نسخه Pdf

رسول فرخی،عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

تعامل سازنده با حفظ قاعده هر قوه می‌تواند اهداف کشور را در سطح کلان عملیاتی سازد

رسول فرخی، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل و عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» با اشاره به لزوم همگرایی دولت و مجلس به منظور تقویت تولید ملی در بودجه  ۱۴۰۳ عنوان کرد: یکی از مباحث مهمی که در نظام مردم سالاری دینی وجود دارد، تعامل سران قوا با یک‌دیگر می‌باشد. به طورحتم تعامل و همکاری‌ سران قوا‌ موجب‌ تحقق درست اهداف پیش بینی شده می‌گردد و نقاط قوت را بیش از پیش تقویت می‌سازد. وی افزود: به موجب تعامل دولت و مجلس شورای اسلامی که‌ خوشبختانه طی چندسال گذشته نیز به خوبی دیده شده، قوانین بسیار‌خوبی مصوب و اجرایی‌ خواهد شد و اثرات رشد اقتصادی و تغییرات گسترده در جامعه ملموس خواهد شد. فرخی تصریح کرد: مادامی که تعامل دولت و مجلس در دستورکار باشد، مر‌دم اثرات رشد اقتصادی را احساس خواهند کر‌د و این خود گامی در راستای پیشرفت روز افزون کشور است. به موجب چنین رویکردی می‌توان به سهولت نقاط ضعف را شناسایی و آن‌ها را برطرف کرد. 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: ما‌دامی که نقاط ضعف به سبب همکاری و تعامل رفع شوند به نقاط قوت تبدیل و به درستی ریشه یابی خواهند شد. تبدیل شدن نقاط ضعف به نقاط قوت می‌تواند مسیر توسعه اقتصادی را همواره تر سازد و موجب تسریع دیگر اهداف در سایر حوزه‌ها همچون حوزه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی شود. 
نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان متذکر شد: تعامل سازنده با حفظ قاعده هر قوه می‌تواند اهداف را در سطح کلان عملیاتی سازد. به سبب همکاری سازنده سران قوا است که قوانین مصوب شده مجلس به درستی اجرا خواهد شد. 
او یادآور شد: هرقانون مصوب شده از سوی مجلس نیازمند شیوه درست عملیاتی از سوی‌ قوه مجریه و شیوه نظارتی صحیح از سوی قوه قضائیه می‌باشد. براین اساس هرقوه اگرچه که سازمانی مستقل است اما یک‌دیگر را در مسیر رسیدن به اهداف و پیشرفت اقتصادی هدایت خواهند کرد. 
فرخی در پایان این گفت‌وگو تاکید کرد: همگرایی دولت و مجلس موجب تقویت تولید ملی در جریان بودجه ۱۴۰۳ خواهد شد و اثرات خود را در سطح جامعه اعمال خواهد کرد. خوشبختانه تاکنون تعامل میان سران قوا بسیار خوب بوده و خروجی حائزاهمیتی داشته است؛ صحت این موضوع را‌می‌توان از قوانین مصوب مجلس یازدهم که‌ حال‌ اجرا و عملیاتی شده است، بررسی کرد. به عنوان مثال اکنون موضوع مهمی همچون رتبه بندی فرهنگیان در‌دستورکار قرار گرفته است. قوانین کسب و کار وصدور مجوزها نیز تسهیل شده و موانع گذشته‌شان برطرف شده است. تعامل دولت و مجلس در سال ۱۴۰۲ بسیار قابل توجه بوده و مشکلات بسیاری نیز بدین سبب مرتفع شده است. ضرورت دارد تا این تعامل در مسیر بودجه ۱۴۰۳ نیز دردستورکار قرار گیرد تا رشد اقتصادی بیش از پیش شود و مردم نتیجه آن را احساس کنند. 
تعامل سازنده با حفظ قاعده هر قوه می‌تواند اهداف کشور را  در سطح کلان عملیاتی سازد