رحمت‌الله نوروزی، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس:

خرید تضمینی برنج گامی بلند در راستای کاهش نیاز به واردات خواهد بود

رحمت‌الله نوروزی، نماینده مردم علی‌آبادکتول و عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح امکان خرید تضمینی برنج از برنجکاران پرداخت و دراین‌باره عنوان کرد: چنانچه این مهم از سوی دولت در دستورکار قرار گیرد، گام بلندی  در جهت حمایت از تولید برداشته خواهد شد. 
مقام معظم رهبری در بیانات خود همواره نسبت به حمایت و اراده برای افزایش تولید تأکید داشته‌اند و در این راستا ضرورت دارد تا همواره درصدد مراقبت از تولید و افزایش آن باشیم. 
وی با اشاره نسبت به تلاش‌های کمیسیون کشاورزی برای خرید تضمینی برنج از سوی دولت افزود: تاکنون خرید تضمینی برنج از برنجکاران در زمره پیشنهادات دولت نبوده و موضوعی مرتبط با این امر از سوی هیئت دولت مطرح نشده است. تلاش کمیسیون کشاورزی این است تا این مهم در جریان بررسی‌های کمیسیون تلفیق به سرانجام برسد و خرید تضمینی برنج در دستورکار قرار گیرد.
نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس یازدهم بابیان این‌که خرید تضمینی برنج اتفاقی ارزشمند خواهد بود، تصریح کرد: در شرایط حال حاضر و  به سبب تورم موجود هزینه کاشت، داشت و برداشت برای برنجکاران بسیار است. جمعیت بسیاری از برنجکاران قریب به دو سال است که زیان می‌بینند و سودی عایدشان نمی‌شود. 
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که اولویت دولت خرید برنج داخلی است، همچنین خاطرنشان کرد: طی نشستی با معاون اول رئیس‌جمهور خرید برنج داخلی را مطالبه کردیم و براین اساس مقرر شد تا اولویت دولت خرید برنج از برنجکاران داخلی باشد و سپس واردات صورت گیرد. تاکنون این مهم در دستورکار قرار نگرفته و هم‌اینک درصدد اقدام عملی می‌باشیم. 
او در تشریح میزان نیاز کشور به واردات برنج متذکر شد: بهترین نوع برنج در کشور ایران کشت می‌شود و نیازی به واردات نداریم. انواع مختلف برنج کشت شده در کشور از کیفیت بسیار بالایی برخوردارد می‌باشد و استانداردهای لازم را داراست. در چنین شرایطی خرید تضمینی یک گام بلند تلقی خواهد شد و سطح تولید را افزایش خواهد داد. 
وی با اشاره به نقش افزایش تولید در کاهش واردات یادآور شد: مادامی‌که تولید افزایش پیدا کند، شاهد کاهش واردات خواهیم بود و از میزان ارزبری نیز کاسته خواهد شد. بی‌شک این اتفاق به نفع اقتصاد کشور خواهد بود و عایدی بسیاری را رقم خواهد زد. 
نوروزی در پایان این گفت‌وگو بیان داشت:خرید تضمینی برنج از برنجکاران پیشنهاد اعضای کمیسیون کشاورزی می‌باشد که امیدواریم رأی لازم را کسب کند و عملیاتی شود.
  خرید تضمینی برنج گامی بلند در راستای کاهش نیاز  به واردات خواهد بود