نفس‌های واپسین جلاد غزه

بر اساس نظرسنجی جدیدی که اخیرا  توسط گال یاوتز، محقق دانشگاه  صهیونیستی بار-ایلان منتشر شد، اعتبار بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر کودک کش رژیم صهیونیستی  به پایین‌ترین حد خود رسیده است، زیرا کمتر از 4 درصد از یهودیان صهیونیست  به او به‌عنوان منبع اطلاعاتی قابل‌اعتماد دارند.رمزگشایی از این نظرسنجی چندان دشوار نیست،حتی بسیاری از طرفداران نتانیاهو، روایتگری وی از جنگ غزه و پیشرفت عملیات در این منطقه را دروغین و غیرقابل‌باور می‌دانند. یکی از این دلایل، شوک ناشی از شکست‌های اخیر ارتش رژیم اشغالگر قدس در مرکز شهر غزه می‌باشد. فراتر از آن، اکثر صهیونیست‌ها متوجه تناقضات آشکار در داده‌ها و اطلاعات ارائه‌شده از سوی نهادهای امنیتی و کابینه نتانیاهو شده‌اند. این تناقضات نه‌تنها در آمار مربوط به کشته‌ها و تلفات صهیونیست‌ها، بلکه در روایتگری حداقلی از میدان نبرد نیز خود را نشان داده است. نتایج این نظرسنجی، نشان‌دهنده بی‌اعتمادی فزاینده صهیونیست‌ها نسبت به کابینه نتانیاهو می‌باشد. 
بر این اساس، اکثر ساکنان اراضی اشغالی نسبت به توانایی حداقلی نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس در اداره صحنه نبرد، کاملا تردید داشته و وی را نماد شکست امنیتی ( در خصوص وقوع عملیات طوفان الاقصی) و میدانی ( در خصوص شرایط پس از عملیات طوفان الاقصی ) قلمداد می‌کنند.تشدید خیزش‌های ضد صهیونیستی در اروپا و آمریکا، نقش بسیار مهمی در تشدید بحران در اردوگاه نتانیاهو و همراهانش شده است. در این میان، افرادی مانند اسموتریچ ، بن گویر و دیگر وزرای کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی نیز به‌عنوان افرادی ناتوان ، پرادعا و بحران‌ساز مورد شناسایی قرارگرفته‌اند. 
واقعیت امر این است که جلاد غزه آخرین نفس‌های خود را در تل‌آویو می‌کشد. همان‌گونه که بسیاری از استراتژیست‌ها و تحلیلگران حوزه روابط بین‌الملل تأکید کرده‌اند، وقوع عملیات طوفان الاقصی منجر به انهدام عملی کابینه نتانیاهو شده است.در چنین شرایطی مرگ سیاسی نتانیاهو دیگر قطعیت پیداکرده است. بااین‌حال، جایگزینی افرادی مانند لاپید یا بنی گانتز با نتانیاهو در دوران پساجنگ غزه نه‌تنها منجر به مدیریت بحران‌های عمیق و زیربنایی ایجادشده در اراضی اشغالی نمی‌شود، بلکه آشفتگی‌های جاری در اراضی اشغالی را در ابعاد امنیتی، اجتماعی و سیاسی تقویت خواهد کرد. در چنین معادله‌ای  اساسا دیگر نمی‌توان از دوگانه نتانیاهو-گانتز یا محافظه‌کاران -لیبرال‌ها در تل‌آویو سخن گفت، زیرا اکنون بحث بر سر حرکت کلیت رژیم اشغالگر قدس به‌سوی نابودی و انهدام می‌باشد.نتانیاهو زمانی که ائتلاف مدنظر خود را در تل‌آویو تشکیل داد، معتقد بود ریزترین تحرکات در غزه و کرانه باختری از دیدگان وی و دیگر اعضای کابینه متوحش
 رژیم صهیونیستی پنهان نخواهد ماند؛ اما وقوع عملیات طوفان الاقصی این ادعای نتانیاهو را در برابر افکار عمومی دنیا به چالش کشید. اکنون حدود 40 روز از جنگ غزه سپری‌شده و صهیونیست‌ها باوجود قتل‌عام و نسل‌کشی گسترده‌ای که در این منطقه صورت داده‌اند، دررسیدن به اهداف عملیاتی و راهبردی خود در این آوردگاه ناکام مانده‌اند، تا جايی که  حتی شرکای غربی تل‌آویو نیز قدرت آینده‌پژوهی نبرد را برخلاف ادعاهای اولیه خود ازدست‌داده‌اند.
نفس‌های واپسین جلاد غزه