ذبیح‌الله اعظمی ساردوئی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

حذف مالیات بر ارزش‌افزوده کالاهای اساسی گامی در راستای بهبود معیشت مردم است

ذبیح‌الله اعظمی ساردوئی، نماینده مردم جیرفت و عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی، درباره ضرورت تأمین کالاهای اساسی و حذف مالیات بر ارزش‌افزوده این اقلام به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: کالاهای اساسی یا استراتژیک نیاز جدی مردم جامعه می‌باشد. در رأس این کالا گندم و برنج قرار دارد که همواره به‌عنوان نیاز اصلی تلقی می‌شوند و پس‌ازاین اقلام، پیاز و سیب‌زمینی و دیگر اقلام این‌چنینی موردتوجه قرار دارد. 
وی با اشاره به لزوم تأمین و تولید نهاده‌های دامی افزود: سایرمحصولات که منبع تأمین پروتئین می‌باشند نیز به‌عنوان نیاز اصلی و جدی قلمداد می‌شوند و مهیا ساختن شرایط برای ورود، تأمین و تولیدشان اهمیت فراوانی دارد. شایان‌ذکر است تا بگوییم که نهاده‌های دامی در این مسیر نقش پررنگی دارد چراکه خود زمینه تولید را رقم می‌زنند. 
اعظمی ساردوئی با تأکید بر ضرورت تقویت تولید تصریح کرد: سفره مردم جامعه همواره نیازمند کالاهای اساسی و استراتژیک می‌باشد و نمی‌توان این اقلام را از سه وعده اصلی روزانه مردم حذف کرد. دراین راستا زمینه تسهیل تولید و ورود این اقلام اهمیت فراوانی دارد و اقدامی مثبت نیز تلقی می‌گردد. 
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درتشریح حذف مالیات بر ارزش‌افزوده کالاهای اساسی همچنین خاطرنشان کرد:  حذف مالیات بر ارزش‌افزوده  کالاهای اساسی گامی حائزاهمیت  و قدمی مؤثر در راستای بهبود معیشت مردم می‌باشد. تصمیم کمیسیون تلفیق و نظر نمایندگان در این فرآیند مثبت بوده و این امر‌می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. توأم با این فرآیند ضرورت دارد تا به مطالبه همیشگی اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس نیز بپردازیم؛ یکی از موضوعاتی که همواره اعضای کمیسیون کشاورزی دنبال کرده‌اند، حذف پیمان‌سپاری ارزی برای اقلام کشاورزی می‌باشد. همچنین ضرورت دارد تا ارز دولتی و ارز آزاد تفاوت قیمتی چشم‌گیری نداشته باشند تا رانت و فساد پدید نیاید. 
نماینده مردم جیرفت در پایان این گفت‌وگو با اشاره به لزوم حذف پیمان‌سپاری ارزی برای محصولات کشاورزی متذکر شد: پیمان‌سپاری ارزی آسیب فراوانی به صادرات محصولات کشاورزی وارد کرده است و ازاین‌رو خواسته‌مان این است تا این روند برای محصولات کشاورزی حذف گردد. بی‌شک به‌موجب حذف پیمان‌سپاری ارزی، کالاهای اساسی به سهولت وارد خواهند شد و صادرات محصولات کشاورزی نیز بیش‌ازپیش توسعه پیدا خواهد کرد. 
حذف مالیات بر ارزش‌افزوده کالاهای اساسی گامی در راستای بهبود معیشت مردم است