نسخه Pdf

روز ملی استکبارستیزی با اعلام انزجار از آمریکا و صهیونیست‌ها همراه شد؛

نظم نو جهانی با نسل آرمانی

گروه سیاسی 
یوم‌الله ۱۳ آبان به‌عنوان روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است. علت این نام‌گذاری یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر کشور است؛ نخست تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، سپس سالروز به خاک و خون کشیده شدن صدها نفر از دانش آموزان و دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران در سال ۱۳۵۷ و واقعه دیگر، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۸ به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره) می‌باشد. رخداد این سه واقعه مهم موجب شد تا جمهوری اسلامی ایران به مبارزه با استکبار جهانی تبدیل شود و هیچ‌گاه در مقابل استبداد جهانی و غرب سر خم نکند. ۱۳ آبان همواره بیانگر ظلم آمریکایی علیه مردم کشور است چراکه در این روز اسناد لانه جاسوسی هویت و برنامه بسیاری از کسانی که خود را در صفوف انقلابیون جا زده بودند، برملا و زمینه بازشناسی عوامل نفوذی را میسر شد. به‌بیان‌دیگر
 ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ به نقطه عطفی در تاریخ پرفرازونشیب انقلاب اسلامی ملت ایران مبدل شد که هیچ‌گاه ذره‌ای کم‌رنگ نشد و همواره نشاطی همچون نخستین روز خود دارد. یوم‌الله
 ۱۳ آبان ۱۴۰۲ با شعار نظم نو جهانی با نسل آرمانی با حضور گسترده مردم، دانشجویان و دانش آموزان در تهران و سراسر کشور آغاز شد و هم‌زمان با آغاز راهپیمایی زنگ استکبارستیزی در مدارس سراسر کشور نیز نواخته شد. مردم با در دست داشتن تصاویری از رهبر معظم انقلاب، سردار سلیمانی، سیدحسن نصرالله و همچنین کودکانی که در غزه و در حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند، انزجار خود را از آمریکا و صهیونیست‌ها اعلام کردند و خواستار توقف کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط صهیونیست‌ها شدند؛ شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، « شعار ملت دین؛ فلسطین، فلسطین» و « هیهات من الذله» پرتعدادترین شعارهایی بود که در جریان این تجمع پرشکوه به چشم می‌خورد. باور فعالان و کارشناسان سیاسی این است که یوم‌الله ۱۳ آبان ۱۴۰۲ به سبب جنایات‌های اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌پناه فلسطین متمایز از سایر ادوار است و هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد؛ مردم جمهوری اسلامی ایران با در دست داشتن پلاکاردهایی از سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی و حقوق بشری به اثبات رساندند که در قبال جنایات سکوت نخواهند کرد و همواره همدرد کودکان فلسطینی می‌باشند. شایان‌ذکر است تا بگوییم که در مسیر راهپیمایی روز ۱۳ آبان ۱۴۰۲ غرفه‌های تشکل‌های دانشجویی و دانش‌آموزی با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی از راهپیمایان استقبال و بیانیه‌ای را مطرح کر‌دند؛ امیررضا بخشی پور، دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در این مراسم بیانیه تشکل‌های دانشجویی را قرائت کرد که متن آن بدین شرح است: «فَمَن اعتدَی عَلَیکم فَاعتَدُوا علیه بمثلِ ما اعتدی علیکم» هر کس به شما تجاوز و تعدی کرد؛ برعلیه او به‌مانند تجاوزش ؛ تعدی نمایید. (قرآن کریم/ سوره بقره) طنین فریاد الله‌اکبر شما ملت غیور و دلاور هنوز بر گوش‌ها طنین‌افکن است. فریاد لا اله الا الله دانشجویان پیرو خط امام بر بلندای این سفارت‌خانه؛ همچنان بر کرانه‌های دور هستی به حرکت خود ادامه می‌دهد و شعار مرگ بر آمریکای آن‌ها همچنان کاخ ستم این امپریالیزم را می‌لرزاند و ملت‌ها را علیه این فرعون زمان به خروش وامی‌دارد و هرگاه کوچک‌ترین تعلل؛سستی و ناامیدی درحرکت ما به‌سوی حق پیش می‌آید طنین نوای ظالم برانداز مهدی رجب‌بیگی؛این دبیر همیشگی دفتر تحکیم وحدت؛ توان ما برای مبارزه را صدچندان می‌کند.آری! این تسخیر قیامی بود الهی که خداوند با نور هدایتش دل‌های دانشجویان را برای آن وحدت بخشید و به‌واسطه آن؛ ۱۳ آبان را یوم الهی در تاریخ انقلاب قرارداد و  صدالبته با توکل به خدای بزرگ‌ این انقلاب با تمامی قیام‌هایش ادامه خواهد یافت و فرزند خلف روح خدا خمینی بزرگ؛ یعنی این سید عزیز؛ خامنه‌ای خیبرشکن؛ ذوالفقار به دست قلعه‌ها را یکی پس از دیگری فتح می‌کند و راه را برای مبارزه ما هموار می‌سازد و در این راه آن‌چنان قاطع و سریع پیش می‌رود که کمتر کسی را توان آن است که در پشت سر او حرکت کند چه رسد که هم پای او باشد و هم‌قدمش و در این میان؛ تنها شما مردم هستید که در پیوند ناگسستنی با امامت؛ در مسیر این نهضت؛ مجاهدت می‌نمایید. با خود اندیشیدیم در این مجال کوتاه اگر شهدای لانه امروز و در این اجتماع بودند ما را به چه وصیت می‌کردند؟! قطع به‌یقین بازهم وصیتشان به ما این بود که می‌رویم تا خط امام بماند. پس بر شما مردم و بر ما دانشجویان واجب است که این خط را حفظ نماییم و بپیماییم.
 خط امام یعنی تا شرک و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم! خط امام یعنی ما تصمیم داریم تا پرچم لا اله الا الله را بر قلل رفیع کرامت به اهتزاز درآوریم. خط امام یعنی احقاق حق مستضعفین و پابرهنگان که امام خود بارها فرمود مملکت از آن زاغه‌نشینان است. خط امام یعنی جمهوری اسلامی که امام خود بارها توصیه کرد اگر اسلام را می‌خواهیم باید این جمهوری را حفظ کنیم. خط امام یعنی حاکمیت جمهور مردم و شرکت آن‌ها در تعیین سرنوشت خویش. خط امام یعنی اسلام محمد؛ یعنی اسلام علی؛ این بنده رهاشده از تمام قیود و مأمور رها کردن بشر از تمامی اغلال و بردگی‌ها. خط امام یعنی خط حسین؛ یعنی خط هیهات من الذله؛یعنی خط ممنوعیت سازش با آمریکا چراکه امام فرمود آن‌هایی که خواب آمریکا را می‌بینند خدا بیدارشان کند. خط امام یعنی خط ابوذر و عمار.‌ یعنی خط میثم تمار. یعنی خط تمامی آنان که سر درراه حریت بخشیدند. یعنی خط اسلام راستین اسلام‌ ولایت؛ اسلام جهاد و شهادت ؛
 اسلام ضد استعمار؛ اسلام ضد استبداد؛ اسلام ضد استثمار؛ اسلام مردمی؛ اسلام عدالت؛ اسلام حرکت و سازندگی. خط امام یعنی خط آن مردی که در چشمان خود نمک می‌ریزد تا نکند در غفلت او طفلی بی‌پناه را سر ببرند‌. یعنی خط قاسم سلیمانی! خط امام یعنی خط فلسطین؛یعنی خط قدس مظلوم ! یعنی خط غزه مجروح!که امروز شاهد آن هستید که فرزند نامشروع غرب وحشی چگونه به جان آن افتاده و کودکانش را می‌کشد.
 در آخر کلامی با برادران دانشجو در جهان اسلام و جهان عرب؛ این خط، خطی است که جوانان ایرانی ۴۰ سال است برگزیدند و حال که با حفظ وحدت کلمه این آرمان‌ها را در شوارع عربی فریاد می‌زنید بدانید که امروز بر همه جوانان و آزادی خواهان واجب است که دولت‌های خود را وادار نمایند تا با دولت غاصب رژیم صهیونیستی قطع کامل ارتباط نمایند و دست ارباب آن یعنی آمریکای جهان خوار را از ممالک اسلامی کوتاه نمایند و او را وادار به توقف این نسل‌کشی ملت مظلوم فلسطین نمایند و بدانند که در این راه وعده الهی حتمی است چراکه همو در مصحف شریف خود وعده داد. تشکل‌های دانشجویی کشور با تأکید براینکه جوانان جهان اسلام دولت‌های خود را به قطع ارتباط با صهیونیست‌ها وادار کنند، بار دیگر به استکبارستیزی معنا بخشیدند و دوره‌ای جدید از تقابل با استکبار را رقم زدند. در تشریح بیش‌تر این موضوع و لزوم نابودی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار به گفت‌وگو با حجت‌الاسلام احد آزادیخواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و محمدرضا دشتی اردکانی، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی پرداختیم که در ادامه می‌خوانید. 

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه، نماینده مردم ملایر در مجلس:
نسل جدید از نسل‌های قبل  استکبارستیز تر است

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: یوم‌الله ۱۳ آبان سال جاری با تمامی  سال‌های گذشته تفاوت داشت؛ در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی ۱۳ آبان ۱۴۰۲ شاهد حضور چشم‌گیر جوانان، دانش آموزان و دانشجویان کشور بودیم و این حضور حداکثری را دوست و دشمن نیز در تمامی قاب‌ها مشاهده کردند. وی با اشاره به حضور قاطعانه مردم فلسطین در مقابل جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی افزود: حضور پرشکوه مردم در روز مبارزه با استکبار جهانی بیانگر نکاتی قابل‌توجه و درس‌های آموزنده است؛ براساس این روند مبرهن می‌گردد هرکجا که مردم احساس مظلومیت کنند، حضورشان توأم با قاطعیت خواهد شد. حجت‌الاسلام آزادیخواه در تشریح اعلام انزجار مردم از آمریکا و رژیم صهیونیستی در راهپیمایی روز ۱۳ آبان تصریح کرد:  اقدام وحشیانه صهیونیست‌ها طی چندروز گذشته موجب شد تا یوم‌الله ۱۳ آبان سال جاری با شور و اشتیاق فراوان همراه گردد. حضور چشم‌گیر مردم و اعلام انزجار از آمریکا و‌ رژیم صهیونیستی، مشتی کوبنده بر دهان جریان استکبار بود. نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: ظلم و استکبار هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد. بیش از چند دهه از اقدامات تروریستی آمریکایی ها در دانشگاه تهران می‌گذرد اما همواره دانش آموزان و دانشجویان کشور پای‌کارند و همواره انزجار و نفرت خود را نسبت به آمریکا بروز می‌دهند. شورونشاط امروز جوانان کشور و سردادن شعار ضد استکبار و ضد استبداد بیان‌گر این روند است. او بابیان اینکه مردم هیچ‌گاه خونر‌یزی‌ها و وحشی‌گری‌های آمریکائیان و رژیم صهیونیستی را فراموش نخواهند کرد، متذکر شد: حضور گسترده مردم، دانشجویان و دانش آموزان و با شعار « نظم نو جهانی با نسل آرمانی» در تهران و سراسر کشور بیانگر آمادگی جوانان و نسل‌های نو (دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها) برای آغاز استکبارستیزی نوین می‌باشد.  وی در پایان این گفت‌وگو با اشاره به نقش نسل جدید در تبیین آرمان انقلاب اسلامی و استکبارستیزی یادآور شد: به طورحتم نسل آرمانی بر مبنای آرمان‌های انقلاب و مقام معظم رهبری حرکت خواهد کرد و گام‌های بزرگی را خواهند برداشت. این بار دهه هشتاد و دهه نودی‌ها هستند که علی‌رغم تمامی هزینه‌های صورت گرفته از سوی آمریکا برای خنثی‌سازی نسل جدید پا به میدان می‌گذارند و با تحرک بالا به استکبارستیزی ادامه می‌دهند.

محمدرضا دشتی اردکانی، نماینده مردم اردکان در مجلس:
استکبارستیزی ملت ما جهانی شده است

محمدرضا دشتی اردکانی، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: یوم‌الله ۱۳ آبان سال جاری با توجه به اینکه رژیم جنایتکار صهیونیستی به رهبری آمریکا حمله ددمنشانه به مردم بی‌دفاع غزه داشتند، متمایز از ادوار گذشته بود. در سال جاری مشاهده کردیم نه‌تنها مردم ایران اسلامی که همواره پای‌کار بوده‌اند و مطابق با آرمان‌های انقلاب، نظام و رهبری حرکت‌کرده‌اند، بلکه تمام دنیا متحد شدند و علیه آمریکا ایستادگی کردند.وی افزود: متأسفانه طی چندروز گذشته رژیم صهیونیستی با خوی وحشیانه خود مردم بی‌دفاع ازجمله کودکان وزنان را به شهادت رساندند و بارها به بیمارستان‌های غزه حمله کردند و به بمباران پرداختند. چنین اقدامی در هیچ نقطه‌ای از دنیا صورت نگرفته و این رژیم درحال انجام چنین جنایتی است. 
دشتی اردکانی تصریح کرد: تمامی ملت‌های مسلمان و غیرمسلمان امروز بیدارند و در مقابل آمریکائیان و رژیم صهیونیستی ایستاده‌اند. نقاطی همچون لندن هیچ‌گاه چنین تجمعی نمی‌کردند و حال مشاهده می‌کنیم که بیش از ۱۰۰۰ نفر به خیابان‌ها می‌آیند و علیه جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکا فریاد سر می‌دهند.نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: در ایران اسلامی مادامی‌که مسلمانان جهان به خطر می‌افتند، تمامی مردم احساس مسئولیت می‌کنند و وارد میدان می‌شوند. راهپیمایی ۱۳ آبان‌ماه سال جاری با حضور گسترده مردم، دانشجویان و دانش آموزان نشان داد که مردم ایران اسلامی همواره پای نظام و انقلاب ایستاده‌اند و مطابق بافرمان رهبری گام برمی‌دارند و حمایت قاطع خود را از مردم بی‌دفاع فلسطین به‌ویژه مردم غزه اعلام می‌دارند. 
وی در پایان این گفت‌وگو اظهار کرد: حضور گسترده مردم، دانشجویان و دانش آموزان درتهران و سراسر کشور حکایت از شکست دشمن در جبهه سیاسی داشت. بی‌شک چنین جمعیت و حضور باشکوهی حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد و تنها می‌توان بیان کرد که درود بر ملت ایران.
نظم نو جهانی  با نسل آرمانی