اسپانیایی تبارها علیه بایدن

نگرانی‌های جوبایدن در قبال انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 میلادی روزبه‌روز بیشتر می‌شود. زمانی این نگرانی معنای عمیق‌تری پیدا می‌کند که مؤسسات نظرسنجی ، از کاهش آرای رئیس‌جمهور کنونی در میان اسپانیایی تبارها، رنگین‌پوستان و جوانان خبر می‌دهند. دقیقا همان گروه‌هایی که اکثریت قابل‌توجه آن‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آرای خود را به سود بایدن به گردش درآورده و شکست سنگینی را بر پیکره ترامپ و جمهوری‌خواهان وارد ساختند. 
اما اکنون نظرسنجی‌های عمومی نشان می‌دهد که دونالد ترامپ در میان رأی‌دهندگان اسپانیایی و جوانان پیشتاز است. از هر 5 رأی‌دهنده سیاهپوست نیز  یک نفر می‌گوید که در ماه نوامبر از یک نامزد ثالث( غیر از ترامپ و بایدن ) حمایت خواهد کرد. در نظرسنجی جدید  /دانشگاه سافولک که در میان لاتین تبارها صورت گرفته، ترامپ 39 درصد و بایدن 37 درصد آرا را به دست آورده‌اند. این برای رئیس‌جمهور کنونی آمریکا یک فاجعه محسوب می‌شود. ضمن آنکه حدود 20 درصد رأی‌دهندگان نیز گفته‌اند ترجیح می‌دهند به فردی مانند کندی رأی دهند! کسی که اساسا در دور نهایی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حضور نخواهد داشت! . این یافته‌ها بر وظیفه سیاسی سنگینی که رئیس‌جمهور امسال برای پیروزی در دور دوم با آن روبه‌رو است، تأکید می‌کند. میشل ، 55 ساله، یک دموکرات که قصد دارد به بایدن رأی دهد، در خصوص کاهش آرای بایدن در میان رأی‌دهندگان می‌گوید:
«فکر می‌کنم رویکرد دولت بایدن معقولانه بوده اما نتوانسته است انتظارات بسیاری از اقشار را ( که در انتخابات سال 2020 به وی رأی داده بودند) را برآورده سازد. طبق یک نظرسنجی دیگر که توسط مرکز راپر صورت گرفته، اکنون بایدن از حمایت 63 درصدی جمعیت سیاهپوست در آمریکا برخوردار است. این در حالی است که 87 درصد این افراد در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آرای خود را به سود وی و دموکرات‌ها به گردش درآورده بودند. به عبارت بهتر، تعدادی از رأی‌دهندگان سیاهپوست از وی
( بایدن ) رویگردان شده‌اند. این خبر خوبی برای ترامپ می‌باشد زیرا در ایالات حساس و تعیین‌کننده‌ای مانند پنسیلوانیا و میشیگان، آب رفتن سبد رأی بایدن منتج به پیروزی جمهوری‌خواهان خواهد شد. 
نکته قابل‌تأمل دیگر اینکه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 میلادی، 65 درصد اسپانیایی تبارها به بایدن و 32 درصد به ترامپ رأی دادند.اما اکنون معادله برعکس شده و بایدن کار بسیار سختی را در خصوص جلب اعتماد دوباره این گروه مهم در پیش خواهد داشت. حتی در میان جوانان زیر 35 سال نیز ترامپ توانسته است 37 درصد آرا را در مقابل بایدن ( که
 34 درصد آرا را کسب کرده است) به دست بیاورد. تجمیع این نظرسنجی‌ها، زنگ خطر را به صورتی جدی در اردوگاه دموکرات‌ها به  صدا درآورده است. در این میان بایدن امیدوار است جوانانی  که هنوز در نظرسنجی‌ها مردد هستند (حدود 20 درصد ) ، درنهایت آرای خود را از سر اجبار و از ترس حضور ترامپ در کاخ سفید، به سود دموکرات‌ها به گردش درآورند! 
یو اس ای تودی
اسپانیایی تبارها  علیه بایدن
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو