علی حدادی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد:

ضرورت جلوگیری از خام فروشی و ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری

علی حدادی، نماینده  ساوجبلاغ ، طالقان، نظرآباد و چهارباغ و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار« رسالت» با تاکید بر ضرورت جلوگیری از خام فروشی بیان کرد: مقابله با خام‌فروشی مواد معدنی و ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری به جهت ایجاد ارزش افزوده اهمیت فراوانی دارد و می‌بایست در اولویت و دستور کار قرار گیرد.وی با بیان اینکه جلوگیری از خام فروشی موجب ارزش افزوده اقتصادی در کشور خواهد شد، افزود: این مهم به جهت ایجاد ارزش افزوده توجیه اقتصادی و فنی دارد و موجب تقویت تولید و صادرات می‌گردد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر صرفه اقتصادی ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری تصریح کرد: باید به موضوع مهم جلوگیری از خام فروشی و ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری توجه بیشتری داشت چرا که صرفه اقتصادی این روند نیز در سطح ملی مفید و حائز اهمیت خواهد بود.
نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان نظرآباد و چهارباغ ضمن اشاره به برنامه هفتم توسعه همچنین خاطرنشان کرد: مقابله با خام فروشی مواد معدنی و ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری مهمی است که در برنامه هفتم توسعه نیز به آن پرداخته شده است در این راستا ضرورت دارد تا این روند اجرا و عملیاتی گردد.
حدادی در پایان این گفت‌وگو با تاکید بر اینکه موضوع جلوگیری از خام فروشی در بودجه سال ۱۴۰۴ مطرح می‌باشد و می‌بایست به قوت در دستورکار و نظام مسائل کشور قرارگیرد، متذکر شد: بودجه سال ۱۴۰۴ برشی از برنامه هفتم توسعه است بنابراین در بودجه سال آینده نیز مقابله با خام فروشی و ایجاد صنایع تبدیلی و فراوری یک ضرورت و لازم الاجرا خواهد بود. اکنون این روند درحال بررسی است و در بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۴ با اهتمام بیش تر پیگیری خواهد شد.
ضرورت جلوگیری از خام فروشی و ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری