حجت‌الاسلام سید جواد حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

نقدینگی جامعه به بخش تولید و اشتغال هدایت شود

گروه اقتصادی 
حجت‌الاسلام سید جواد حسینی کیا ، نماینده مردم سنقر و کلیایی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با‌ خبرنگار‌ «رسالت» به تشریح ضرورت هدایت نقدینگی جامعه به بخش تولید و اشتغال پرداخت و دراین باره اظهارداشت: یکی از اصلی‌ترین وظایف بانک‌ها این است که نقدینگی را به سمت تولید و اشتغال هدایت کنند. امروزه هدایت نقدینگی به بخش تولیدی کشور اهمیت فراوانی دارد و نتایج قابل‌توجه اقتصادی را رقم خواهد زد. براساس برنامه ششم توسعه که درحال حاضر مبانی اقدامات بانک‌ها می‌باشد؛ می‌بایست ۴۰ درصد منابع بانک‌ها صرف تولید و اشتغال شود. متأسفانه این مهم در دستورکار قرار نگرفته و منابع به‌درستی در مسیر اشتغال‌زایی و رونق تولید صرف نشده است. 
وی افزود: اکنون نیازمند ترسیم چشم‌انداز اطمینان‌بخش از سوی دولت می‌باشیم. ضرورت دارد تا مردم اطمینان کسب کنند که نقدینگی‌هایشان با تضمین در مسیر تولید و اشتغال قرارمی‌گیرد. اکنون بخشی از مردم نگران‌اند و به همین خاطر از سرمایه‌گذاری امتناع می‌کنند. پیش‌تر  دربورس، نارضایتی‌ها و از دست رفتن اعتماد مردم را مشاهده کردیم. به‌موجب عدم تضمین و از دست رفتن اعتماد مردم، بخش عظیمی از سرمایه‌ها به بازارهای دلالی هدایت شد و از مسیر‌های اقتصادی و تولیدی دور گشت. 
حجت‌الاسلام حسینی کیا بابیان اینکه قانون تضمین سرمایه‌های مردم در دستورکار مجلس شورای اسلامی می‌باشد، تصریح کرد: به نظر می‌رسد امروز به‌منظور توسعه و تقویت سرمایه‌گذاری بیش از هرچیز نیازمند قانون‌گذاری می‌باشیم. خوشبختانه این مهم از سوی مجلس در دستورکار قرارگرفته و حال موضوع تضمین سرمایه مردم در دست بررسی می‌باشد. 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم اجرای قانون مالیات بر عایدی سرمایه همچنین خاطرنشان کرد: باید مانع از بنگاه‌داری بانک‌ها شد. ضرورت دارد تا بانک‌ها یکایک وظایف ترسیم‌شده در حوزه بانکداری را به‌درستی اجرا و به ثمر بنشانند.  توأم با این موضوعات ضرورت دارد تا دولت موضوع مالیات بر عایدی سرمایه ر‌ا جدی بگیرد و این روند را تسریع کند چراکه به‌موجب این امر افراد سرمایه را به بخش‌های تولیدی و اشتغال تزریق خواهند کرد. 
نماینده مردم سنقر و کلیایی با اشاره به اثرات مثبت قانون تسهیل مجوزهای کسب‌وکار متذکر شد: تسهیل مجوز کسب‌وکارها اقدامی ارزشمند تلقی می‌گردد و می‌تواند مسیر توسعه سرمایه‌گذاری در کشور را تسریع کند. دراین راستا ضرورت دارد تا مسیر اجرای این قانون را که مصوب مجلس شورای اسلامی است، به جد در دستورکار قرار داد و بر روند آن نظارت کافی را داشت تا مردم برای دریافت مجوزهای موردنیاز خود معطل نشوند. مادامی‌که تأخیر و تعلل درروند صدور مجوزها کاهش یابد، انگیز‌ه‌ خوبی برای سرمایه‌گذاری تولیدکنندگان شکل خواهد گرفت. 
وی در‌ پایان این گفت‌وگو بابیان اینکه باید نقدینگی جامعه به بخش تولید و  اشتغال هدایت شود، اظهارکرد: امروزه استهلاک بر سرمایه‌گذاری پیشی گرفته و این خطری جدی برای کشور تلقی می‌گردد. اگر این روند را به‌درستی مدیریت نکنیم، در آینده نزدیک شاهد بحران  در حوزه تولید خواهیم بودیم.
نقدینگی  جامعه به بخش  تولید و اشتغال هدایت شود