حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی کیا نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

اولویت بودجه ۱۴۰۴ کاهش فشار بر اقشار آسیب‌پذیر است

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا، نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم سنقر و کلیایی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» پیرامون لايحه بودجه  ۱۴۰۴بیان کرد: در حال حاضر شرایط اقتصادی کشور با چالش‌هایی مواجه است و بودجه پیشنهادی دولت نیز از ابتدای امر با ناترازی‌هایی روبه‌رو می‌باشد. ازاین‌رو ضرورت دارد تا کمیسیون تلفیق بررسی‌های کارشناسی و بسیار دقیق بدارد تا بودجه پیشنهادی دولت تراز گردد و ناترازی‌ها و کسری‌های آن برطرف شود. 
وی افزود: مهم‌ترین کوششمان این است که در بودجه سال ۱۴۰۴ کمترین فشار به اقشار آسیب‌پذیر وارد شود؛ به‌بیان‌دیگر رسالت کنونی مجلس این است که فشار وارده به اقشار آسیب‌پذیر به حداقل ممکن برسد و موضوعات مختلفی که نیازمند بررسی کارشناسی می‌باشند، برایشان چاره‌جویی دقیق شود. به‌عنوان‌مثال در حوزه انرژی ناترازی‌های فراوانی وجود دارد و باید در بودجه
 سالانه ۱۴۰۴ به دنبال راه‌حل مناسب برای رفع این ناترازی‌ها بود. حجت‌الاسلام حسینی‌کیا تصریح کرد: در حوزه هدف‌مندی یارانه‌ها، بودجه پیشنهادی دولت دارای ناترازی ا‌ست و با ابهام رو‌به‌رو می‌باشد. دراین‌راستا و نیازمند آنیم که این حوزه را موردتوجه ویژه قرار دهیم. شایان‌ذکر است تا بگوییم که در بخش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان نیز نیازمند بازنگری و اصلاح برخی موارد می‌باشیم. 
نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسئله و اولویت بودجه سال آینده این است که ناترازی‌های حال حاضر به حداقل ممکن برسد. بدیهی است که ناترازی‌های موجود طی یک سال به‌طورکامل رفع نخواهد شد اما باید تلاش کرد که به کمترین میزان خود برسند. 
او متذکر شد: به حداقل رسیدن ناترازی‌ها از مهم‌ترین تکالیفی است که مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۴ می‌بایست به آن توجه بدارد. در حقیقت باید در برخی موضوعات به دولت نیز کمک شود تا بودجه به‌صورت دقیق تعیین تکلیف گردد. وی یادآور شد: اکنون یکی از مسیرهای تأمین مالی دولت، صندوق ملی توسعه بیان‌شده که به‌طور حتم می‌بایست این مسیر را به حداقل میزان استفاده رساند. در حقیقت هرچه بتوانیم از صندوق ملی توسعه کمتر بهره بگیریم، به همان میزان به نفع اقتصاد کشور خواهد بود. 
نماینده مردم سنقر و کلیایی بابیان اینکه صندوق توسعه ملی قابل‌استفاده در شرایط اضطراری و ویژه است، در پایان این گفت‌وگو همچنین ادامه داد: صندوق ملی توسعه مادامی می‌بایست استفاده گردد که در شرایط ویژه قرارگرفته باشیم و چاره دیگری وجود نداشته باشد. بنابراین در گام نخست ضرورت دارد تا از ناترازی‌ها جلوگیری کنیم و بودجه را به‌صورت دقیق و کارشناسی تعیین تکلیف کنیم و سپس هرکجا که نیاز بود و شرایط ویژه‌ای وجود داشت، از ظرفیت صندوق ملی توسعه بهره بگیریم.
  اولویت بودجه ۱۴۰۴   کاهش فشار بر اقشار آسیب‌پذیر است