افتخارآفرینی‌های مکرر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) ادامه دارد؛

رونمایی از «بتن پارچه ای» با عمر ۵۰ ساله در دهه فجر

مشکل کمبود آب در کشور به‌دلیل کاستی‌های گذشته و شرایط اقلیمی نظیر کمی بارندگی در حالی نیازمند تدابیر فراگیر و همه‌جانبه است که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با نقش آفرینی در پروژه‌هایی همچون سد لار توانسته گام‌های موثری در این زمینه بردارد. 
مسئله کمبود آب و گسترش خشکسالی یکی از مشکلاتی است که بسیاری از کشورها از جمله ایران که در منطقه خشک غرب آسیا قرار دارد با آن دست به گریبان هستند. مسائل اقلیمی و تغییرات در طبیعت جهان در کنار مدیریت نادرست و عدم مصرف بهینه موجب شده تا تامین منابع آب به یک چالش در جهان مبدل شود. بر اساس آمارها اکنون با ۳۳ درصد کاهش بارندگی در اغلب حوضه‌های آبریز روبرو هستیم و نسبت به سال گذشته که باز هم وضعیت بارش‌ها مناسب نبود، ۸ درصد بارندگی‌ها کاهش داشته است.آمار و ارقام نشان می‌دهد که تنها استان‌های سمنان، مازندران، خراسان شمالی و گلستان از ۹ تا ۳۰ درصد رشد بارندگی داشته‌اند. نگاهی به وضعیت مخازن نیز که تنها ۴۰ درصد پرشدگی دارند، نشان می‌دهد میزان آب ورودی به سد‌های کشور ۴.۶ میلیارد مترمکعب بوده، اما باوجود این ورودی کم، میزان خروجی سد‌ها که به مصارف بخش‌های مختلف از جمله شرب می‌رسد، با ۲۱ درصد رشد همراه بوده است.در حال حاضر ۲۷۵ شهر به ویژه کلانشهر تهران دچار تنش آبی هستند. به‌طور کلی ۱۹۸۴ پروژه رفع تنش آبی در کشور در برنامه‌ها اعلام شده که تاکنون و تا نیمه دولت سیزدهم، ۵۰ درصد آن اجرایی شده است.آماری که از ابتدای سال آبی (مهر ۱۴۰۲) تا پنجم دی ماه از متوسط بارش در کشور به ثبت رسیده تنها ۴۵ میلی‌متر بوده است. این درحالی‌ست که کشور براساس میزان نرمال بلندمدت ۵۳ ساله باید ۶۶ میلی‌متر باران دریافت می‌کرد. با توجه به وضعیت فعلی منابع آبی کشور، برنامه‌های مدیریت مصرف، پروژه‌های رفع تنش آبی در شهر‌ها و در نظر گرفتن دیگر منابع آب برای تامین نیاز‌های آبی کشور در بخش‌های مختلف، رویه‌هایی است که می‌تواند برای پشت سر گذاشتن سال آبی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ پیگیری شود. این در حالی است که سال‌جاری چهارمین سال خشک است که آن‌را سپری می‌کنیم و در بیش از پنج دهه آماری که وجود دارد، یکی از بدترین سال‌ها را پشت سر می‌گذاریم.
کشاورزان به خاطر تامین آب هزاران حلقه چاه بدون مجوز حفر کردند؛ تامین آب کشاورزی و سفره‌های آب زیرزمینی اشتباه‌ترین و غیرعلمی‌ترین راه‌حل است؛ راه حل بهتری مثل مدیریت صحیح و تجدیدپذیر آب وجود دارد.
تنها راه‌حل این است که آب‌هایی را که در اختیار داریم درست مدیریت کنیم؛ ما مجبوریم آب رودخانه‌های مرزی را با همسایه‌ها شریک باشیم یعنی آب اروند، ارس، هریرود، تجن، اترک و آستاراچای، هیرمند، ساری سو و 
قره سو، یعنی باید در مالکیت این منابع آبی با همسایه‌ها به توافق برسیم و مطابق با قرارداد‌هایی که در گذشته بسته شده مجبوریم که به آن‌ها آب برسانیم و این‌ها باعث شده که تنش آبی بین ما ایجاد شود. ارتفاع ایران نسبت به افغانستان و ترکیه و ترکمنستان پائین‌تر است و باعث شده آب از آن کشور‌ها به سمت ما بیاید و آن‌ها براحتی ورود آب به ایران را مدیریت می‌کنند. از طرف دیگر ارتفاع کشور عراق نسبت به ایران پائین‌تر است و بخشی از منابع آبی ایران به آنجا سرازیر می‌شود.
این وضعیت بیانگر آن است که از یک سو باید تدابیر گسترده‌ای برای ذخیره‌سازی  حفظ منابع آب صورت گیرد و از سوی دیگر ترمیم سدها و جلوگیری از هدر رفت منابع از مسائل مهم در این زمینه است. 
از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۵۵ هزار و ۵۰۰ پروژه در بخش آب و فاضلاب اجرا شده است و ۴۹ هزار و ۵۰۰ پروژه دیگر در حال حاضر دردست اجرا هستند. پوشش آب شرب کشور در مناطق شهری ۹۹.۹ درصد و در مناطق روستایی ۸۷ درصد بوده است. 
در راستای رفع تنش‌های آبی و تامین نیازهای کشور قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) با بهره‌گیری از نیروی متخصص و دانش‌بنیان‌ها تلاش کرده تا بیشترین و بهترین کارکرد را داشته باشد به‌گونه‌ای که امروز یکی از فعالان اصلی در تامین آب کشور شده است. سد لار یکی از همان منابع آبی است که به‌شدت نیازمند رویکردی ترمیمی و رفع مشکلاتی است که می‌تواند ذخیره‌سازی آب را تقویت کند. 
در همین راستا نیز چنان‌که مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) عنوان کرده‌اند، اقدامات موثری در این زمینه صورت گرفته است چنان‌که یکی از پروژه‌های مهم صنعت آب کشور احداث تونل جلوگیری از نشت آب سد لار است که هم اکنون توسط موسسه فاطر هلدینگ نیرو قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در حال ساخت است. این پروژه بعد از بهره‌برداری می‌تواند سالانه ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب را به سد‌های لتیان و ماملو انتقال دهد.
 اجرای همزمان 80 پروژه آب، برق، کشاورزی و محیط زیست
اهالی رسانه با حضور در پروژه انتقال آب دشت لار به تهران از نزدیک در جریان حفاری و روند پیشرفت خط انتقال آب از دشت لار به تهران قرار گرفته و از این پروژه مهم انتقال آب که حیات اهالی پایتخت و اطراف به آن وابسته است بازدید کردند.
 محمد رستمی، مدیرعامل هلدینگ نیرو قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هلدینگ نیرو در بخش‌های آب، برق، محیط زیست و کشاورزی فعالیت می‌کند و بیش از ۸۰ پروژه آب، برق، کشاورزی و محیط زیست در دست اجرا دارد. 
به گفته وی ماموریت اصلی این هلدینگ در حوزه آب است که در سه زنجیره ذخیره آب، انتقال آب و مصرف آب ورود کرده و بخشی از مشکلات را برطرف کرده است.
رستمی افزود: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با احداث سد کرخه نماد خودباوری را ایجاد کرد و بعد از آن شرکت‌های دیگر در عرصه سدسازی ورود کردند.وی بیان کرد: قرارگاه سازندگی ۶۲ سد بزرگ ساخته است و این ۶۲ سد، ۵۰ درصد مخازن سد‌های کشور را تشکیل می‌دهند.
مدیرعامل هلدینگ نیرو قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) اظهار داشت: دهه ۸۰ مشکل اصلی انتقال آب بود و این قرارگاه با ورود دستگاه تی‌بی‌ام در کشور توانست نقش آفرینی کند و ۴۰۰ کیلومتر تونل انتقال آب را ایجاد کند.
وی یادآور شد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) پروژه‌های مهمی انجام داده و مردم از ثمرات آن استفاده می‌کند؛ مانند پروژه قم رود که کیفیت آب را بالا برد.
رستمی بیان کرد: تونل زال جزو تونل‌های آبرسانی خاص به‌شمار می‌رود  و عملیات پیچیده فنی از جمله حفر ۴۰۰ کیلومتر تونل انجام شده است.
وی گفت: موضوع بسیار حائز اهمیت، مدیریت مصرف آب است که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با استفاده از دانش خود توانست، ظرفیت‌ها در حوزه مدیریت مصرف را افزایش دهد.
مدیرعامل هلدینگ نیرو قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد کانال‌های آب به روش سنتی حفاری شده‌اند که زمینه‌ساز تبخیر بالای آب می‌شوند و حجم قابل توجهی نیز جذب زمین می‌شود. رول بتن و یا بتن پارچه‌ای که پیش از این تنها کشور انگلستان آن را ساخته و از صادرات آن جلوگیری می‌کرد، امروز توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) برای اولین بار توانستیم در خاورمیانه آن را تولید کنیم و بسیاری از کشور‌های همسایه از ما درخواست کرده‌اند که این محصول را صادر کنیم.
رستمی گفت: دهه فجر امسال بتن پارچه‌ای که طول عمر آن ۵۰ سال است را در تهران رونمایی خواهیم کرد.
مدیرعامل هلدینگ نیرو قرارگاه خاتم‌ الانبیاء (ص) تاکید کرد: سامانه مهار آب نشتی سد لار با حداقل ظرفیت انتقال آب سالانه ۱۶۲ میلیون متر مکعب کیلومتر درحال احداث است که یک تونل آن به متراژ ۷ کیلومتر به اتمام رسید و تونل بعدی به‌متراژ ۲۰ کیلومتر در حال احداث است که ۱۵۰۰ متر آن ساخته شده و در صورت تامین منابع لازم، احداث آن تا سال ۱۴۰۴ تمام می‌شود و هم اکنون پیشرفت آن به ۳۸ درصد رسیده است.وی ادامه داد از این طریق سه فرار آب از سد لار را متوقف می‌کنیم.
 جهانی شدن هلدینگ نیرو قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)
رستمی از ارزیابی موفق هلدینگ نیرو قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در مدل ارزیابی جامع دلتا خبر داد و گفت: موفق به کسب گواهی‌نامه سطح 4 مدل دلتا به عنوان اولین سازمان پروژه محور در سطح جهان و هشتمین سازمانی که موفق به دریافت این گواهی‌نامه شده، شده‌ایم.
رستمی همچنین به ورود پروژه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) به فاضلاب اهواز اشاره کرد و گفت: در دهه ۸۰ چینی‌ها باوجود آنکه منابع مالی آن از بانک جهانی تامین شد، اما نتوانستند این پروژه را انجام دهند، اما پس از سیل سال ۹۸ قرارگاه با سرمایه‌گذاری ۲۵ درصدی به این پروژه ورود و آن را اجرا کرد و به مرحله خوبی رساند؛ به‌طوری که در طول یک سال ۴۰ کیلومتر تونل‌سازی کردیم. وی اظهار کرد: رینگ تهران بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از نظر اجرایی کار زیادی ندارد.
رستمی بیان کرد: در حوزه سدسازی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) صاحب سبک است و در این حوزه تا به امروز با کشور‌های خارجی همکاری نداشته‌ایم و از گذشته پیگیر موضوع سد سازی بوده‌ایم.
مدیر عامل هلدینگ نیرو قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در پاسخ به سؤال خبرنگاران در ارتباط با ورود قرارگاه به حوزه محیط زیست گفت: در حوزه پسماند‌های خانگی یک پروژه محیط زیستی و کارخانه پسماند در منطقه تبریز - مرند احداث شده است.
وی درباره همکاری این هلدینگ با کشور‌های همسایه از جمله تاجیکستان برای ساخت سد تاکید کرد: هلدینگ نیرو قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در بحث ساخت سد صاحب سبکی خاص است و در خاورمیانه حرف برای گفتن دارد. در سال ٩٠ این هلدینگ در مناقصه ساخت سد در تاجیکستان برنده شد، اما این کشور با تخلف و با لابی، این پروژه را به یک شرکت آلمانی واگذار کرد. موضوع مهم همکاری در پروژه‌های خارجی، حمایت ملی و تلاش وزارت امور خارجه را می‌طلبد.
جزئیات پروژه آبرسانی لار به تهران / شاخصه‌های منحصر به‌فرد تونل انتقال آب
علی ذنوبی، مدیرعامل موسسه فاطر قرارگاه سازندگی خاتم‌ الانبیاء (ص) با بیان این‌که سد لار در اوایل دهه ۶٠ توسط فرانسوی‌ها احداث شد و اشکالاتی در احداث آن وجود داشت و به همین دلیل با مشکل فرار آب مواجه بود، گفت: برای رفع این اشکالات قرارگاه سازندگی خاتم ‌الانبیاء (ص) به‌دنبال احداث تونلی بوده که بتواند از نشت و فرار آب جلوگیری کند.
وی گفت: در مسیری از این تونل ٢٨ کیلومتر ساخته شده و در ادامه از تونل تقریباً ٢١ کیلومتری ١.۵ کیلومتر اجرا شده و ١٩ کیلومتر مانده و در نهایت با تکمیل پروژه با هدف کنترل آب شرب تهران آب وارد سد لتیان می‌شود.
مدیرعامل موسسه فاطر با اشاره به احداث تونل با دستگاه تی.بی.ان عنوان کرد: در حال حاضر تنها چهار کشور توان ساخت این دستگاه را دارند و این دستگاه تکنولوژی بسیار خاصی دارد و دایره‌ای به قطر ۵.۵ متر را حفر می‌کند و ورود این دستگاه به پروژه‌های ایران اعتماد به نفس متخصصان در اجرای پروژه‌ها را افزایش می‌دهد.
وی درباره این‌که ایران از چه کشوری این دستگاه را خریداری کرده، اظهار داشت: قرارگاه سفارش ساخت دستگاه تی.بی.ان را به چینی‌ها داد اما امروز متخصصان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) دانش طراحی این دستگاه را دارند و این دستگاه را بر اساس بوم کشور ساختند و به‌طوری که در هرزمینی دستگاه متناسب با همان بستر تجهیز می‌کنند و در حال حاضر در قرارگاه ١٣ دستگاه تی.بی.ان موجود است.
برگزاری اردوی راهیان پیشرفت رسانه‌ای هلدینگ تخصصی نیرو
اردوی راهیان پیشرفت هلدینگ تخصصی نیرو با حضور مهندس محمد رستمی مدیرعامل هلدینگ تخصصی نیرو و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.
فعالان رسانه در این اردو با حضور در پروژه انتقال آب دشت لار به تهران از نزدیک در جریان حفاری و روند پیشرفت خط انتقال آب از دشت لار به تهران قرار گرفتند. 
علی ذنوبی، مدیرعامل موسسه فاطر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در جریان برگزاری این اردو به تبیین ابعاد، بزرگی و شاخصه‌های خط انتقال آب لار به تهران و تشریح روند پیشرفت این پروژه پرداخت.
اصحاب رسانه در ادامه ضمن بازدید میدانی از روند اجرای این پروژه سؤالات خودشان را در این حوزه مطرح و پاسخشان را  از سوی مدیرعامل موسسه فاطر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) دریافت کرده و همچنین با مدیران و کارگران این پروژه از نزدیک به گفتمان پرداختند.
 هلدینگ تخصصی نیرو و کشاورزی در یک نگاه
هلدینگ تخصصی نیرو و کشاورزی به‌عنوان یکی از سازمان‌های تابعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در راستای خدمت خالصانه به نظام جمهوری اسلامی ایران و با اعتقاد بنیادین به ارزش‌های دینی و ملی در جهت استقلال، رشد، شکوفایی و توسعه پایدار کشور برای نسل‌های کنونی و آتی تلاش می‌کند و در راستای سازندگی، آبادانی و ایجاد محیط سالم کسب و کار و زمینه‌سازی برای تکوین تمدن نوین اسلامی گام برمی‌دارد.
بر همین اساس، به‌منظور افزایش قدرت مقاومت و کاهش آسیب‌پذیری اقتصاد کشور خود را ملزم به مشارکت و تعامل مؤثر و سازنده با دولت‌ها دانسته و از طریق مدیریت، مشاوره، طراحی، سرمایه‌گذاری، تدارکات، اجرا و بهره‌برداری از  طرح‌ها و پروژه‌هایی در گستره داخل و خارج از کشور در زمینه‌های ذیل نقش آفرینی می‌کند:   
• توسعه زیرساخت‌های آبی و برقی کشور به‌عنوان مهمترین نهاده‌های رونق تولید
• حضور در عرصه کشاورزی و مشارکت در تأمین امنیت غذایی کشور
• مشارکت در حفظ و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی کشور  مبتنی بر تفکر مدیریت پایداری
اجرای مطلوب مأموریت هلدینگ، مستلزم همکاری و هم‌افزایی با همه نهادهای دولتی و غیر دولتی و سایر اجزای جامعه بوده که با بهره‌مندی از نیروی انسانی متخصص و متعهد، ماشین‌آلات و تجهیزات تخصصی و منحصر به‌فرد، رویکرد کیفیت‌مدار و درک شرایط کارفرمایان، موجبات تأمین رضایت سازمان خویش را 
فراهم آورده است.
هلدینگ نیرو مهمترین شایستگی کارکنان و همکاران خود را پایبندی به ارزش‌ها، اخلاق حرفه‌ای و سلامت مالی می‌داند و به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه انسانی برای ارتقای توانمندی‌ها و آموزش‌های معنوی، علمی و تخصصی و فراهم کردن رضایتمندی شغلی آن‌ها تلاش می‌کند.
اهم پروژه‌های هلدینگ نیرو و کشاورزی
 سد و تاسیسات وابسته
سد کرخه، سد گتوند علیا، سد و نیروگاه رودبار لرستان، سد دالکی، سد نرماب، سد مخزنی مشمپا، سد مخزنی هراز، سد و نیروگاه سردشت، سد مخزنی صفارود، سد گابریک، سد مخزنی شرفشاه (سومار)، سد کنگیر، سد نمرود، سد هایقر، سد نرگسی، سد تنگ سرخ، سد پلرود، سد معشوره، سد و نیروگاه بختیاری، سد مخزنی کنجانچم، سد مخزنی سیکان، سد پیغام چای کلیبر، سد آق بلاغ، سد باباحیدر، سد مخزنی آزادی و ...
 نیروگاه
نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه، نیروگاه سردشت، نیروگاه رودبار لرستان، نیروگاه کارون 4، نیروگاه هراز، نیروگاه طرشت
انرژی‌های تجدید پذیر
 نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی شیراز
خطوط و تونل انتقال آب
طرح آبرسانی غدیر، طرح گرمسیری، طرح آبرسانی بلند مدت شهر کرمانشاه، خط انتقال آب یزد، خط انتقال آب شیراز، خط انتقال آب همدان از سد تالوار، تونل انتقال آب مازاد رودخانه گلاس به حوضه آبریز دریاچه ارومیه (کانی سیب)، سامانه مهار آب نشتی سد لار، پروژه انتقال آب گلاب 1، پروژه تونل انتقال آب گلاب 2، طرح و ساخت  تونل انتقال آب کرمان، پروژه انتقال آب نوسود، خط انتقال آب از سد آزاد به دشت قروه و دهگلان، خط انتقال آب  زاهدان، طرح جامع آبرسانی به شهر تهران، خط انتقال آبرسانی به شهرهای شمالی کرمان، آبرسانی به چهار شهر دهدشت – سوق - لنده و چرام و روستاهای اطراف، خط لوله دوم آبرسانی به تبریز، خط انتقال آب ارس، سامانه کانال انتقال چالوس، آبرسانی به اراضی دهدشت غربی،آبرسانی به روستای تیس، طرح آبرسانی شرب به روستاهای استان گیلان، ساماندهی دشت هامون صابوری (حفر کانال انتقال آب)، آبرسانی بلند مدت از دشت تهلاب به زاهدان، آبرسانی روستایی استان گلستان، پروژه تونل انتقال آب از سد صفارود به شهر کرمان، پروژه خط لوله انتقال آب از سد صفارود به شهر کرمان، پروژه قطعه شرقی تونل انتقال آب از سد طالقان به استان‌های تهران و البرز، پروژه تونل انحراف آب مجتمع مس سونگون، پروژه تونل انتقال آب از رشته‌کوه‌های هزارمسجد به شهر مقدس مشهد، پروژه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی منطقه 21 و 22 شهر تهران، پروژه آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی استان کرمان، آبرسانی به پایانه مرزی ریمدان، آبرسانی به غیزانیه اهواز، تونل انتقال آب چغاخور، تونل انتقال آب بهشت‌آباد
 شبکه و خطوط انتقال فاضلاب
ساماندهی خطوط انتقال فاضلاب اهواز و  ساماندهی خطوط انتقال فاضلاب آبادان
 آبیاری و زهکشی
پروژه آبیاری و زهکشی اراضی پایاب گرمسیری استان ایلام، سامانه زهکشی اراضی اولویت‌دار استان گلستان، گمیشان و گنبد، عملیات 50 هزار هکتار زهکشی و آب‌بندان‌های اراضی اولویت‌دار استان گلستان، توسعه سیستم‌های آبیاری نوین در سطح 15 هزار هکتار اراضی استان گلستان و آبیاری و زهکشی چمشیر 
 راه‌ و ترابری 
احداث جاده‌های جایگزین محور هراز در محدوده سد هراز (طرح منگل)، محور دشت ارژن ابوالحیات، کنارگذر جنوبی تهران، اجرای 68 کیلومتر راه روستایی، محور خشت وحدتیه، تقاطع تبادلاتی اراک خرم‌آباد، قطعه دوم راه شیراز دشت ارژن، محور یاسوج سپیدان، عملیات تکمیلی شیراز دشت ارژن (خان زنیان)، زیرگذر گویم، راه جایگزینی رحیم‎آباد به گرمابدشت و راه دسترسی به روستاهای بالادست سد پلرود، احداث تونل پونه آزاد راه اراک / خرم‎آباد، راه ایلام/ حمیل، قطعه اول راه‌آهن کرمانشاه/خسروی، راه‌آهن ایلام/ اسلام‌آباد و ...
 ساختمان و ابنیه
تخریب و آوار برداری ساختمان مترو پل، ایستگاه چهاردانگه، ایستگاه استقلال و دولت متروی شیراز، طرح توسعه حرم امام حسین (ع)، ایستگاه T7Q6 ازخط 7 متروی تهران، ایستگاه Q7I2 ازخط 7 متروی تهران، ایستگاه O3 متروی مشهد، ایستگاه S5 متروی تبریز، ایستگاه S8 متروی تبریز، ایستگاه B7 ازخط 7 متروی تهران، شمع های خط 2 مترو اصفهان، کارخانه تولید بتن پارچه‌ای
 بـرق
پست‏های برق خط 7، پست‏های برق خط 8، تامین و نصب تجهیزات تصفیه‌خانه آب کرمانشاه، تأمین تجهیزات هیدرومکانیکال و الکتریکال سد دالکی بوشهر، پروژه خط 20 کیلوولت سد هایقر فیروزآباد، پروژه تامین توان خط A مترو قم، خط کابلی 20 کیلوولت بین پست نواب و میدان مطهری قم، پروژه روشنایی و خط انتقال برق  سد تنگ سرخ، طرح حفاظت کاتدیک طرح آبرسانی غدیر اهواز، پروژه احداث پست‌های برق کارخانه  NGL3200  اهواز، پست‏های برق کرمان، پست‌ها و خطوط انتقال و فوق توزیع طرح جامع الکتریکی مشهد 
  خطوط انتقال نفت
خط انتقال نفت گوره به جاسک (میناب)، خط انتقال بنزین بندرعباس به مهر آران (حاجی‌آباد)
  تصفیه‌خانه 
تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمانشاه، تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پردیس، تصفیه‌خانه فاضلاب نی‌ریز، تصفیه‌خانه آب کرمانشاه و تصفیه‌خانه آب همدان
 کشاورزی
طرح آزمایشی پرورش ماهی در قفس در سواحل جنوبی قشم
 راهبردهای اصلی
حفظ جایگاه داخلی/ توسعه بازار خارجی در حوزه سدسازی
ورود به عرصه محیط زیست با تمرکز برگرایش‌های تالاب و پسماندهای صنعتی
ورود به عرصه کشاورزی با تمرکز بر گرایش زراعت
توسعه فعالیت‌های داخلی و خارج از کشور در حوزه انتقال آب
توسعه فعالیت‌ها در حوزه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر
توسعه فعالیت‌ها در حوزه آبیاری و شبکه
توسعه فعالیت‌ها در حوزه پست و خطوط انتقال برق
توسعه فعالیت‌ها در حوزه تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب
توسعه زیرساخت‌های تامین مالی و سرمایه‌گذاری
 رکوردها و دستاوردها
احداث عمیق‌ترین دیوار آب‌بند جهان به عمق 132 متر در پروژه گتوند
احداث بلندترین سد خاکی خاورمیانه با ارتفاع 182 متر از پی سد در پروژه گتوند
ساخت اولین ایستگاه مترو ساخته شده با فن‌آوری دیوار دیافراگمی در کشور در ایستگاه W7 متروی تهران
اجرای خاکریزی بدنه سد به میزان 1180000 مترمکعب در ماه در پروژه گتوند
اجرای بتن‌ریزی سازه‌ای به میزان 72000 مترمکعب در ماه در پروژه گتوند
ثبت رکورد 6200 متر مربع دیوار آب بند در یک ماه به‌عنوان یک رکورد کم‌سابقه در جهان در پروژه سد کرخه
اجرای تونل شهری (حفاری مکانیزه) به میزان 51 متر در یک شبانه‌روز در پروژه خط7 متروی تهران
اجرای خاکریزی بدنه سد به میزان 51000 مترمکعب در روز در پروژه گتوند
اجرای حفاری روباز به میزان 1300000 مترمکعب در ماه در پروژه گتوند
اجرای تزریق تحکیمی و آب‌بندی به میزان 36000 مترطول در پروژه گتوند
حفر طویل ترین تونل انتقال آب در تاریخ کشور به طول 38کیلومتر با قطر 6 متر در پروژه کانی سیب
اجرای 400 متر حفاری خط انتقال آب در یک روز در پروژه  طرح آبرسانی به همدان از سد تالوار
اجرای 500 متر لوله گذاری در یک روز در پروژه طرح آبرسانی به همدان از سد تالوار
اجرای 444 متر لوله گذاری با قطر 64 اینچ در یک روز در طرح آبرسانی بلند مدت شهر کرمانشاه
اجرای 12500 متر مربع لاینینگ/ لوله در کمتر از 1 ماه در طرح آبرسانی بلند مدت شهر کرمانشاه
ساخت اولین الکترو پمپ‌های همراه با سیستم خنک کاری کولینگ جکت در ایران
ثبت رکورد عملیات لوله‌گذاری در محدوده شهری به‌طول 252مترطول در پروژه آبرسانی به شهرشیراز
احداث عمیق‌ترین ایستگاه پمپاژ فاضلاب به عمق 18 متر (ایستگاه ملی راه و پل کابلی )
اجرای عملیات لوله‌گذاری چدنی در یک روز به‌طول 1450 متر طول در پروژه انتقال آب همدان 
اجرای عملیات جوشکاری لوله فولادی در یک روز به‌طول 1250 متر در پروژه غدیر 
رکورد لوله‌گذاری لوله‌های 2400 میلیمتری 40،000 متر در ماه در طرح گرمسیری
رکورد حفاری مکانیزه تونل به قطر 5.5 متر 1238 متر در ماه در طرح گرمسیری
حفاری مکانیزه با دستگاه TBM به‌طول 67 مترطول طی یک روز در تونل انتقال آب کنجانچم 
حفاری مکانیزه با دستگاه TBM به‌طول 1238 متر طول طی یک ماه در تونل انتقال آب کنجانچم 
حفاری مکانیزه با دستگاه TBM به طول 9182 متر طول طی یک سال در تونل انتقال آب کنجانچم 
تولید سگمنت به‌طول 1302 متر طول طی یک ماه در تونل انتقال آب کنجانچم 
بومی‌سازی ساخت دستگاه‌های Micro-TBM برای اولین بار در کشور با کمک بخش خصوصی



 رونمایی از «بتن پارچه ای» با عمر ۵۰ ساله در دهه فجر
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو