علی‌اکبر علیزاده برمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

چالش‌های برنجكاران مرتفع شده و نیازی به واردات وجود ندارد

علی‌اکبر علیزاده برمی، نماینده مردم دامغان و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح خرید تضمینی برنج پرداخت و دراین‌باره اظهار کرد: در شرایط فعلی تنها خرید تضمینی گندم به‌عنوان اصلی‌ترین و پایه‌ای‌ترین غذای مردم در دستورکار قرار داد. خرید تضمینی گندم از کشاورزان به سبب آن است که گندم نقش اصلی در تأمین امنیت غذایی مردم دارد و چنانچه میزان کشت، کاهش یابد این امنیت به خطر خواهد افتاد. 
وی بابیان این‌که تاکنون موضوع خرید تضمینی برنج عملیاتی نشده است، افزود: خرید تضمینی گندم از سوی دولت همواره مطرح خواهد بود و طی سال‌های آینده نیز انجام خواهد شد. در این میان هیچ‌گونه ماده غذایی دیگر برای خرید تضمینی در دستورکار دولت قرار نگرفته و از سوی اعضای دولت نیز مطرح نشده است. 
علیزاده برمی با تأکید بر رفع چالش‌های برنجکاران درخصوص فروش برنج و کاهش قیمت آن تصریح کرد: خوشبختانه برنجکاران کشور تولید بسیار خوبی دارند و چالش‌های اخیری که درخصوص تولید داخلی و میزان برنج وارداتی انجام شده بود نیز برطرف شده است. مشکلات برنجکاران در سال جاری به سبب برخی ناهماهنگی‌ها بود که حال مرتفع شده است. براین اساس عنوان می‌داریم که پیگیری‌های مکرر کمیسیون کشاورزی انجام شده تا در سال آینده کوچک‌ترین مشکلی برای خرید برنج کشاورزان وجود نداشته باشد. 
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که بی‌نیاز از واردات برنج می‌باشیم، همچنین خاطرنشان کرد: به سبب بررسی‌های صورت گرفته میزان تولید فعلی مبرهن است و نیاز به واردات نیز برنامه‌ریزی شده است. خوشبختانه 
در شرایط حال حاضر نیازمند واردات برنج نخواهیم بود و چنانچه نیاز شود، این روند به‌منظور ثبات بازار و به‌صورت کنترل‌شده، انجام خواهد شد. 
وی متذکر شد: برنجکاران اطمینان داشته باشند که در آخر فصل کشت سال آینده به‌راحتی برنج خود را به بازارهای مصرف عرضه خواهند کرد. بی‌شک قیمت برنج سال آینده را نیز بازار مصرفی تعیین خواهد کرد و این مهم بر مبنای عرضه و تقاضا انجام خواهد شد. 
او یادآور شد: تصمیمات مجلس حاصل مطالبات مردم است و ممکن است که موضوع خرید تضمینی برنج با جدیت از سوی برخی نمایندگان نیز مطرح و برای لایحه بودجه ۱۴۰۳ پیگیری شود. 
نماینده مردم دامغان در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: درنهایت امر موضوعات مرتبط با بودجه از سوی اعضای کمیسیون تلفیق پیگیری و به صحن ارجاع خواهد شد. چنانچه نمایندگان این موضوع را به سرانجام برسانند و شورای نگهبان نیز آن را تصویب کند، شاهد وضع قانون دراین‌باره خواهیم و بی‌شک یکایک قوانین لازم‌الاجراست.
چالش‌های برنجكاران  مرتفع شده و نیازی به واردات وجود ندارد