکه با سگ هاری روبه‌رو می‌باشند که همواره از سوی آمریکا هدایت می‌شود. جنایت رژیم صهیونیستی مادامی اتفاق افتاد که بنیامین نتانیاهو در نیویورک حضور داشت. این حضور به معنای صدور پیام از اتاق فرمان آمریکا‌ست و به همین خاطر امروز آمریکا‌ نیز می‌بایست پاسخگو باشد. 
  اتاق فرمان ترور سید مقاومت  در آمریکاست