ضرغامی خبر داد:

رفع مشکلات بیمه ۱۰ هزار نفر از فعالان صنایع دستی

نشست این هفته هیئت دولت روز چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد.
پس از جلسه هیئت دولت ۱۲ عضو کابینه به پرسش‌های متنوع خبرنگاران در حیاط دولت پاسخ دادند. «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «محمدعلی زلفی گل» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، «سیدعزت‌الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی،‌ «عیسی زارع پور » وزیر ارتباطات،‌  ، «احمد وحیدی» وزیر کشور،‌ «سیدمحمد حسینی» معاون پارلمانی رئیس جمهور و «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت، «روح الله دهقانی» معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور، « سید امیرحسین قاضی زاده»رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، « انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده و «علیرضا زاکانی» شهردار تهران این هفته در حیاط دولت حضور یافتند.
 قدردانی ویژه از هنرمندان و عبور جامعه هنری از کج اندیشان مزدور
به گزارش ایرنا نخستین عضو کابینه‌ای که در حیاط دولت به عنوان نفر اول در بین خبرنگاران حاضر شد، « اسماعیلی» وزیر فرهنگ بود که با قدردانی از حضور هنرمندان در محکوم کردن اقدام تروریستی گفت: از اهالی فرهنگ و هنر که پا به پای همه اقشار و گروه ها به محکوم کردن تروریسم و افشا شدن چهره واقعی جبهه صهیونیستی، غربی و ضد اسلامی که بر علیه کشور است، حساسیت نشان دادند، تشکر می‌کنم.
اسماعیلی گفت: امروز دست های آلوده ای که از سال گذشته در فتنه ۱۴۰۱ علیه جمهوری اسلامی توطئه می‌کردند از فاجعه خونین کرمان بیرون آمده است و نشان می دهد که ما با چه دشمنان خون‌ریزی روبه رو هستیم. جامعه هنری ما به خوبی خود را نشان داد و با برخی از افراد کج اندیش وابسته مزدوری که کاری جز نمک پاشیدن بر زخم مردم ندارند از آنها تبری جست و فاصله گذاری کرد که جای تشکر دارد و من به طور ویژه از آنها تقدیر می‌کنم.
وزیر فرهنگ و ارشاد درباره بازگشت نصرالله معین به کشور هم بیان کرد : معین (خواننده) می‌تواند به ایران برگردد و برای دریافت مجوز هم مانند سایر خوانندگان روال قانونی را طی خواهد کرد.
همچنین اسماعیلی کار جناحی توسط مسئولان دولتی برای انتخابات را مذموم شمرد و گفت: با این موضوع برخورد می‌کنیم.
 آخرین جزئیات اقدام حادثه تروریستی در کرمان
وزیر کشور هم در جمع خبرنگاران درباره هویت انتحاری‌های حادثه تروریستی کرمان گفت: یکی از انتحاری‌ها تاجیکستانی بوده و به احتمال زیاد دومی هم تاجیکی است. البته برخی عناصر مرتبط با این حادثه دستگیر شدند ضمن اینکه امکانات دیگر آنها توسط دستگاه های امنیتی نیز کشف شده است.
احمد وحیدی اعلام کرد که ۵۰ تن از مجروحان حادثه کرمان از بیمارستان ترخیص شده‌اند.
در همین رابطه رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: یک تیم در کرمان مستقر شده تا هم به مجروحان حادثه تروریستی این شهر و هم به خانواده شهدای حادثه رسیدگی کنند، پرونده خانوداه شهدای ترور کرمان تا قبل از چهلم آنها بسته می شود ولی برای مجروحان و جانبازان این انفجار تروریستی طول درمان دارند که تشکیل پرونده آنها زمان بر است.
قاضی زاده خاطر نشان کرد: تاکنون تعداد شهدای حادثه کرمان ۹۳ تن است منتها چون هنوز چند مجروح بد حال داریم فعلا آمار دقیق شهدای این حادثه را نمی‌توان اعلام کرد.
 بازدید یک مقام تاجیکی و برگزاری نشست ایران و تاجیکستان طی دو ماه آینده
معاون علمی فناوری رئیس جمهور از جزئیات دیدار خود با رئیس مجلس تاجیکستان گفت: رئیس مجلس تاجیکستان از نمایشگاه توانمندی های شرکت های دانش بنیان ایرانی بازدید داشت و تصور او درباره پیشرفت های علمی این شرکت ها تغییر کرد و بر این اساس تقاضای برگزاری نشست با نمایندگان این شرکت ها را در حوزه معدن، کشاورزی و سلامت در دوشنبه طی یکی دو ماه آینده را داشت.
 رسانه‌ها آمار علمی مرکز مطالعات شهرداری تهران را وارونه جلوه دادند
شهردار تهران در واکنش به آمار مرکز مطالعات شهرداری تهران که ۹۹/۷ درصد تهرانی ها سرزنده نیستند، خاطر نشان کرد: این نوع نگاه در مرکز مطالعات تهران انجام شده و یک مسیر علمی را طی کرد و نتایج به‌دست آمده هم علمی است. متأسفانه رسانه ها وارونه جلوه دادند. تعریفی که از سرزندگی و تعاریفی که از حضور مردم و مشارکت داشتیم با آنچه که در رسانه ها آمده قابل مقایسه نیست.
 تعطیلی شنبه یا پنج‌شنبه‌ها
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی گفت: روز جمعه طبق قانون اساسی تعطیل است اما اینکه شنبه و یا پنج‌شنبه تعطیل شود به اختیار هیئت وزیران است.
 یک تکذیب محیط زیستی
معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مالچ پاشی دریاچه ارومیه را تکذیب کرد و گفت: فقط یک نوع مالچ دوستدار محیط‌زیست در قالب طرحی تحقیقاتی در مساحتی حدود ۶۰ متر مربع پاشیده شده است.معمولا طرح های تحقیقاتی توسط دانشجویان و دستگاه ها انجام می شود بنابراین  مالچ پاشی در بخش کوچکی از دریاچه ارومیه در واقع همان کار تحقیقاتی است که در حال انجام است.
 گواهینامه موتور برای بانوان
معاون امور زنان رئیس جمهور درباره گواهینامه موتورسیکلت برای زنان بیان کرد که در بحث بیمه بانوان پیک موتوری و هم اینکه صدماتی متوجه آنها نباشد، در حال بررسی هستیم. چون در این زمینه قانون داریم باید از مسیر لایحه یا طرح آن را جلو برد.
 پرداخت ریالی به حق مأموریت سفرهای خارجی
سخنگوی دولت هم به تشریح مصوبات هیئت دولت پرداخت و عنوان کرد: مصوبه‌ اخیر در راستای عادلانه‌کردن نظام پرداخت‌ها، جلوگیری از هزینه‌های غیرضرور، ساماندهی سفرهای خارجی و اصلاح آیین‌نامه حق مأموریت سفرهای خارجی اصلاح و دامنه شمول آن بسیار گسترده‌تر شد تا علاوه بر کارکنان دولتی کلیه کارکنان و مدیران شرکت‌های دولتی، همه نهادها، شرکت‌ها، مجموعه‌ها و مؤسسات عمومی که به نحوی از بودجه عمومی کشور استفاده می‌کنند یا ارتباط سازمانی با دولت دارند را هم در بر گیرد.
بهادری جهرمی ادامه داد: هزینه‌های سفر خارجی مثل گذشته به صورت ارزی پرداخت می‌شود چون باید در طول سفر هزینه انجام شود. اما حق مأموریت با اصلاحی که دولت در نظر گرفت به صورت ریالی محاسبه می‌شود تا نظارت‌پذیری و شفافیت افزایش یابد.
همچنین مصوبه برای عادلانه تر کردن نظام پرداخت ها و جلوگیری از هزینه های اضافی در سفرهای خارجی در هیئت وزیران تصویب شد.
 رفع مشکلات بیمه ۱۰ هزار نفر از فعالان صنایع دستی
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز بیان کرد: با دستور رئیس جمهور مشکلاتی که بر سر راه بیمه ۱۰ هزار نفر از فعالان صنایع دستی و راهنمایان گردشگری وجود داشت رفع شد.
وی این را هم گفت: در دولت مردمی صندوق بیمه کشاورزان روستائیان و عشایر که در وزارت تعاون فعالیت می‌کند ما بخش دیگری از فعالان گردشگری که در روستاها هستند تحت پوشش صندوق بیمه قرار خواهیم داد.
 ۳/۵ میلیون نفر برای دریافت بسته اینترنت رایگان ثبت‌نام کردند
وزیر ارتباطات هم در جمع خبرنگاران آخرین آمار ثبت نام اینترنت رایگان را اعلام کرد و گفت: ۳/۵ میلیون نفر برای دریافت بسته اینترنت رایگان ثبت‌نام کردند و امکان ثبت‌نام بسته اینترنت رایگان تا آخر ماه وجود دارد.
زارع پور افزود: ۵۰ درصد مشترکان زیر ۲ تا ۳ گیگ اینترنت مصرف می‌کنند. اما حضور وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران با حاشیه هایی همراه بود که در ادامه می‌خوانید؛
وی درپاسخ به سؤال خبرنگاری که اپراتورها تعرفه های مدت دار را حذف کردند، بلافاصله تکذیب کرد و گفت: یک روزنامه دیروز این خبر را منتشر کرد و امروز هم همین را تکرار کرد نمی دانم چه اصرار در انتشار خبر کذب دارد. هیچ بسته ای که تا روز پنجم دی ماه در دسترس همگان بود حذف نشده است.
زارع پور خطاب به رسانه های حاضر گفت: اگر هر کدام از دوستان موردی داشتید با سامانه ما تماس بگیرد که در همین لحظه خبرنگار گفت: الان بسته مدت دار چهارماهه که مصرف مورد نیازم بود در تعرفه اپرارتور وجود ندارد.
وزیر ارتباطات هم در لحظه از طریق تلفن همراه خود صحت و سقم این موضوع را پیگیر شد و خطاب به خبرنگار گفت: بسته مورد نیاز ایرانسل شما موجود است.
وزیر خطاب به خبرنگار گفت شما چِک نمی کنید و این ذهنیت با اخبار کذبی که منتشر می کنند، آنوقت شما می گویید من ندیدم. در حالی که در این بسته موجود است. چرا چیزی که موجود است را کذب منتشر و فضا را ملتهب می کنید.
در همین حال وزیر گردشگری خطاب به زارع پور گفت : آقای زارع پور می خواهید نجاتت بدم که وزیر در پاسخ با خنده گفت: نه و با خنده اهالی رسانه هم همراه شد.
ضرغامی اما ادامه داد که حق مشاوره بدید و برای لحظه ای دیالوگی بین دو وزیر رد و بدل شد.
رفع مشکلات بیمه ۱۰ هزار نفر از فعالان صنایع دستی
دریافت همه صفحات
دانلود این صفحه
آرشیو