روح الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

لازمه قیمت گذاری از سوی خودروسازان داخلی بازار رقابتی است

روح الله عباسپور، نماینده مردم آوج و بوئین زهرا و سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح امکان
 قیمت ‌گذاری خودرو از سوی خودروسازان داخلی پرداخت و دراین باره بیان کرد: شورای رقابت در شرایطی که بازار انحصاری باشد، اجازه ورود خواهد داشت و مطابق با قانون می‌تواند تصمیم‌گیری کند. در شرایط حال حاضر نیز بازار انحصاری است و فضای رقابتی ندارد. 
وی با بیان اینکه لازمه قیمت گذاری از سوی خودروسازان داخلی بازار رقابتی است، افزود: در شرایط کنونی بازار خودروی کشور در اختیار دو خودروساز بزرگ داخلی قرار داد و فضای رقابتی ایجاد نشده است. به سبب انحصاری بودن بازار و مطابق با قانون، شورای رقابت می‌تواند به موضوع قیمت گذاری ورود کند. 
نماینده مردم آوج و بوئین زهرا درمجلس یازدهم با تاکید بر تعامل خودروسازان داخلی با شورای رقابت در موضوع قیمت‌گذاری خودرو تصریح کرد: قیمت گذاری از سوی خودروسازان مادامی ممکن خواهد بود که بازار انحصاری در اختیار خودروسازان نباشد و فضای رقابتی میان تولید داخلی و خارجی شکل گرفته باشد.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: در شرایط رقابتی و آزاد خودروسازان می‌‌توانند قیمت تمام شده محصول را عنوان و قیمت‌گذاری کنند. اکنون که بازار انحصاری است شورای رقابت امکان تعامل خواهد داشت و می‌تواند با فرمول و مولفه‌های موجود تعیین قیمت کند. 
او در پایان این گفت‌وگو با اشاره به تخلفات صورت گرفته از سوی برخی شرکت‌های عرضه کننده خودروهای مونتاژی متذکر شد: به تازگی تحرکات خودسرانه از خودروهای مونتاژی دیده شده است که قیمت‌ها را خارج از قاعده و عرف درنظر گرفته و به فروش می‌رساندند. به موجب این امر مصرف کنندگان به سازمان تعزیرات شکایت کردند و این سازمان حکم صادر کرد و خسارت برمصرف کنندگان را تکلیف کردند. بنابراین نظارت ومدیریت براین فضا همواره ضروری است و نیاز است تا شورای رقابت در موضوع قیمت گذاری نقش داشته باشد. 
  لازمه قیمت گذاری  از سوی خودروسازان داخلی بازار رقابتی است